Thailändsk pizza

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag blev bjuden på en Thailändsk pizza med sprödfriterad basilika på. Starkt och gott!

Någon annan som provat pizza med thailändska ingredienser på? Jag har hört att det ska finnas en "tom yam" pizza också ... :drool: :drool: :drool:

G

Galten75

Gäst
Annars så kan man ju kalla Tropicana, eller vad den nu brukar heta, thailändsk. Det är ju den med ananas och banan. :p

// G

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Att få tag i pizzor är ju inga problem längre, dom finns ju nästan i varje samhälle/by både i sverige och thailand.
Pizza Hut/Company i all ära men jag personligen tycker att den man köper i sverige är absolut bäst, vad tycker ni?

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
"Kycklingen " sa:
Att få tag i pizzor är ju inga problem längre, dom finns ju nästan i varje samhälle/by både i sverige och thailand.
Pizza Hut/Company i all ära men jag personligen tycker att den man köper i sverige är absolut bäst, vad tycker ni?

Pizza Company i Thailand har riktigt goda pizzor om man beställer "Thin and Crispy". Annars är det för mycket bröd i dom, precis som på Pizza Hut (Panpizza).

Men dom svenska är inte dumma dom heller, vi har en pizzeria hemma som gör riktigt smaskiga, stora som dasslock. :thumbsup:

B

Byscha

Gäst
Ja pizzan som görs i Sverige är den godaste jag ätit än så länge. Men då har jag ju å andra sidan inte prövat äta pizza i så många olika länder.

G

Gazton

Gäst
Pizza Company i Thailand (BKK) är överlägset dyras OCH absolut bäst på pizza .. Vi beställde hemkörning. budet kommer på moppe efter 15 minuter sen:
1. Stannar moppen och ställer den på stödet.
2. tar av sig hjälmen, stoppar hjälmen i sidoväskan.
3. tar på sig Pizza Company kepsen.
4. överlämnar Pizzan och tar betalt.
5. tar av sig kepsen. stoppar i sidväska, sätter på sig hjälmen och drar.. Och detta på under 2 minuter.. Amazing

L

Lunkan

Gäst
"Pannkakspizza"
Eftersom jag varken gillar oregano eller tomatsås, så började jag tänka att det vore enklare att göra pizza själv. Och eftersom jag gillar att rationalicera bort onödiga saker :) så kom jag på om man gör en korsning mellan pizza och tjockpannkaka, så slipper man både knåda degen och kan även slippa riva osten om man trycker ner ostskivor under smetytan så de inte bränns.

Min favorit är med ananas, vegetariska "köttbullar" och "varmkorv".

Sedan kommer det bara att fattas en ugn också, för de brukar ju inte vara vanliga i Thailand :)

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
"legolas " sa:
Tänk va smaken är olika emellan oss människor ändå. jag har kanske lite svårt att tycka att det känns roligt att längta efter, eller att käka den pizza som du Lun kan åstundar, verkar vara skitäcklig och tråkig, men gott för dig som gillar den. men det därt med tjockpannkaka bl.a bl.a. låter bara konstigt.

I Thailand så finns det ett överflöd av ugnar, det är bara att köpa en av alla de som säljs utav Tescio Lotus, Big C samt Makro plus alla de andra affärerna som säljer vitvarot och köksgrejor... Så i Thailand, inga problem på pizzafronten.... Vi har precis ALLTING, välkommen hit ner....

Fasen va jag lämngtar efter än konstig variant som ni kanske inte gillar, men min egna lilla special är:
Ost, tomatopaste, oxfile (tunna skivor), bearnaisesås, kokta ägghalvor, ananasbitar.. Grymt gott...

Ja, det där pizzareceptet låter ju gott och närande. Men jag hade nog hoppat över bernaisesåsen. Annars - smaskens!! :laugh:

A

Anonym

Gäst
"Berralund " sa:
Smal?? Haha, definitivt inte. Men man behöver ju inte göra det hela värre än det redan är!! :eek:
Men.... Nu kunde du ju bara hållit med! Och alla hade trott du var smal som en sticka.. ;D

A

Anonym

Gäst
"legolas " sa:
Om ni skiter i godis, öl, potatis,ris och pasta, käkar 80% grönsaker på tallriken, så kan ni per automatik käka det fett ni vill (bearnaissås). fettet lagrar kroppen då som energi och icke som fett,,,,,

Men käka som ni brukar, och allt fett lagrar kroppen som just...fett.....
Enligt läkaren så skall man undvika potatis, ris och pasta (stärkelserike födoämnen) , och öka mängden sallad.
Om man bara ändrar på detta så skall det vara tillräckligt för att gå ner i vikt.

G

glimten66

Gäst
"Per Olav " sa:
Min kära gamla far käkade gröt med grädde varje morgon, med gott om socker på... ;)
(178 cm lång, 62 kg..)
'
de e ju nästan jag ju 178/65 ända problemet e ju att i bland ser man ju ut som dom svältande barnen i afrika me bara en liten mage efter för mycke knåde ris ;)

Nej Lego ingen diabetes eller dåliga blodvärden :)

andrejsdenruskige

Forumveteran
"glimten66 " sa:
'
de e ju nästan jag ju 178/65 ända problemet e ju att i bland ser man ju ut som dom svältande barnen i afrika me bara en liten mage efter för mycke knåde ris ;)

Nej Lego ingen diabetes eller dåliga blodvärden :)
Styrketräning. Anaerob sådan, kanske?
Du borde rucka lite på ämnesomsättningen om du vill gå upp i vikt. Du verkar ha en hög förbränning, så börja träna, för att sedan lägga av. Det kan funka.

