Thai får högt betyg i Skytrax 2022 World Airline Awards.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Thai Airways (THAI) kabinpersonal har utsetts till det fjärde bästa i världen, i Asien hamnade Thais personal på första plats vid Skytrax 2022 World Airline Awards på The Langham hotel i London.

Luftfartsbolaget gjorde också bra ifrån sig i Skytrax globala ranking, och kom på åttonde plats i kategorin flygplatstjänster, åttonde i ekonomiklass catering och tionde i förstklassiga flygbolagslounger.

A Thai Airways Boeing 777-300ER plane takes off from Suvarnabhumi Airport. (Photo: Reuters)



Mvh isan lover
 
Lite lustig. Igår kväll pratade jag med en som åker nästa vecka. "Thai går ju inte och åka med, Har läst recencioner och de var hemska så vi tog annat" Sa han. Själv har jag inget ont och säga om Thai men det var några år sedan jag åkte med dem.
 
Fjärde bästa kabinbesättning måste vara på andra linjer än Stockholm.
Har åkt med Thai i både juni och augusti.
Godkänt för direktflyg men inte godkänt för service till kunderna.
Känns som ett lågprisflyg.
 
Den är nog mer sanningsenlig

Skytrax har dåligt rykte i branschen. Där köper bolagen som placeringar, typ.
Ett klassiskt sätt att hitta en positiv statistik som tidningar och journalister använder och som naiva sprider vidare för man läser inte innehållet utan mest rubriker.

Fakta är att Thai Airways har rasat från 23 plats till 46 plats sen förra året när man väger in många betyg.

Rubriken är fake news och ett skämt.


IMG_20220929_210225.jpg
 
Har åkt med Singapore och Quatar en gång och bekvämare flygresa har jag inte haft till Thailand förutom en gång när jag hamnade i businessklass på KLM men där kände jag mig en aning malplacerad.

Minns när jag flög med thai. Bredvid mig satt en thailändska vid fönstret och hon skulle hem till Pattaya och jobba igen efter en misslyckad vistelse hos en gubbe i Klippan.
I alla fall så var det den roligaste flygningen jag haft, Vi pratade om livet i Pattaya och delgav varandra många erfarenheter.
Inget jag givetvis inte visste om innan med ändå.

BTT
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp