Thailand allt dyrare för expats.

 
Ja det är tungt att vara expat här nu och alla vet väl hur dyrt det är i Hua Hin.
En sån här måltid kostar hela 25 baht inne i centrum, tur att det åtminstone smakar jäkligt bra. Men fn vet hur jag ska ha råd att äta ikväll.

IMG_20190310_123845.jpg
Skönt att höra att du överlever trots valutakursen.
Ser ut som det är väldigt små portioner i stan.
 
Kan du inte definiera "sexuella avarter" lite närmre Berra? Är det allt annat än sexuella relationer mellan två personer av motsatta kön, med någorlunda lika ålder (en del betraktar det som pedofili om åldersskillnaden är för stor), lika ekonomisk situation (vissa betraktar det som pr*stitution om skillnaden är för stor), som inte har nära släktskap (vissa grupper tycker kusiner är ok, andra inte) och som har fått förhållandet godkänt via något religiöst samfund (t.ex. "gifta") eller vad? Det är ju en rätt vanlig uppfattning bland moralpredikare tänkte jag. Jag har rätt svårt för moralism så det är bra att veta var gränsen går så jag slipper bli "omedelbart avstängd" tänker jag.
Inte kan väl det som du skrev om räknas som fullt normalt? Inte i min värld i alla fall och inte i anmälarens heller. Ingen tror nog att du sysslar med sådant men man får ändå vara lite försiktig med vad man skriver i öppet forum.
 
Det har sina fördelar att vara liten och nätt.... i svångremstider.....

Här får man inte någon rätt för det priset.
Men ska man leva och inte bara överleva måste man gå upp i utgifter.

En lagom förrätt för två.

20190204_150403.jpg
Ja blir visst krabba var å varannan dag där borta sägs det.
 
Det är inte en fråga att lägga på hög? Min fru sedan snart 37 år tillbaka, frågar mig om hon kommer att få pension från Sweden? Hon har varit verksam i Sverige i 26 år. Svaret från min sida är: Det är ovisst, huruvida Svenska pensions systemet kommer att utformas? Därför så ser vi att när jag kremeras, så ska min fru klara sig.

Om ni gifte er -82 så har hon rätt till änkepension efter dej.
 
Tyckte mig läsa, att det är olagligt med dessa upplägg, ett AB för att hålla hus och mark...
 
Hur var det nu? att farmare är fattiga? ok, i detta fall blev en farmare fattigare... fattig? 5 miljoner B?
ger mig attans på att han har ett välfärdskort också...


South
Bank evasive after 91 year old claims 5 million baht removed from his account

thaiger-logo-200px-1-150x150.png

Published
11 hours ago
on
March 11, 2019
By
The Thaiger


South
Bank evasive after 91 year old claims 5 million baht removed from his account
thaiger-logo-200px-1-150x150.png

Published
11 hours ago
on
March 11, 2019
By
The Thaiger
Screen-Shot-2019-03-11-at-11.20.50.jpg

Daily News reports that Thon Brahmjan from Tha Kham district had been to the bank, the police and government consumer watchdog Damrongtham Centre at the end of last year after the 5 million baht went missing from an account he had jointly held with one of his five sons.
The bank were evasive saying they didn’t know who took the money out and the Damrongtham Centre was ineffective according to the elderly man.

The police asked for more evidence after Thon’s signature was found on a bank withdrawal slip.
Thon says he also went to hospital to confirm that he has no dementia and has all his faculties.
A local police source had told Daily News them that someone close to Thon had allegedly connived with the bank to remove the five million baht by forging the 91 year old’s signature.
Local Chumpon police are continuing with their enquiries.
 
Ja det är tungt att vara expat här nu och alla vet väl hur dyrt det är i Hua Hin.
En sån här måltid kostar hela 25 baht inne i centrum, tur att det åtminstone smakar jäkligt bra. Men fn vet hur jag ska ha råd att äta ikväll.

IMG_20190310_123845.jpg
Sorry NMax , vill inte påstå att du far med osanning , men denna får du inte för 25 thbt någon annanstans i Thaialnd , ,bara ett ägg brukar de ta 10 thbt extra för om du tillex tar en Kao pad moo kai dao ,, , Otroligt , och då menar jag verkligen otroligt , skulle gissat på 50 thbt minimum med ägget
 
Tj
Sorry NMax , vill inte påstå att du far med osanning , men denna får du inte för 25 thbt någon annanstans i Thaialnd , ,bara ett ägg brukar de ta 10 thbt extra för om du tillex tar en Kao pad moo kai dao ,, , Otroligt , och då menar jag verkligen otroligt , skulle gissat på 50 thbt minimum med ägget
Tja YAYA har jag naggat många gånger men alla rätter var på 25 bath ok bara kycklin rätter så var det för ca 4 veckor sedan.Ha det gött alla
 
Sorry NMax , vill inte påstå att du far med osanning , men denna får du inte för 25 thbt någon annanstans i Thaialnd , ,bara ett ägg brukar de ta 10 thbt extra för om du tillex tar en Kao pad moo kai dao ,, , Otroligt , och då menar jag verkligen otroligt , skulle gissat på 50 thbt minimum med ägget
Vill du äta gott å billigt så välkommen till HH
 
Ja, med 25 thbt per måltid så leder du i ligan
Ja vi får se hur länge det varar.
Maten smakar bra och stället är stort och fräscht så man tycker ju att det borde vara fullsatt jämt men så är icke fallet. Folk verkar tro att det finns en hake med det låga priset så dom testar inte.
Iaf så att döma av inredning i köket mm så verkar ägaren ha en del resurser och håller väl ut en stund till.
Återkommer ifall dom klappar igen.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp