Thailand allt dyrare för expats.

 
Vi har två olika världar när det gäller mat.
Min fru älskar Isaan mat kan äta lite pizza om hon badar den i chilisås.
Jag är ingen Thaimat älskare äter några rätter tycker inte om ris, vitlök och får vara LITE chili.
Men jag skulle gilla att äta på Smokin Pug.
Eftersom denna restaurang är stenkast från mitt hotell då körde jag förbi den på vägen dit.
Då upptäckte jag att jag har ätit i denna lokal.
Åt Bun Cha den var då en vietnamesisk restaurang.
Du får gärna berätta @Samet om du var nöjd där.
Jag har bara drygt 2 kilometer att åka från hotellet.

Jag älskar nästan all mat... därav min kroppsform som upp-å-ner bowlingkägla...
Gumman blandar friskt mellan främst Thai, Japan och Falangmat, pizzan skall det vara ketchup på. :rolleyes::rolleyes::rolleyes: Blodig stek har jag inte lyckats lära henne ännu. Men all svensk husmanskost går bra, speciellt om det finna lingon till. Fine Dinning uppskattar hon sålänge maten är tillagad, råbiffen i Stockholm och cevichen i Paris fick jag ta vara på :D


Kom en morgon ut i köket, fann henne ätandes en smörgås med lingonsylt på...:eek::eek::eek:

Smoking Pug låg tidigare i änden av Patpong. Flyttat till dessa större lokaler. Gamla lokalen var mysigare men allt kan man inte få. Maten är bra, genuin och värd ett besök. Desserten var fantastisk!

20190112_215423.jpg


20190112_211728.jpg


20190112_204749.jpg


20190112_204502.jpg


20190112_215457.jpg
 
Jag älskar nästan all mat... därav min kroppsform som upp-å-ner bowlingkägla...
Gumman blandar friskt mellan främst Thai, Japan och Falangmat, pizzan skall det vara ketchup på. :rolleyes::rolleyes::rolleyes: Blodig stek har jag inte lyckats lära henne ännu. Men all svensk husmanskost går bra, speciellt om det finna lingon till. Fine Dinning uppskattar hon sålänge maten är tillagad, råbiffen i Stockholm och cevichen i Paris fick jag ta vara på :D


Kom en morgon ut i köket, fann henne ätandes en smörgås med lingonsylt på...:eek::eek::eek:

Smoking Pug låg tidigare i änden av Patpong. Flyttat till dessa större lokaler. Gamla lokalen var mysigare men allt kan man inte få. Maten är bra, genuin och värd ett besök. Desserten var fantastisk!

20190112_215423.jpg


20190112_211728.jpg


20190112_204749.jpg


20190112_204502.jpg


20190112_215457.jpg
De baby back ribs på bilden ser väldig Yummy Tummy ut:eek: får nu prova när jag är tillbaka till Bkk.
Min fru och din fru är som dag och natt:p @Samet
 
Jag har inte fått intrycket att Thailand har blivit dyrare. Okay, valutan är stark så får man sin inkomst från Sverige så kanske känns det som att det är dyrt i Thailand. Det finns mycket dyra ställen att handla på men också billiga. Det är dyrare att leva i Bangkok än utanför. Jag köper nästan all min mat på MAKRO och fyller frysen. Jag äter sällan ute, utan lagar själv min mat, min fru är på arbetet 10-12 timmar om dagen och hinner inte laga något. Det är märkligt att de tillåter en arbetsvecka på 70-80 timmar. Men jag gissar att folk som arbetar med accounting har alla långa arbetsdagar,

/ Zedo
 
Jag har inte fått intrycket att Thailand har blivit dyrare. Okay, valutan är stark så får man sin inkomst från Sverige så kanske känns det som att det är dyrt i Thailand. Det finns mycket dyra ställen att handla på men också billiga. Det är dyrare att leva i Bangkok än utanför. Jag köper nästan all min mat på MAKRO och fyller frysen. Jag äter sällan ute, utan lagar själv min mat, min fru är på arbetet 10-12 timmar om dagen och hinner inte laga något. Det är märkligt att de tillåter en arbetsvecka på 70-80 timmar. Men jag gissar att folk som arbetar med accounting har alla långa arbetsdagar,

/ Zedo
Ja de har långa arbetsdaga
Det finns så mycket inom vad en account gör.
Men det är oftas välbetalda jobb. @Zedo
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp