Thailand allt dyrare för expats.

 
Tänkte väl mest på att du skulle få trevligt sällskap;)äta ensam är inte roligt:p;)
I kväll blir jag inte ensam har bjudit sällskap till Le Normandie på hotell Mandarin Oriental
Har ätit där par gånger och varit väldigt lyckat .
Får hoppas att mina gäster blir lika nöjda.
Jag glömde har på mig en fin kostym och köpt nytt rött slips ( Trump style) @Micke.T
 
Senast ändrad:
Jag är ju ensam här vet du:eek: men tyvärr
Jobb imorgon:rolleyes: och är helt säker på att frugan skulle lista ut den besöken jag skulle ha svort att förklara för henne att det hade nu med jobbet att göra:p:p:mad: @Samet
Men skulle kanske behöva chaffis ikväll om jag skulle dricka förmycket af Zero:cool:
Blir frugan sur om du går en sväng på stan med en vän?
 
Själv brukar vi dra med kunderna till The Living Dolls Agogo.
Det funkar det med

Det är kvalité på LD! Har alltid varit det!
Dock kunde man önskat annan musik. Därför föredrag jag TQ för en eftermiddagsgrogg. Go rockmusik och trevligt sällskap.

Förgårkväll var det Imagine och Sapphire som besöktes. Dagen innan Peppermint och Sensation. Alltid skoj att ta några grogg med grabbarna å titta på lite benspratel.
 
Det är kvalité på LD! Har alltid varit det!
Dock kunde man önskat annan musik. Därför föredrag jag TQ för en eftermiddagsgrogg. Go rockmusik och trevligt sällskap.

Förgårkväll var det Imagine och Sapphire som besöktes. Dagen innan Peppermint och Sensation. Alltid skoj att ta några grogg med grabbarna å titta på lite benspratel.
Efter bara 4 år i fiskebyn har jag inte lärt mig alla gogoställen. Ytterst sällan vi går dit nuförtiden... det blir mer om man ska visa stan för någon som är på besök. Tyvärr är det stopp direkt i porten på de flesta dansställen om min gäst är en thailändsk man, då blir gogo ett alternativ.. 555

Sapphire är väl lite mer städat än vissa andra och med vackrare dansare, sist hittade jag inte dit så vi råkade gå in på the windmill istället.. det föregick en hel del ganska oanständiga aktiviteter
 
Efter bara 4 år i fiskebyn har jag inte lärt mig alla gogoställen. Ytterst sällan vi går dit nuförtiden... det blir mer om man ska visa stan för någon som är på besök. Tyvärr är det stopp direkt i porten på de flesta dansställen om min gäst är en thailändsk man, då blir gogo ett alternativ.. 555

Sapphire är väl lite mer städat än vissa andra och med vackrare dansare, sist hittade jag inte dit så vi råkade gå in på the windmill istället.. det föregick en hel del ganska oanständiga aktiviteter

Då var du på fel gata, gått en för långt. Du skall svänga in vid V2O baren för att komma till Sapphire. Städat, ja, det är ju inga galenskaper men väldigt charmiga damer som faktiskt verkar trivas, många longtimers som gärna snackar gamla minnen.

Windmill ja... där är det helt klart busigare... speciellt på övervåningen. Därifrån finns det roliga historier... :eek::eek::eek:

Kommer ner om en månad igen. Då får vi ta en kväll med gogohopping längs gatan...;)
 
Tyvärr är det stopp direkt i porten på de flesta dansställen om min gäst är en thailändsk man, då blir gogo ett alternativ.. 555

Väldigt många gogo släpper inte in thaimän. Vet inte om det beror på att det är fel kundkrets eller varför. En del ställen släpper in dem i sällskap med en falang. Jag har vallat runt några thai på gatan, blivit stoppad på en del ställen men insläppt på andra.

Discon och musikbarerna är det inga problem med. Men de behöver visa leg.
 
Väldigt många gogo släpper inte in thaimän. Vet inte om det beror på att det är fel kundkrets eller varför. En del ställen släpper in dem i sällskap med en falang. Jag har vallat runt några thai på gatan, blivit stoppad på en del ställen men insläppt på andra.

Discon och musikbarerna är det inga problem med. Men de behöver visa leg.
Gissar att det är för att hålla "pojkvänner" borta. Det är dåligt för affärerna att ha thaikillar som hänger i lokalerna (har jag hört....).
Sen är det ju en j*kligt bred pensel att måla med, men det är den förklaring jag fått.
 
För min del blir det American Southern BBQ ikväll på Smoking Pug. Det borde du och frugan prova. Gumman är helt såld på Am. BBQ.
Vi har två olika världar när det gäller mat.
Min fru älskar Isaan mat kan äta lite pizza om hon badar den i chilisås.
Jag är ingen Thaimat älskare äter några rätter tycker inte om ris, vitlök och får vara LITE chili.
Men jag skulle gilla att äta på Smokin Pug.
Eftersom denna restaurang är stenkast från mitt hotell då körde jag förbi den på vägen dit.
Då upptäckte jag att jag har ätit i denna lokal.
Åt Bun Cha den var då en vietnamesisk restaurang.
Du får gärna berätta @Samet om du var nöjd där.
Jag har bara drygt 2 kilometer att åka från hotellet.
 
Vi har två olika världar när det gäller mat.
Min fru älskar Isaan mat kan äta lite pizza om hon badar den i chilisås.
Jag är ingen Thaimat älskare äter några rätter tycker inte om ris, vitlök och får vara LITE chili.
Men jag skulle gilla att äta på Smokin Pug.
Eftersom denna restaurang är stenkast från mitt hotell då körde jag förbi den på vägen dit.
Då upptäckte jag att jag har ätit i denna lokal.
Åt Bun Cha den var då en vietnamesisk restaurang.
Du får gärna berätta @Samet om du var nöjd där.
Jag har bara drygt 2 kilometer att åka från hotellet.
@magunnar våra älsklingar gillar å dansa å sjunga:pta av dig slipsen å släpp loss, va inte så stiff:)
 
Ja det vet jag att de gillar att sjunga:D
Min fru sjunger alltid hemma och fn vad hon sjunger falskt:mad: men det gör inget:eek:
Men med detta att jag har svort med människor som dricker kommer från min barndom.
Morsan hade flaskan runt halsen.:mad::(:(
@Micke.T
Jag är ledsen för din skull, men livet går vidare, du verkar klarat dig bra ändå;) men för att liva upp dig lite:):)håll till godo;)
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp