A
Anonym
Gäst
Var den 17e januari inne på Thai Airs kontor i Pattis för att lyssna på priser samt tillgång på resor från Thailand den 25 April Vi upplyste om att det som gällde var två Vuxna samt en hund a 20 kg inkl godkänd transportbox , (godkänd för transport av hund ) allt enligt de internationella regelerna .. Vi ombads komma in snarast med alla papper samt betala våra biljetter . Nästföljande vecka var vi på plats ,köpte då med mitt Svenska Visa kort en resa för två samt bokade en transport för hunden som betalas vid avgång då den skulle "vägas in ". Tjejen började ställa frågor om hundens ras , allt fanns på papper , Bullterrier mm Chipnummer mm.. Hmmm sade hon ,hon trodde att det kanske skulle vara problem att exportera en Bullterrier , men detta skulle de ringa om snarast . Idag tyckte vi att vi väntat nog länge för ett svar om bokning av hunden , från den 22 januari till degens datum 6 februari , Vi åkte sålunda ner för att få det svar de skulle ringa om , denna dam kunde inte ge ett besked utan svamlade om att de väntade på svar ... jag stoi på mig och frågade vad saken gällde , att det var frågan om rasen upplyste jag om att det tror jag inte då man enligt Thailänska tullverket internetsidatill och med tillåter inport av Pitbulls !!! ...... det kröp då fram att de hade lyckats få ett problem på halsen (Thai Air) , En hund hade avlidit under transport till Europa !!En kortnosig Engelsk Bulldogg , ok sade jag , jag vet om att den rasen har problem med andningsvägarna , detta var till och med uppe på Svenska nyheter förra veckan . Vår hund tillhör inte den typen av kortnosade hundar (läs sönderavlade) .. Ok ,nu kom sanningen fram , Man (ledningen) höll nu på att utveckla en ide om hur dessa transporter skall gå till , dvs att hundarna inte skulle staplas bland väskor och annan packning, jag gick i taket när jag hörde detta , "Följer ni inte internationella regler för transport av djur" blev min ganska beska fråga , damen kröp ihop under min fråga samt sade att vi naturligtvis kan få våra pengar tillbaka , men svar kan vi få några dagar innan avgång !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur djäkla korkade får dessa människor i detta land vara , hur skall jag då kunna köpa nya biljetter ????...................
Pengar tillbaka nästa vecka samt att jag om det dröjer kommer att kontakta Bangkok Post och en del andra Internationella tidningar ... Kollade på Finnair , de har speciell plats med Aircondition (samma temp ) som i passagerarcabinen...Precis vad som krävs av de Internationella bestämmelserna (hundar eller andra djur får abssolut ej lastas ihop med annat bagage , detta har väl varit den egentliga orsaken till att den stackars hunden avlidit .............Fy fn hur ansvarslöst det är i detta land
Summering
Thai Airways följer tydligen inga av de Internationella kraven på säkerhet , Varken Flygsäkerhet eller lagar om transport av djur under flygresan ..
Thai Air
Hur djäkla korkade får dessa människor i detta land vara , hur skall jag då kunna köpa nya biljetter ????...................
Pengar tillbaka nästa vecka samt att jag om det dröjer kommer att kontakta Bangkok Post och en del andra Internationella tidningar ... Kollade på Finnair , de har speciell plats med Aircondition (samma temp ) som i passagerarcabinen...Precis vad som krävs av de Internationella bestämmelserna (hundar eller andra djur får abssolut ej lastas ihop med annat bagage , detta har väl varit den egentliga orsaken till att den stackars hunden avlidit .............Fy fn hur ansvarslöst det är i detta land
Summering
Thai Airways följer tydligen inga av de Internationella kraven på säkerhet , Varken Flygsäkerhet eller lagar om transport av djur under flygresan ..
Thai Air