Thaibaht, tråden för tankar kring SEK-THB kurser

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Ja det är ju samma växelkurs nu som när man flyttade hit.


Den kursen vi har nu är vad jag minns under mina år i Thai, nära medelkursen för Tbath / sekr.
Lägsta jag minns var runt 3.65 för något år sedan, högsta var för 5 mån sedan.
 
Bara den Norska som står under vad den stod innan, har ju rasat kraftigt står ju bara 1.06 mot Svenska kronan nu.
 
Ja men pratar med Fillipinare här nu han har 9600 dollar i månaden ombord vi är i samma position lönemässigt fast han på maskindelen så skulle nog överleva på fillipinolön med ;)
 
"Jonas " sa:
Ja men pratar med Fillipinare här nu han har 9600 dollar i månaden ombord vi är i samma position lönemässigt fast han på maskindelen så skulle nog överleva på fillipinolön med ;)
E ju snuskigt bra pröjs för att vara Filipino :eek:
Sicken kung han måste vara hemmavid ;D
 
Nyutbildad Thai på sjöbefälskola har 3600 dollar som ingångslön som 3dje styrman. Och nu menar jag såklart riktig utbildning för att köra riktiga fartyg inte nån turistbåt. Som kapten ligger dom mellan 10 000 dollar till 15 000 dollar
 
Ser bra ut för mig nu. Hoppas trenden håller i sig nästa år. Jag behöver ett nytt hus och nu bil i Swedala nämligen...
 
"Janne " sa:
Ska du flytta till Sverige för gott?

Kommer inte på fråga, gillar omväxling, men kan va bra att slippa bo hemma hos morsan när man e i Sverige, ska kolla på hus runt Gbg, om man tar sig 4-5 mil norrut eller nordost kan man hitta för en 7-800,000kr... Eller lite över 3 miljoner bath.

"bson " sa:
Kul Krister, slit ska löna sig :tumbsup:
Jo det kan löna sig med slit i vissa länder, men jag har försökt i Sverige i tio år, och det lönade sing knappt, så nu skall vi se om det lönar sig här i Thailand ;)
 
Idag kom det jag väntat på !! YES :) I Thailand nyhetskanal nr 7 meddelas denna morgon att Thaibathen värde skall sänkas kraftigt , anledningen påstås vara att få fart på exporten . Kan nog vara klokt men jag tror att man stödköpt Thbt en längre tid och nu ser man att det inte funkar ...
Nu kanske det blir ännu mer skoj att bo som pensionär i Thailand .. fn ,jag har förlorat 15000thbt /månaden sen jag flyttade för knappt 2 år sen


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 
Strax över 4.2 nu så ingen sensation än.
Tur att man växlade för hela perioden i höstas, klarar mig till sommaren och hoppas att det vänt åt rätt håll igen innan dess.
 
4.18 just nu....
Bad very bad jämfört med januari 2014.
Då låg det på 5.12 ett tag........om jag minns rätt.
 
"Neman " sa:
4.18 just nu....
Bad very bad jämfört med januari 2014.
Då låg det på 5.12 ett tag........om jag minns rätt.
Men då har det väl gått upp lite igen?
Har inte kollat kursen på ett tag men va väl nere i typ 4 blankt förra veckan?
 
Funderar på att öppna ett valuta konto eller var det heter och hoppas kursen blir bättre nästa år när valet skall hållas i Thailand och växla då.
Som det är nu har jag ca. 35 000 bath mindre i månadslön pga kursen än förra året.
 
"Jonas " sa:
Funderar på att öppna ett valuta konto eller var det heter och hoppas kursen blir bättre nästa år när valet skall hållas i Thailand och växla då.
Som det är nu har jag ca. 35 000 bath mindre i månadslön pga kursen än förra året.

Vadå valet skall hållas i Thailand ???? Prayut sade i veckan som gick att han kommer att sitta som PM i minst tre år förmodligen fem år .. Kanske läge att hänga med i Thaipolitiken om du har spekulationstankar .. Det blir INGA val på MINST tre år , förmodligen fem år ... ;D ;D ;D ;
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
209
Visningar
16 K
Anonym
A
A
Svar
126
Visningar
9 K
Anonym
A
A
Svar
6
Visningar
977
Anonym
A
R
Svar
7
Visningar
2 K
R
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp