thailändska fördommar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Kineser är bullriga å kann inte uppföra sig, färgade e läskiga, indier luktar illa å falanger e feta. Stort sett alla andra utom thai själva e inge att ha.
Har alldrig sett maken till ett så fördomsfullt folk som thaiare sammtidigt somm de kann vara hur tolleranta somm helst. Tänker på alla katöjjer, finns över allt och verkar vara hur naturligt somm helst i en thais ögon. :eek: Förstår inte! :retard:

A

Anonym

Gäst
""C-vitamin" " sa:
Kineser är bullriga å kann inte uppföra sig, färgade e läskiga, indier luktar illa å falanger e feta. Stort sett alla andra utom thai själva e inge att ha.
Har alldrig sett maken till ett så fördomsfullt folk som thailändare sammtidigt somm de kann vara hur tolleranta somm helst. Tänker på alla katöjjer, finns över allt och verkar vara hur naturligt somm helst i en thais ögon. :eek: Förstår inte! :retard:
Är du ett troll?

A

Anonym

Gäst
fördomar

man har hört att faranger är tunnhåriga p.g.a dom duschar i varmt vatten!eller att dom är tjocka för att dom sover middag!roligt tycker jag ,man kan bara skratta åt detta!

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
En gammal tråd om fördommar.
Har vi på CM fördommar?
Stämmer det första inlägget om Thailändska fördommar?

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Ja, fördomar finns öv erallt och lär inte gå att utrota. Det är väldigt trist, framför allt när man inte bildar sig en egen uppfattning utan bara tror på hörsägen.

I mitt arbete har jag genom åren lärt mig just detta: Gå aldrig efter hörsägen. Man kan få höra "Skall den idioten komma hit, han är ju fullständigt oduglig och inkompetent". Skulle man alltid ha trott på sådant så vet jag inte var det skulle ha slutat. Många gånger har det visat sig att en "idiotförklarad" har varit jättebra.

Så jag har slutat med att ha förutfattade meningar, jag ser till att bilda mig en egen uppfattning.

R

Rolf

Gäst
Jag har fördomar om en massa saker inte bara människor. Jag tycker en massa om saker och ting, men jag behåller det för mej själv.

R

Rolf

Gäst
Gränsen mellan fördomar och förutfattade meningar var går den.?
Nu vart det svårt, vad fan skulle jag skriva så för. Hjälp ???

G

Gazton

Gäst
Alla bär vi på fördommar. Det är ett bevis på att vi inte är fullkomliga :)

Berra med flera är halvfulla med fördommar ( Tex. om Nigerianer ;) )

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Legolas: Min yngre svägerska är snart 28 år, hon säger som din fru, har hon inte fått Ris i sej under dagen så är hon inte mätt.
Vi kan ha ätit en gemensam Farangmiddag, strax eftersenare frågar hon om jag vill ha mer mat, jag säger då nej tack. Då går hon ut i köket och värmer upp Ris och tex ett ägg, bara hon får i sej sin portion med ris sen är hon nöjd.

G

glimten66

Gäst
"ledarn " sa:
Det där med att frugan inte blir mätt "lego" har min också fått för sig....
Äter hon inte chili kan hon inte bli mätt säger hon och avslutar alla gånger då hon äter "falang" mat med lite ris och chili gegga...
Min fru säger If i dont get chilli pet i get no power

L

Liverpool

Gäst
Det stämmer mycket av de ni säger vad gäller att de "små liven" vill ha chilli / ris och grönsaker men till min förvåning så håller de på att svänga lite vad de gäller riset. Gumman har bott här nu i 1 1/2 mån och hon har blivit som tokig i potatis !! speciellt stekt potatis. Hon kan äta hur mycket som helst. De var ju lite spännande i början vad de gäller mat men för tillfället kör vi 50/50 och de funkar bra. Är de någon annan som har något att berätta vad damerna tycker smakar utmärkt på falangens matbord ?

G

Gazton

Gäst
Lugn Lego..

Fördommar är ett brett ämne, du är långt i från OT . :)

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Frugan är väldigt konservativ när det gäller maten, det är tyvärr ganska svårt att få henne att käka svensk mat. Att gå på restaurang och äta en finare middag är bortkastat. Hon blir dock tvungen att ändra sig nu med barnen här, dom måste lära sig äta svenskt pga skolan.

Men jag kan leva med detta eftersom jag älskar thaimat (med vissa undantag). Och när jag jobbar blir det husmanskost. :)

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
"ledarn " sa:
Frugan lagar falangmat någon gång i veckan... Jag och dottern äter så vi "spricker"... :)
Själv så äter hon vad både jag och hon lagar i falangmat.

MEN..................... hon äter lite ris och chili som efterrätt för att kunna bli mätt ??

Tydligen samma erfarenhet som Legolas där, har hört det från frugan också. Man MÅSTE äta ris för att bli mätt. Snacka om fördomar!! ???

B

Birger LKPG

Gäst
Hos oss går all potatis av olika former ner, hon tycker det är gott. Allt som är grillat typ chicken wings,korv och kött går fint alla dagar fast det bör avslutas med någon typ av chili mat efter om vi nu är hemma.
Vissa dar funkar MC-donald också :D

A

Anonym

Gäst
Jag har nog haft tur med min tjej för hon äter och tycker om den mesta av falangmaten som hon har smakat på. Aloy mak mak eller "zapp laider" som dom säger i Isaan får jag höra ofta.Men det kan ju slinka ner lite ris med oerhörda mängder chili och kycklingfötter mm. sent på kvällen :nod:

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
"JavuuL " sa:
Jag har nog haft tur med min tjej för hon äter och tycker om den mesta av falangmaten som hon har smakat på. Aloy mak mak eller "zapp laider" som dom säger i Isaan får jag höra ofta.Men det kan ju slinka ner lite ris med oerhörda mängder chili och kycklingfötter mm. sent på kvällen :nod:

Kycklingfötter, fattar inte hur dom kan äta det. Jag har provat, det var inget vidare. Men frugan älskar det också! Zapp!! :)

A

acpower

Gäst
Førdomar hmm bara før att jag stavar som en kråka er jag inte førdomsful (utals även dyselektiker) ;)

Men ni har inte hør dena att man måste stå upp efter maten anars blir man fet ? :nod:

Kanske inte så vanlig i Th men I PHP så är det :) 8)
Kykling føter smakar bråsk och krydor gilar man bråsk skit got :p hatar man brosk smakar :eek: blææææææææ

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
S Beskatta Thailändska bärplockare Allmänt thailandforum 81
Isan Lover Den Thailändska kungen ska besöka Thailand. Thailändska Nyheter 28
Isan Lover Fritt fram för Thailändska bärplockare att komma hit. Thailändska Nyheter 29
S Thailändska i Netflix i Sverige Språkhörnan 19
Isan Lover Film om Danska män med Thailändska fruar. Allmänt thailandforum 10
Isan Lover Rätt och fel Aga i den Thailändska skolan. Rätt och fel i Thailand samt tips 56
Isan Lover Thailändska piloter får inte jobb. Funderingar och betraktelser 0
Isan Lover Thailändska gatumusikanter. Thailändsk kultur och traditioner 8
Isan Lover Thailändska myndigheter vill införa ett tredje språk i skolan. Allmänt thailandforum 10
Isan Lover Thailändska greps för att ha hjälpt utlänningar att få ut körkort. Thailändska Nyheter 21
Isan Lover Utlänningar skyldiga Thailändska sjukhus 300 miljoner baht bara för år 2018. Thailändska Nyheter 179
Isan Lover Taxi största problemet för Thailändska turister. Thailändska Nyheter 48
Isan Lover Thailändska lärare hårt skuldsatta. Thailändska Nyheter 3
Isan Lover Nästan 11 000 döda i den Thailändska trafiken i år. Thailändska Nyheter 36
Isan Lover Fortsatt ok att använda gifter i det Thailändska jordbruket. Funderingar och betraktelser 13
M Våra älskade thailändska hundar Allmänt thailandforum 29
L Vilken vädersajt är bäst för den Thailändska väderprognosen? Thailändskt reseforum 10
suriya Intressant artikel om thailändska polisens jobbsituation Allmänt thailandforum 32
S Visum och Reseförsäkring för Thailändska som ska till sverige Uppehållstillstånd och visum mm 14
Isan Lover Nivån på den Thailändska skolan. Thailändska Nyheter 52
Lara Croft Rökförbud på thailändska stränder Thailändska Nyheter 5
Matt82 Lära sig Thailändska Allmänt thailandforum 7
A Thailändska skolan får underkänt av UNESCO. Allmänt thailandforum 13
Tulpan Anledningen till att jag undviker thailändska män så mycket det går Allmänt thailandforum 170
Kycklingen Thailändska mynt o sedlar Allmänt thailandforum 7
kurant Har ni bokat thailändska flyg? Allmänt thailandforum 1
Acke Thailändska företagare ger liv till landsbygder Allmänt thailandforum 0
A Godkännande från thailändska myndigheter Uppehållstillstånd och visum mm 11
Mickey666 Får jag köra MC i Sverige på mitt Thailändska MC körkort? Allmänt thailandforum 229
A Dagens Thailändska ord Språkhörnan 100
Micke.T Vackra thailändska vyer att beskåda Allmänt thailandforum 84
Lara Croft Munkledd liga hävdade att de hade kopplingar till det thailändska kungahuset Thailändska Nyheter 1
A Handlarens thailändska kärleksaffär Allmänt thailandforum 118
Grannen Olsson Thailändska byggarbetsplatser Allmänt thailandforum 9
Lara Croft Thailändska myndigheter försökte stoppa Amnestyrapport Thailändska Nyheter 0
A Thailändska barns IQ är lägre än världsstandarden Allmänt thailandforum 29
Berralund Inredning i thailändska bostäder Bygga hus i Thailand 47
J Thailändska innerdörrar Bygga hus i Thailand 38
A Thailändska valet angående militärjuntans förslag till ny grundlag Allmänt thailandforum 18
A Värdfamilj till Thailändska utbytesstudenter! Allmänt thailandforum 3
A Psykologin bakom thailändska samhället och dess historia! Thailändsk kultur och traditioner 3
A Nåt för alla som tror att dem thailändska grönsakerna är av hög kvalitet att läsa. Allmänt thailandforum 71
K Att gifta sig i den thailändska byn Uppehållstillstånd och visum mm 66
A Thailändska hundar och deras tillgivenhet Allmänt thailandforum 18
B Hackare tog över thailändska polisens webbplatser Thailändska Nyheter 0
B Thailändska centralbanken ser tecken på återhämtning Thailändska Nyheter 0
Grannen Olsson Ica Maestro kort i thailändska bankomater Allmänt thailandforum 3
B Växlings frågor (var är det bäst att köpa thailändska baht?) Allmänt thailandforum 128
R Betala underhåll till thailändska svärföräldrar? Thailändsk kultur och traditioner 122
Grannen Olsson Får elever i Thailändska skolor sitta och pilla på sina mobiler? Allmänt thailandforum 6
Liknande trådar

Topp