A
Anonym
Gäst
Sawadee ka!
Ursäkta mig ifall jag postat tråden i fel forum, men eftersom det här handlar om språk så antog jag att språkforumet var rätt ställe.
Jag ska flytta till thailand om ungefär två år (när jag gått ut nian dvs) och behöver lära mig språket. Jag har börjat öva thai med en bok som heter Thai for Beginners och kommit en bit på vägen, men eftersom jag vill lära mig thailändska ordentligt så skulle jag vilja gå en thaikurs. Jag har sökt runt lite på internet men inte hittat något bra. Är det någon som känner till var det finns bra thaikurser i Stockholm? Helst med start nu i höst och det får inte vara för tidigt på vardagseftermiddagarna för då hinner jag inte från skolan.
I alla fall så pluggar jag som sagt just nu med Thai for Beginners som är en väldigt bra lärobok i mitt tycke. Men jag skulle gärna vilja veta ifall det finns andra bra läroböcker i thai också? Spelar ingen roll om det är på engelska eller svenska. Och när det gäller thaiskriften vore det snällt ifall någon kunde berätta för mig ifall det finns lärobok för det med.
Tack för att ni tagit er tid att läsa igenom allt!