tempel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej
det finns ett tempel uppe i Chiang mai eller Chiang rai som är tillverkat
i vit sten jag tror att hela området med bygnader och monument är helt i vitt är det någon som har varit där?
hur långt från dessa städer kan det vara tack på förhand.

MVH BEO

hej

jag har varit där och det är mkt vackert. det ligger utefter vägen ifrån chiang rai till chiang mai. vi har någon tråd tidigare här på forumet om detta. jag ska se om jag hittar den. vi har bilder därifrån och lite om templet.

ha re gött
marianne

kanoners då får man ta en tripp ditt i januari bland alla andra trippar

BEO

lycka till....

vi får nog ta en sväng uppåt landet igen. det var underbart. tyvärr är det så många fantastiska ställen att man blir alldeles rådvill.

den här resan drar vi till kao lak, koh lanta och avslutar i kata med lite vespakörning och shopping.¨

marianne

Hej!

Jag har varit där ett antal gånger och det är ett fantastiskt vackert tempel. Har ni möjlighet och är i närheten av Chiang Rai måste ni bara stanna till här! Här finns även möjlighet att titta på grundaren till templet Chalermchai Kositpipat underbart vackrat målningar.

Kent Larnhill

hej igen har varit borta från forumet ett tag har haft dator krasch men nu är man med i matchen igen jag tänker fara upp till natt marknaden i Chiang mai
då passar det bra att titta på templet samtidigt det är inte så långt från där jag håller till. Jag brukar vara i chaiyaphum provinsen har hus där.
Sedan blir det bad på någon ö runt ko chang eller cha-am.
Samt en titt på matmarknaden som ligger i floden utan för Bangkok
om det är värt resan dit? kan någon övertyga mej att åka dit
ps.gillar inte smoggen i Bangkok

ha det så bra 58 dagar kvar i kylan

Mvh Beo

"beo " sa:
hej igen har varit borta från forumet ett tag har haft dator krasch men nu är man med i matchen igen jag tänker fara upp till natt marknaden i Chiang mai
då passar det bra att titta på templet samtidigt det är inte så långt från där jag håller till. Jag brukar vara i chaiyaphum provinsen har hus där.
Sedan blir det bad på någon ö runt ko chang eller cha-am.
Samt en titt på matmarknaden som ligger i floden utan för Bangkok
om det är värt resan dit? kan någon övertyga mej att åka dit
ps.gillar inte smoggen i Bangkok

ha det så bra 58 dagar kvar i kylan

Mvh Beo

lyfter upp en gammal tråd.
citatet: No one can pretend to know Thailand without knowing the Isaan."
förstår jag fullt ut numera.

vad gäller besök av tempel och kulturella föremål så rekommenderar jag nordöstra thailand där det finns många många välbevarade tempel och kulturella föremål i oändlighet och även en mycket ren miljö tack vare lite turism.
Tack vare liten turism så behövs det dock ofta en översättare/guide eller bok för att förstå då lokalbefolkningen ej kan engelska. Det är mycket billigare än i övriga thailand vad gäller allt. samt att luften är mycket renare än i övriga thailand

jag har kollat lite på forumet och det flesta pratar om sandstränder och vila och mycket sällan om kulturella föremål till min förvåning trots att flertalet sägs älska thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp