Thailändska konsulatets verksamhet ...

Stämmer det skall jag betala dubbelt nästa gång, hon är värd det, inte hört det innan, vet du om det stämmer eller ett rykte?
Som jag skrev så har jag hört det. En översättning kostade för 4-5 år sen 500 Baht men den avgiften sänktes till 400 då sa jag till henne att du kan ta 100-lappen jag fick tillbaka men det fick hon göra.

Hon i kassan har jag ingen aning om men konsuln är som honorärkonsul oavlönad. Många gör vad som helst för att bli "honorärkonsul" för det ger en hel del "sociala fördelar" i deras "förvärvsliv"
Ok när dom hade kontoret på pattayathay så var det ju bilder på han men såg han aldrig, nu på Dusith rätt anonymt och ser inte det där bara hon vid desken?

Som jag skrev så har jag hört det. En översättning kostade för 4-5 år sen 500 Baht men den avgiften sänktes till 400 då sa jag till henne att du kan ta 100-lappen jag fick tillbaka men det fick hon göra.
Översättningen skickades nog till några våningar under ambassaden till @amru tjej och övversättning därifrån.
Hon på konsulatet kan inte svenska och översättning skickas till bangkok.

Ok när dom hade kontoret på pattayathay så var det ju bilder på han men såg han aldrig, nu på Dusith rätt anonymt och ser inte det där bara hon vid desken?
Tror nog dom anställda på konsulatet har lön och den betalas nog med de avgifter de tar in i sin verksamhet. Det är bara konsuln som är oavlönad. Han "belönas" på annat sätt genom sin titel som är väldigt eftertraktad bland affärsmän. Har en kompis som är konsul i Brisbane bl.a som berättat en hel del.

Översättningen skickades nog till några våningar under ambassaden till @amru tjej och övversättning därifrån.
Hon på konsulatet kan inte svenska och översättning skickas till bangkok.
Hon på konsulatet har i alla fall gjort översättningar av mina svenska inkomstuppgifter med jag väntat.

Ok, kanske har mer än en som jobbar där?
Hon jag pratat med liten och knubbig, kan inte ett ord Svenska?
Det är väl bara hon som är där, jag har aldrig sett någon annan.
Du vet med dagens teknik så kanske det finns något program i datorn, det enda hon frågat om är inkomsten före och efter skatt.

Det är väl bara hon som är där, jag har aldrig sett någon annan,.
Du vet med dagens teknik så kanske det finns något program i datorn, det enda hon frågat om är inkomsten före och efter skatt.
Ok, du menar så, det kunde du väl gjort själv? Trodde du mena vanlig översättning dubbelspråkig.

Ok, du menar så, det kunde du väl gjort själv? Trodde du mena vanlig översättning dubbelspråkig.
Så här ser intyget ut.

20210802_125210.jpg

Hon kan fortsatt inte Svenska, jag har vart där och pratat med henne flera gånger, hon kan ingen svenska överhuvudtaget..

Jo men hon översatte ju inte, det är ett standarddokument som hon har lagt in ditt namn och födelsedatum på och sen stämplat..
Jag har nog inte skrivit att hon kan svenska men att hon översätter från svenska men du kan väl gå tillbaka och titta om jag skrivit att hon kan svenska.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp