Thailändsk 3G Trådlöst internet modem

R

Robban

Gäst
Förlåt moderatorn om detta är fel forum :)

Jag köpte en 3G USB modem för "High speed internet" i Thailand sist för att slipa springa bena av mig och "slåss" med skolkande skolungdomar på de internet café som finns där. Täckningen är jag helnöjd med, och dessutom ingick det 50 timmar för ynkliga 1500 kronor.

Nu är jag i Sverige igen, modemet har 2001 minuter kvar på konto´t (33 timmar) och har all programvara i sig som installeras automatiskt. Man kan dessutom "fylla på" konto´t vid behov på ett enkelt sätt.

Nån som skall till Thailand inom ett år och vill uppleva samma "teknologiska frihet"? Säljer modem i original kartong med 33 timmar tillgodo för 650 kr
vilket då också inkluderar frakten (rek brev) via posten hem till dig.

Det där med "bild" fick jag nog inte till men det finns en bild på följande länk: http://www.in3sant.se/bilder/thai-g3.jpg

Mvh Robban (Ny-gammal här) :wai:

thai-3g.jpg

"Robban " sa:
Förlåt moderatorn om detta är fel forum :)

Jag köpte en 3G USB modem för "High speed internet" i Thailand sist för att slipa springa bena av mig och "slåss" med skolkande skolungdomar på de internet café som finns där. Täckningen är jag helnöjd med, och dessutom ingick det 50 timmar för ynkliga 1500 kronor.

Nu är jag i Sverige igen, modemet har 2001 minuter kvar på konto´t (33 timmar) och har all programvara i sig som installeras automatiskt. Man kan dessutom "fylla på" konto´t vid behov på ett enkelt sätt.

Nån som skall till Thailand inom ett år och vill uppleva samma "teknologiska frihet"? Säljer modem i original kartong med 33 timmar tillgodo för 650 kr
vilket då också inkluderar frakten (rek brev) via posten hem till dig.

Det där med "bild" fick jag nog inte till men det finns en bild på följande länk: http://www.in3sant.se/bilder/thai-g3.jpg

Mvh Robban (Ny-gammal här) :wai:

thai-3g.jpg

Modemet är såld gott folk... :thumbsup:

"helgonet " sa:
Nu så finns det 3g stickor för 400kr inklusive 50 timmar fritt surfande och täckningen är kanon.

Helgonet
funkar väl inte på alla ställen va ja förstått me 3G
ska du ut på landet säg till om de funkar bra då :nod:

glimten66 :wai:

Exakt det modemet på bild köpte jag i April,fungerar skit dåligt på landsbygden ca 50kb/s i Saraburi med omnejd,testat mot TP test, jag lade upp bilder på resdagboken och facebook,och det tar en väldans massa tid ,så 50 timmar är bra att ha :nod:, i Bangkok funkade det lite bättre,
Hoppas du har det bra i Thailand Helgonet,vi kom hem för 2 veckor sedan och längtar redan tillbaka
Mvh.sven

glimten: Den funkar kanon i de större städerna som jag testat.Bangkok/Korat.
Den laddar upp bilder supersnabbt och msn videocam är de inga problem med att köra. Nu så verkar demonstationerna ha minskat så vi ska ned till pattaya en sväng för lite tatueringar och party så då blir de intressant att se skillnaden under bussresan.

De jag fått sagt är att de är 3g i storstäderna men att den övergår till det vanliga nätet när man lämnar city:n.Precis som i sverige/norge med andra ord.
Än så länge är jag supernöjd.

:wai: Hej helgonet, om du får tid, kör TP-test skulle vara kul att höra vad du får för resultat
Mvh sven

kört de nu 2ggr under resans gång.Sitter på bussen till pattaya precis nu.vid starten låg den på 280kbit/s,ca 1 timme bort 210kbit/s.Den ligger som bekant ca 3ggr högre på att ta emot filer än att skicka iväg.
Att skicka har den pendlat mellan 70-100kbit/s.

De ska bli kul att se hur de är mittemellan korat och pattaya

Kul att höra, ungefär lika som i Saraburi, Ha det bra
Mvh Sven

Nu så är jag absolut mellan korat och pattaya,dvs i djungeln:) och då ligger smottagningen på fortsatt 210-280kbit/s.men däremot att sända ligger här i ca 30-50kbit/s så de stämde de du sa.