G

glimten66

Gäst
Ja tror inte de tränade mycke för ett par år sen va uppe i 78 kilo som mest sen opererade ja mig för disk brock så ja slutade men se upp gick ja inte men ner de gick fort de...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
B Liv med en thailändsk kvinna Funderingar och betraktelser 10
B Fråga till er som skickar pengar till Thailändsk bankkonto Allmänt thailandforum 108
Isan Lover Rätt och fel 11 saker man bör känna till om Thailändsk kultur. Rätt och fel i Thailand samt tips 10
Isan Lover Thailändsk förskola fick internationellt pris. Thailändska Nyheter 0
Matt82 Thailändsk kvinna på en längre promenad Thailändska Nyheter 2
Isan Lover Farliga gifter i Thailändsk skolmat. Thailändska Nyheter 5
Berralund Svensk och thailändsk sjukvård - en jämförelse Funderingar och betraktelser 357
Lara Croft Thailändsk historia i prunkande trädgård Thailändska Nyheter 1
Lara Croft Stor brand på thailändsk turistö Thailändska Nyheter 0
mackes Videosnuttar från Thailändsk trafik Funderingar och betraktelser 3
Matt82 Vilken Thailändsk bank är "bäst"? Allmänt thailandforum 47
Christopher Thailändsk arvsrätt / ärvdabalk Allmänt thailandforum 43
Tulpan svenska kändisar som har en svensk pappa och thailändsk mamma? Allmänt thailandforum 11
A Ekonomi mm när du lever med en thailändsk kvinna Allmänt thailandforum 311
Lara Croft Thailändsk man gripen för spermasmuggling Thailändska Nyheter 2
mackes Thailändsk skrift Språkhörnan 14
Lara Croft Barn sköts ihjäl i thailändsk säkerhetszon Thailändska Nyheter 0
A Vad kostar det att ha en 6 åring i en Thailändsk byskola? Allmänt thailandforum 8
Y Thailändsk mat Matprat (Thailändska köket) 11
Y Thailändsk läsk, läskautomater Matprat (Thailändska köket) 2
A Ta thailändsk körkort i Pattaya Allmänt thailandforum 5
Lara Croft Kungens död hotar thailändsk ekonomi Thailändska Nyheter 4
Lara Croft Thailändsk polis slog till mot Pokémon Go-bilister Thailändska Nyheter 13
Lara Croft Dödsoffer i explosion i thailändsk turistort Thailändska Nyheter 0
Lara Croft BBC: Bomber exploderade i thailändsk turistort Thailändska Nyheter 39
Lara Croft Thailändsk polis stormar buddisttempel Thailändska Nyheter 0
Lara Croft WWF: Köp inte thailändsk kyckling Thailändska Nyheter 54
asker112 thailändsk arbetare till sverige ? Allmänt thailandforum 4
Grannen Olsson En thailändsk kapsyls öde Allmänt thailandforum 21
Lara Croft Thailändsk kvinna överfallen på Koh Larn Thailändska Nyheter 0
Kycklingen Dagens mattips (thailändsk matlagning) Matprat (Thailändska köket) 26
Khun Leo Vad är detta? [Thailändsk monsterinsekt] Allmänt thailandforum 3
Kycklingen Karl Johan-svamp i thailändsk matlagning Matprat (Thailändska köket) 5
Sölve Thailändsk tv Allmänt thailandforum 7
Krister Bli Thailändsk medborgare Allmänt thailandforum 83
Chevrolet-48 Thailändsk mobilkort som fungerar utanför landet Allmänt thailandforum 11
L Vad är en thailändsk gul husbok "tabien baan" och hur får man en sådan? (ทะเบียนบ้าน) Allmänt thailandforum 0
E Thailändsk grammatik Språkhörnan 3
A Thailändsk sjukvård Allmänt thailandforum 33
H Thailändsk musik... Allmänt thailandforum 20
Berralund Thailändsk bypolitik Allmänt thailandforum 40
S Thailändsk sjuksköterska i Sverige Allmänt thailandforum 2
mackes Thailändsk rättssäkerhet Allmänt thailandforum 10
mackes Hur hanterar ni Thailändsk konsument(o)rätt? Allmänt thailandforum 7
A SV: Diskussionstråd om Thailändsk kultur samt hur vi faranger uppfattar densamma Allmänt thailandforum 75
R Konto i Thailändsk bank Allmänt thailandforum 155
A Relationen mellan svensk man och thailändsk fru/flickvän Allmänt thailandforum 13
anubaan SV: Thailändsk översvämningstråd 2012 Allmänt thailandforum 1
A Thailändsk postadress - Så här ska det se ut! Allmänt thailandforum 3
K thailändsk språkkurs Allmänt thailandforum 18
Liknande trådar

Topp