tatuering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Är det någon här som har tattuerat sej med bambu i pattaya?
Gör det ondare eller mindre ont än med maskin?

Har någon något tips på en bra och renlig tattuerare i Pattaya?

"legolas " sa:
kycklingen.. tatuera sig....
hmmmmmmmmmmmmmmmm

Jag håller helt med legolas där. Min yrkeskår har ju rykte om sig att ha tatueringar, men det är inte min stil. Jag har ingen alls och kommer aldrig att skaffa någon heller. Allt är dock en smaksak, inget är rätt eller fel. ::)

Hej Kycklingen
ja har gjort me bamboo i thailand min erfarenhet av de e att ajjj de gjorde fasen så mycke ondare men tanten säger att maskin gör mer ont

men de va värt smärtan ;)

glimten66

"glimten66 " sa:
Hej Kycklingen
ja har gjort me bamboo i thailand min erfarenhet av de e att ajjj de gjorde fasen så mycke ondare men tanten säger att maskin gör mer ont

men de va värt smärtan ;)

glimten66

Tack för infon, jag har också hört att det ska göra ondare, men kanske jag ska gå efter vad tjejen din säger :)
Jag får se hur det blir, jag har en gammal ful sak som jag vill tattuera över.

Dom flesta som jag vet har gjort tatueringar med båda teknikerna anser att maskin gör ondare.

Tatuering är snyggt! punkt slut.

Lyssna inte på gamlingar som inte vill/vågar tatuera sig. Antagligen så är dom skiträdda för lite smärta,eller är dom oroliga för vad familj och vänner skulle säga. För snyggt är det (särskilt på brunbrända kroppar) :D

Själv har jag 3st, och tänker bygga på/skaffa flera. Bland annat har jag Bob Marley på höger vad. Men han kommer inte vara ensam där så länge. Keef samt ozzy står på kö för att göra Bob sällskap

/Gazton

Har också 3 st, men är bara nöjd med den senaste. Mina 2 första är bra exempel att visa upp för ungdomar som är i valet och kvalet om dom ska eller inte. Har tänkt i många år att göra om den första men ändå inte gjort det, den är jag på något knepigt sätt, den har suttit där sen jag var 17 år, den andra sitter på ett sånt ställe så där skulle jag inte vilja göra om den.

Den här bilden pryder min högra vad.. snart får han sällskap 8)

bob_marley_72391195.jpg

"Gazton " sa:
Självklart ska jag det, det Kommer till helgen :D

Bra. :thumbsup:
Jag kom på efter mitt inlägg att vi kan väl öppna en ny tråd där vi kan lägga in bilder på våra tattueringar och om man vill skriva en komentar om när och varför man gjorde den.
Jag ska ta kort på mina fulingar till helgen också. :)

Glimtholm,

Du måste ju ha lite bilder på dina kroppsmålningar? Har du bilder så vill jag gärna se dom.

Gazton 8)

:wai:
Kycklingen.

Var ska länken ligga??
VIP, Ordet fritt eller Allmänt forum... Annars tycker jag att det är en kanonide att lämna sina lyckande och även misslyckade tattuering för alla att bedömma.
Jag själv, skaffade min första tattoo vid 48 års ålder(el. 2010 rättade sagt), den är baserad på flaggkoncept och mina tre länder som har och betyder något för mig.

Finland: Född och delvis uppvuxen i och släkten.
Sverige: Levt och jobbat största delen av mitt liv.
Thailand: En betydande ny del i livet, med fru och barn påväg.

I flaggan så har jag även lagt in mitt svenska namn översatt till thai. Ska lite senare i år tillbaka och bättra på färgerna i tattueringen... Jo-Be"inked"

Jo-Be, jag vet inte, den som startar tråden kan väl bara ta en forumsdel, blir det fel kan ju Gazton kanske ändra den till rätt.

"Kycklingen " sa:
Jo-Be, jag vet inte, den som startar tråden kan väl bara ta en forumsdel, blir det fel kan ju Gazton kanske ändra den till rätt.
"Kycklingen " sa:

Självklart gör jag det om det behövs :thumbsup:

Bifogar bilder på mina förehavanden och smärtor.Dock så återstår det en heeeeel del på huvudfiguren skorpionen som ska färgläggas men i huvudsak är det den strukturen jag vill ha och som med alla tatuerare så har de olika tatueringarna olika bakgrunder och orsak och den första som jag gjorde var ordet nelson och sen en avbild på han( en chihuahua) då tack vare han och hans inblandning i en tragisk historia för mig men ändå positiv då jag är där jag är idag pga han ..!!!

För att göra historien kort så försökte 2 st stjäla han ifrån mig. med 15 år som kampsportare/tyngdlyftare så var de fel person de försökte på så jag använde tyvärr mer våld än vad lagen krävde och fick mitt straff.De kom undan utan straff.
Mitt fall var de första i Sverige där en person har försvarat sin hund med våld och nu används det som grund tyvärr med dålig prognos för nästa inblandade.Djur är nämligen betydelselösa trots storlek och ålder samt hur länge man haft dem.
Som en heder på minnet så gjorde jag tatueringen pga den händelsen och jag bytte yrke och nu tjänar jag guld i Norge !!

Skorpionen har sitt ursprung i att jag förknippar mig med den då den är snäll så länge man är snäll mot mig men är du djävlig så kan jag vänta och vänta och sen sticka dig bakom ryggen på ett skadligt sätt innan du vet om det.
Jeab---Min fru har så klart en plats i mitt hjärta då hon är en stor del av orsaken till mitt förändrade lugna liv och förtjänade en plats----i ett hjärta---nördigt eller ej-----hon är min fru för resten av livet.

Tiger då?....Där kommer tyngdlyftaren i mig fram då jag kan se lika beskedlig ut och svag då jag är relativt kort (170 cm) men gröndjävulsk stark om de bär sig mot då jag tränat på elit nivå i marklyft ---lyft 185 kg på 70kg torrvikt
Tiger är en kissekatt om man stryker den rätthårigt...:)

Ja och resten är bara mitt namn på thai respektive hennes.
Kommentera gärna på detta.

Visa bilaga 4299

Visa bilaga 4301

Visa bilaga 4303

Galet grymt fina målningar :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:.. skorpionen din har jag sett innan.. Men tigern är väl ny eller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
19
Visningar
8 K
Anonym
A
X
Svar