Väl i pattya så kommer den bli mycket snabbare igen då de har bland de bästa nätet i thailand.Så man kan säga att de är i storstäderna som man har nytta av 3g stickan och iannat fall går de lika bra att behålla sitt gamla modem.Men de är en bra lösning för endast 400kr må jag säga för den som önskar internet oavsett var i landet man befinner sig.
Tillägg: de går utmärkt att använda stickan i sverige så de är bara att skifta till de svenska simkortet om man vill.

Ps.Inte ens i Norge går det att skaffa internet som utlänning(svensk) vilket är helt otroligt igentligen

"helgonet " sa:
glimten: Den funkar kanon i de större städerna som jag testat.Bangkok/Korat.
Den laddar upp bilder supersnabbt och msn videocam är de inga problem med att köra. Nu så verkar demonstationerna ha minskat så vi ska ned till pattaya en sväng för lite tatueringar och party så då blir de intressant att se skillnaden under bussresan.

De jag fått sagt är att de är 3g i storstäderna men att den övergår till det vanliga nätet när man lämnar city:n.Precis som i sverige/norge med andra ord.
Än så länge är jag supernöjd.

Lite off topik

känner du nån bra tatuerare där om inte säg till så ska ja tala om va de finns en riktigt duktig kille

Jodå jag känner en kille som har 2 st tatueringsfirmor här nere. Han har mycket duktig och billig,Svår kombo:) Han har tatuerat de flesta bargirls och tusentals turister.Detta blev gjort igår på 5 timmar.
Men idag blir de inget solandet iallafall,tur de är molnigt ute

Visa bilaga 1539

Visa bilaga 1541

På motsatta sidan av WAT Chaimongkon
På samma väg som Hollywood plaza market utefter south pattaya road = vägen nedanför tucom om man kommer ifrån stranden.

Mats: tackar.
Jag glömde berätta hur snabbt internet är i Pattaya där jag befinner mig nu,jag körde jag TP testet nyss och den visade
skicka: 0.11 mbit/sek
Ta emot:1.00mbit/sek
så slutsumman av olika städer eller bussresor med 3g modemet är att, skicka ligger den relativt stabilt lågt runt 50-110 kbit/sek men däremot att kunna ladda ned sidor eller filmer (gud förbjude den som gör de:), )så varierar det mycket stort beroende på om de är dag eller natt och antalet "medsurfande" personer

Ps. bifogar slutresultatet av tatueringen till trots avikande ifrån inlägget:)

Visa bilaga 1543

:wai:

Ja kan man köpa i butik bara? Kan man köpa sim-kort till svenskt 3g-sticka och använda därnere?

Kommer vara helt beroende av internet så tacksam för svar.

Undrar lite med det här med kontakter också, alltså adapter att ladda datorn och mobilen...tänkte väl lösa det när jag kom fram men när jag ändå pratar med någon som kan ge svar direkt så :)

Och en till sak, mobil, tips på bästa kontantkorts laddning? Tänkte köpa en mobil så man kan ladda upp direkt på nätet som vanligt...utan mobilen är ju helt vilse ::)
:nod:

Trevlig helg!

:wai: Hej miss Cherybloom, gör ett besök på Pantip plaza i Bkk,där hittar du modem , finns lite olika att välja på ,jag köpte ett som heter AIS Super 3G,med 50tim surftid, där hittar du också adaptrar för övergång till Thai vägguttag,så du kan ladda laptoppen. Telefonkort finn med olika operatörer, vi har använt Happy funkat bra,och jag tror att du kan fylla på via internet,annars online på 7eleven.
Ha det bra Sven

"pa_sak " sa:
:wai: Hej miss Cherybloom, gör ett besök på Pantip plaza i Bkk,där hittar du modem , finns lite olika att välja på ,jag köpte ett som heter AIS Super 3G,med 50tim surftid, där hittar du också adaptrar för övergång till Thai vägguttag,så du kan ladda laptoppen. Telefonkort finn med olika operatörer, vi har använt Happy funkat bra,och jag tror att du kan fylla på via internet,annars online på 7eleven.
Ha det bra Sven

Hej Sven

Tack för tipsen! Ska åka ner om en vecka så nu är några av de största problemen lösta. Sen är det väl bara hur man ska få ut mesta möjliga av resan :D 8)
:thumbsup:
:wai:

Take care!
Miss C

Liknande trådar

E
Svar
3
Visningar
2 K
E
H