Thai Air (Exportera en Bullterrier)

A

Anonym

Gäst
Var den 17e januari inne på Thai Airs kontor i Pattis för att lyssna på priser samt tillgång på resor från Thailand den 25 April Vi upplyste om att det som gällde var två Vuxna samt en hund a 20 kg inkl godkänd transportbox , (godkänd för transport av hund ) allt enligt de internationella regelerna .. Vi ombads komma in snarast med alla papper samt betala våra biljetter . Nästföljande vecka var vi på plats ,köpte då med mitt Svenska Visa kort en resa för två samt bokade en transport för hunden som betalas vid avgång då den skulle "vägas in ". Tjejen började ställa frågor om hundens ras , allt fanns på papper , Bullterrier mm Chipnummer mm.. Hmmm sade hon ,hon trodde att det kanske skulle vara problem att exportera en Bullterrier , men detta skulle de ringa om snarast . Idag tyckte vi att vi väntat nog länge för ett svar om bokning av hunden , från den 22 januari till degens datum 6 februari , Vi åkte sålunda ner för att få det svar de skulle ringa om , denna dam kunde inte ge ett besked utan svamlade om att de väntade på svar ... jag stoi på mig och frågade vad saken gällde , att det var frågan om rasen upplyste jag om att det tror jag inte då man enligt Thailänska tullverket internetsidatill och med tillåter inport av Pitbulls !!! ...... det kröp då fram att de hade lyckats få ett problem på halsen (Thai Air) , En hund hade avlidit under transport till Europa !!En kortnosig Engelsk Bulldogg , ok sade jag , jag vet om att den rasen har problem med andningsvägarna , detta var till och med uppe på Svenska nyheter förra veckan . Vår hund tillhör inte den typen av kortnosade hundar (läs sönderavlade) .. Ok ,nu kom sanningen fram , Man (ledningen) höll nu på att utveckla en ide om hur dessa transporter skall gå till , dvs att hundarna inte skulle staplas bland väskor och annan packning,:rolleyes: jag gick i taket när jag hörde detta , "Följer ni inte internationella regler för transport av djur" blev min ganska beska fråga , damen kröp ihop under min fråga samt sade att vi naturligtvis kan få våra pengar tillbaka , men svar kan vi få några dagar innan avgång !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur djäkla korkade får dessa människor i detta land vara , hur skall jag då kunna köpa nya biljetter ????...................
Pengar tillbaka nästa vecka samt att jag om det dröjer kommer att kontakta Bangkok Post och en del andra Internationella tidningar ... Kollade på Finnair , de har speciell plats med Aircondition (samma temp ) som i passagerarcabinen...Precis vad som krävs av de Internationella bestämmelserna (hundar eller andra djur får abssolut ej lastas ihop med annat bagage , detta har väl varit den egentliga orsaken till att den stackars hunden avlidit .............Fy fn hur ansvarslöst det är i detta land :police::police::police:
Summering

Thai Airways följer tydligen inga av de Internationella kraven på säkerhet , Varken Flygsäkerhet eller lagar om transport av djur under flygresan ..

Thai Air :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

Det ska ju vara tryckutjämnat och klimatiserat så klart där levande djur transporteras ... det kan väl inte vara så svårt för dem att förstå ...

Ja det minsta man kan begära är väl att man följer internationella regler för dylika transporter. Synd på ett bolag som jag alltid har gillat att flyga med och som vi redan har bokat med i sommar.

HURDANA ÄR FÖRHÅLLANDENA FÖR MIN HUND I BAGAGEUTRYMMET?

Hunden reser skild från övrigt bagage, och inget lastas ovanpå buren. Ljudnivån i bagageutrymmet är inte mycket högre än i kabinen, och vi kan justera temperaturen och lufttrycket i viss utsträckning för att se till att hunden har det bekvämt under resan.
VILKA FÖRORDNINGAR ANGÅENDE HUNDTRANSPORT FÖLJER FINNAIR?

