taxi från pattaya till rayong

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
år det ngn som kan svara på´vad en taxi ifrån pattaya till rayong kostar?
vilket är billigast - att åka direkt ifrån flygplatsen till Rayong eller att ta en taxi in till Pattaya och sedan byta där? Det kanske är lättare att göra ett pris inne i Pattaya.

Vi har åkt med taxi från Pattaya tidigare och tagit en taxi direkt ifrån flygplatsen men vi tyckte det var dyrt jämfört med andra ställen.

marianne

Hej!
Värfor åker du inte buss? Billigt och mycket komfortabelt. Bor själv med min fru i Korat, men båda hennes söner är under utdanning i Royal Thai Navy i Sattahip så vi är mycket i hännes hus der nede. Der parkerer vi bilen och bruker buss till och från Pattaya äller Rayon. Pröva det.
Spinks

Hej Spinks!!

Vi har rest med buss i thailand mellan Surathani och koh Samui och min man och min dotter och våra vänner tyckte det var jättejobbigt. Där vi satt min man och jag fungerade luftkonditioneringen men inte för de andra. Det var väldigt trångt och stönigt.
Däremot har vi många gånger åkt taxi, hyrt minibuss, hyrt bil och vespa och tycker att det funkar perfekt.
Dessutom så stannar en taxi precis där man har lust utefter vägen om man känner att man vill det.
hade det bara varit jag som rest så hade jag kanske åkt tåg och buss men man får jämka och jag klagar inte det är ganska avkopplande och taxi är billigt
att åka i thailand.

marianne

hej igen!!

jag har fått ett tips om att man kan få en taxi från Utapao till Rayong och färjeläget till koh Samet för 1000 bth och det är klart billigare än när vi reste sist till Samet.

marianne

Hej Spinks
Vi åkte taxi från Pattaya till Rayong förra året, vi betalade 700 bath, vi stannade 2 ggr och åt lite mat och Shingha till, går runt och fråga flera taxibilar, ta inte bara första bästa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

J
Svar
21
Visningar
4 K
kjell.t
K
A
Svar