Thai medborgarskap för 17-årig dotter

mrsomtam

Medlem
Hej,

Min yngsta dotter, 17 år, har bestämt sig för att söka thailändskt medborgarskap (mamma thai), finns det någon på forumet som har erfarenhet av en sådan process. Funderar också på min andra dotter (mamma thai) som är 21 år, finns det möjlighet för henne att söka medborgarskap eller är det försent?

Mvh mr somtam

Hej,

Min yngsta dotter, 17 år, har bestämt sig för att söka thailändskt medborgarskap (mamma thai), finns det någon på forumet som har erfarenhet av en sådan process. Funderar också på min andra dotter (mamma thai) som är 21 år, finns det möjlighet för henne att söka medborgarskap eller är det försent?

Mvh mr somtam
Hej, har du en "plan" till denna process?

nummer ett, så måste mamman fortfarande vara thaimedborgare, bästa är nog att ringa till thaiambasaden

Hej,

Mvh mr somtam
För oss krävde ambassaden födelsejournalen, typ personbevis på frugans namnändring i Thailand och ett utökat personbevis från skattemyndigheten. Sen finns det en blankett att hämta på ambassadens hemsida, jag kan ha missat något då frugan skötte det mesta

Liknande trådar

Tillbaka
Topp