Thai - Svenska

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Är det någon som vet någon sida där man översätta ett ord från thaiskrift till svenska/engelska.
Lika som här på chaimai, fast här har vi ju Svenska - Thai.
/Maria

Tjena Farangnoi

Så bara för att ge ett svarsförslag så blev man medlem, men eftersom jag precis har hittat denna sida och har påbörjat min egen språkundervisning och därmed kommer att använda lexikonet här, så kan jag försöka ge tillbaka till dig och ev andra med ett tips om en sida som jag gissar kan hjälpa dig.

http://www.thai-language.com/

uppe till vänster så ser du Lookup: och nedanför "skrivrutan" så finns alternativet "more options here" där du kan klicka på here, och då kommer du till en sida som om jag förstår allt rätt så bör du kunna skriva in på thailändska och sedan få ett alternativ på engelska som svar.

Du kan ju även testa och skriva på engelska om du vet vad du letar efter eller vet "ungefär" vad du letar efter, för du kan få massor av svarsalternativ, ibland flera sidor och då får man leta lite :)

Ja du får väl testa dig fram....

Tack för denna sidan, med ett fantastiskt lexikon som jag troligen kommer att använda mycket i framtiden.

Hej Littlebell!
Tack så mycket för sidan! :) den kommer jag använda mycket, för det är ofta man får ett ord på thai som man inte ritigt kan läsa eller ett ord man kan läsa med inte förstår översättningen!

Ja men det var ju bra, då blev du ju medlem här :)
ha det bra! /Maria

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
W