Thailändsk kvinna och körkort i Sverige

 
Frugan är fullärd på trafikskolan nu, hon är godkänd på alla moment vad gäller körning. Den stora stötestenen blir teoriprovet, hon skall göra det på torsdag på Trafikverket i Lund. Hon kan klara det, det vet jag men det är skitsvårt för henne. Men hon skall få en fin present om hon klarar det, den saken är klar.
Såg till om extra tid pga invandrare, å glöm inte detta med att rondell å cirkulationsplats är samma sak
 
Det gick inte vägen igår, hon fick 39 poäng mest pga att hon inte han med mellan 10 och 15 frågor. Ansökan om extra tid inskickad tiĺl nästa gång, det återstår att se om den blir beviljad. För säkerhets skull har vi dock bokat en ny tid till 15 juli, jag tror hon kan klara det.
 
Det gick inte vägen igår, hon fick 39 poäng mest pga att hon inte han med mellan 10 och 15 frågor. Ansökan om extra tid inskickad tiĺl nästa gång, det återstår att se om den blir beviljad. För säkerhets skull har vi dock bokat en ny tid till 15 juli, jag tror hon kan klara det.
Gör hon den Thailändska versionen?
 
Bättre lycka nästa gång, vet hon om att det går att gå tillbaka till svenska å tillbaka igen om inte förstå på thai å kanske förstår bättre på svenska, klart att hon ska få extra tid
Jadå, det vet hon. Vi får se vad Trafikverket säger, hon har intyg från arbetsgivaren det borde räcka för extra tid. Funkar det har hon lappen den 12 augusti, uppkörningen klarar hon galant.
 
För "oss" så räckte det att jag pratade med kontoristen på uppkörningstället
Jag vet inte när din teerak tog körkort men det funkar säkert inte nu. Vad jag förstår så kan man endast göra prov med förlängd tid i Malmö när det gäller vårt område. Vi har hursomhelst bokat en tid för prov med normal tid i Lund den 15 juli igen, om hon skulle få avslag på ansökan. Och jag tror hon kan klara det nu när hon vet hur det fungerar. Det vore fint om uppkörningstiden kan kvarstå.
 
Jag vet inte när din teerak tog körkort men det funkar säkert inte nu. Vad jag förstår så kan man endast göra prov med förlängd tid i Malmö när det gäller vårt område. Vi har hursomhelst bokat en tid för prov med normal tid i Lund den 15 juli igen, om hon skulle få avslag på ansökan. Och jag tror hon kan klara det nu när hon vet hur det fungerar. Det vore fint om uppkörningstiden kan kvarstå.
hon tog det 2018 precis innan vi åkte till thailand,
 
Jag vet inte när din teerak tog körkort men det funkar säkert inte nu. Vad jag förstår så kan man endast göra prov med förlängd tid i Malmö när det gäller vårt område. Vi har hursomhelst bokat en tid för prov med normal tid i Lund den 15 juli igen, om hon skulle få avslag på ansökan. Och jag tror hon kan klara det nu när hon vet hur det fungerar. Det vore fint om uppkörningstiden kan kvarstå.
Fast jag hoppas att inte de som inte fixar proven får sitt kk.
Så svårt kan det väl inte vara efter närmare tio år i Sverige?
 
 

Liknande trådar

E
Svar
3
Visningar
2 K
E
H
Svar
20
Visningar
3 K
Hans Svensson
H
 
Tillbaka
Topp