Tekniken för Internet-TV inte riktigt mogen ännu

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Funkar si-så-där med streaming TV tycker jag med... :paranoid:
Köpte på mig en D-Link Media Center-burk för att testa och stundvis funkar det ganska bra men allt som oftast kommer den förargliga skylten upp "Could not open file"!

Jag tycker mig se att t.ex. brittiska och amerikanska kanaler fungerar bättre än de från Thailand.
:!: Lite av mission impossible kanske, men det bästa vore nog att "sälja på" de Thailändska kanalerna en streamingservertjänst som ligger i Europa eller möjligen i USA. De skulle kunna streama ut sina strömmar till denna server som i sin tur tar hand om alla oss som vill titta. På det sättet hamnar ju belastningen på sådana nät som är mer dimensionerade.

Nån som har kontakter hos de Thailändska TV-bolagen? :D
De skulle kunna vara intresserade om man gör en fin presentation!? :wai:
News 11 skickar ut en ström som i skrivande stund fungerar ganska bra - MEN, precis som tidigare så har de för hög utsignal på ljudet. Det är överstyrt så det sjunger om det - skorr, skorr... :crybaby:

Vore ju rätt kul om man fick det att fungera på ett tillfredsställande sätt.
Annars får man väl köpa sig en motor och till parabolen så man kan ta in Astra och de andra europasatelliterna...

Jag märkte inte att ljudet var dåligt på hotellen iallafall.
Kanske för att det är kabel TV där?

""Dennis Öker" " sa:
Jag tror jag haft oturen att få TV-apparater med "spräckta" högtalare :D

Med risk för att gå lite utanför ämnet :unibrow:
En hög effekt är inte lika skadlig för en högtalare som man tror. Det brukar vara distorsion som knäcker en högtalare. :D

Nu kommer jag faktiskt ihåg att på ett av hotellen så, tyckte jag att basen på TVn var alldeles för hög. Alltid när det kom ljud med lågfrekvens så var amplituden/ljudstyrkan alldeles för hög i förhållande till andra ljud.

Man kunde inte ställa in ljudet på TV för den hade någon hotell mode som hinder.

Men det kanske var signalen till TVn då som var sån och inte själva TVn.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
2 K
Mille1000
M
A
Svar