IATA (International Air Transportation Association) har en LAR-standard (Live Animals Regulation), som reglerar hur djur ska hanteras under resor för att garantera deras välbefinnande och säkerhet.:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Säker transport av i Thailand är viktig

Bangsaen Sai 2.jpg

Håller med, det är ett utrymme där skrikiga småbarn borde åka i en ljuddämpande frigolitlåda

Efter att jag fått barn själv så bryr jag mig inte om småbarn skriker så länge det inte är mitt. Bara skönt när det inte är mitt barn som skriker. Alltså inte mitt ansvar. Bara att luta sig tillbaka och beställa en GT :)

Ja jag har flugit med skrikande småbarn. Som förälder känner man sig inte helt bekväm. Man gör allt som står i ens makt men barnet bara fortsätter att skrika. Man hör suckarna runt om kring sig. Inte läge för en GT då direkt. Man säger till sig själv "överlever jag detta så skall jag inte flyga med småbarn igen"

Efter att jag fått barn själv så bryr jag mig inte om småbarn skriker så länge det inte är mitt. Bara skönt när det inte är mitt barn som skriker. Alltså inte mitt ansvar. Bara att luta sig tillbaka och beställa en GT :)

Ja jag har flugit med skrikande småbarn. Som förälder känner man sig inte helt bekväm. Man gör allt som står i ens makt men barnet bara fortsätter att skrika. Man hör suckarna runt om kring sig. Inte läge för en GT då direkt. Man säger till sig själv "överlever jag detta så skall jag inte flyga med småbarn igen"
Exakt så känner jag också.

Borde ha en barnklass på flyget 2 av flygen vid påmönstring hamnadejag jämte skrikande småbarn.

Ändringar i flyttpalner
Vi kommer att flyga Finnair.... Thai Air går fetbort , har nu kvitto på att de skall "refund" hela beloppet inom 45 dagar .. Dom vet inte ett skit vad de talar om , olika bud från alla , idag tröttnade jag och annulerade biljetterna då dagens utsago var att de för "länge sedan" slutat att ta hundar på planet , Märkligt är att två damer tidigare mottagit vår bokning samt att det står på deras hemsida . De hade även oförskämdheten att försöka ta en "fee" på 2000 thbt för avbokning , då blev jag faktiskt förbannad och sade "Glöm det om ni inte vill ha stora problem" Så hon släppte detta snabbt .
Hoppas dom har bättre koll på flygsäkerheten , Men de får ju inte längre flyga till Usa och i Europa så har de nergraderats till en 2a i säkerhet .. Skitbolag , inget ansvar alls , precis som det mesta härnere .. The land of jokes
vet nu varför många väljer Thai Air , gratis fylldricka , något som också belastar säkerheten , fulla eller bråkiga passagerare i händelse av evakuering har gjort att många andra bolag har dragit ner på detta .
men Thai Air kör bara på med fri alkohol och en massa inkompetenta människor i organisationen

Men låter man sin Thaifru bestämma så fortsätter man att boka Thai Air .. Thaidamer vet ju alltid bäst , för det gör nämligen Thai i allmännhet ,mycket kunniga i allt :)...

Flygit med Thai Airway några gånger och jag har ju flygit med många bolag och rankar Thaiairways själv som sämst alla kattegorier och löjligt dyrt.
Skulle aldrig bokat en resa själv med Thai Airways för tillfället, får jag en biljett vid av/påmönstring har jag inget val.

Har man en fru som är dålig på engelska och skall flyga ner ensam med tre barn har man heller inget val. Likaså om man vill flyga hem tillsammans, då får det allt bli Thai Airways ner också. Och när jag bokade så var det enbart Aeroflot som var avsevärt mycket billigare och dom vägrar jag att åka med.

Tillåt mig småle, det finns Thaitalande flygvärdinnor på i stort sett samtliga bolag från BKK .

Skitbolag utan annat intresse än att slå folk på stålar .....................Dom är snart totalkörda tror jag , ekonomin är ju på rullning efter vad ryktena säger , då sänks väl säkerheten än mer ..Om möjligt ......................

Har man en fru som är dålig på engelska och skall flyga ner ensam med tre barn har man heller inget val. Likaså om man vill flyga hem tillsammans, då får det allt bli Thai Airways ner också. Och när jag bokade så var det enbart Aeroflot som var avsevärt mycket billigare och dom vägrar jag att åka med.

Varför inte Aeroflot , de är nog minst lika säkra som Thai Air

Har inte flygit med något bolag till Bangkok som inte har Thai talande cabin personal och alla utanonseringar görs också på Thai när det är flyg till Bkk.

Vi har alltid fått bra service och trevligt mottagande när vi flugit med Thai Airways. Flög med Norwegian en gång då dom hade strul med sina Dreamliner. Fy fan vilket jävla pissbolag dom hade stoppat in. Frugan propsade på att vi skulle åka med Norwegian. Konstigt, min fru är ju thailändare och ville inte flyga thai. Måste vara fel på henne.

I slutändan är det inte många kronor det skiljer. Och ni som inte gillar barnskrik, köp en dyrare biljett. Eller är ni för snåla så lägg pengarna på öronproppar.

Sedan är flygsäkerhet en helt annan fråga, dock en väldigt viktig sådan.

Liknande trådar

M
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp