thailändskor som läser till undersköterska

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
i dag träffade jag 2 trevliga thailändskor som var på studiebesök på min avdelning. jag hade en föreläsning för dem och deras klasskamrater om dialys och dialyspatienter och hur det är att leva som dialyspatient.
Det var riktigt kul och jag tycker om att ha föreläsningar och thaitjejerna var lite sena så de andra satt och väntade och när de kom så sa jag till de andra tjejerna att nu ska jag skoja med dem.

Ingen av dem hade väl trott att jag skulle börja prata thai med dem och alla verkade klart förvånade och det tyckte jag var skitkul.

tjejerna har varit i sverige i 4 år och de pratade riktigt bra svenska. det tycker jag de ska ha en eloge för. det måste ju underlätta rejält för dem som flyttar till ett nytt land att "ha språket".
Jag träffar många människor som kommit till sverige av en eller annan anledning och som inte lär sig språket. vilka problem de ställs inför....
Tänk er bara att bli sjuk och ligga där på¨sjukhuset och inte ens kunna förklara hur och var det gör ont. har man molande värk eller kramper etc.
Man kan inte alltid ha någon med sig som tolkar. det funkar inte så.

livet har många överraskningar åt oss och då är språket vår bästa nyckel.

ha re gött
marianne :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp