Thailändska gatumusikanter.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Lite gatumusikanter tagna ifrån youtube, själv tycker jag om att folk spelar på gatorna och lägger gärna en slant i deras bössor.

Mvh isan lover

Saknar såna i Sverige. Var flera år sedan jag såg gatumusikanter.
I alla fall en sak som är friare i Thailand än Sverige.
Toleransen för sånt här saknas i Sverige.

Saknar såna i Sverige. Var flera år sedan jag såg gatumusikanter.
I alla fall en sak som är friare i Thailand än Sverige.
Toleransen för sånt här saknas i Sverige.

Hej

Ja det var betydligt vanligare med gatumusikanter förr i Sverige, men det är kul när man stöter på några, jag tycker att många av dom är riktigt duktiga, dom sprider glädje och livar upp lite.

Samma sak i Thailand, många spelar väldigt bra med sin ofta enkla utrustning, stannar gärna och lyssnar en stund, tycker att fler borde stanna och ge dom en slant.

Mvh isan lover

Hellre att någon spelar för att få än peng än att ge till någon som bara sitter utanför butikerna och säjer: Hej-hej.

Hej

Det håller jag i princip med om, men jag avsåg ändå mest inhemska gatumusikanter i respektive länder, att ex.vis åka hit ifrån Rumänien och Bulgarien för att försörja sig som gatumusikant är nog inte heller någon bra idé.

Mvh isan lover

Hej

Det håller jag i princip med om, men jag avsåg ändå mest inhemska gatumusikanter i respektive länder, att ex.vis åka hit ifrån Rumänien och Bulgarien för att försörja sig som gatumusikant är nog inte heller någon bra idé.

Mvh isan lover

Spelar ingen roll vilken nationalitet de som säjer hej-hej eller spelar har för mej, hellre en peng till de som spelar.

Hej Hej
Ja de måste göra något för att få lovor av mig, sjunga, spela pajas eller instrument. Dock går de handikappade/krymplingarna bort som går med en mic, högtalare och leds av sin faster och bara rabblar rappakalja.
Nä tacka vet jag elever eller ungdomar som spelar. De får alltid en slant.
Mvh

Hej

Mvh isan lover
Det förekommer att de åker på stryk. Det finns de som retar sig på dem av dubbel anledning. Pengaskålen och att de störs av ljudet. I Sverige får ingen vara avvikande.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp