Thailand bland dom sämsta i Asien på engelska enligt EF index.

Tror du skall kolla på olika skolor, tror inte lärarna på dom stora internationella är här för att pippa...
Hej

Nej det är nog ganska ofta redan upptaget av Thailändska lärare, det är ganska vanligt att manliga lärare har älskarinnor bland eleverna, jag tror att det skulle kunna bli hårda tag om en falang gick emellan där.

Mvh isan lover

Gå in på dom olika lärarna och läs, flera av dom har både master och doktor grad....
Mer än en universitetsutbildning..

Om man kollar deras biografi tror jag inte dom är inhyrda för 20k baht i månaden, dom är över dom flesta av oss här i utbildning...
Och det var årskurs 1-4, gå upp på meet our staff och kolla resten...

Tror du skall kolla på olika skolor, tror inte lärarna på dom stora internationella är här för att pippa...

Jag har undervisat även på vissa internationella skolor.

Minns särskilt en australiensare som satt och berättade om sina eskapader bland barerna.

Han var av åsikten att thailändska barn inte behövde lära sig engelska eftersom dom enbart skulle bli TUK TUK förare.

BTT

Jag har undervisat även på vissa internationella skolor.

Minns särskilt en australiensare som satt och berättade om sina eskapader bland barerna.

Han var av åsikten att thailändska barn inte behövde lära sig engelska eftersom dom enbart skulle bli TUK TUK förare.

BTT
Nämn ett namn på en av dom internationella, bilingual och trilingual school är inte samma som internationell....

Så låga löner är det nog inte idag heller. Vet två lärare i en enkel skola som hyrs ut av bemanningsföretag, de fick nyligen ca. 25k/månad och bemanningsföretaget tog lika mycket.

/ SatanG
Var många utländska lärare i Chaiyaphum som hyrdes in via ett bemanningsföretag i Bangkok, jobb i en termin i taget.
Det var 2015 och dom hade 35k i månaden.
Då tog nog bemanningsföretaget 20k.
Någon av lärarna sa att den lagliga lönen skulle vara 55k för en utlänning i läraryrket.

Minns inte namnet men skolan låg i Bangbuatong.

BTT
Kollat Bangbuathong skolorna nu, ingen av dom jag fann är internationella.
En skola med Engelska program är inte internationell...
Yngste går på Thai skola med engelskaprogram, antagligen liknande du lärt på, äldste går på internationell, där är all undervisning av lärare med Engelska som modersmål och utbildade i ämnet dom lär ut.
All undervisning är på Eng men barn med thai nationalitet måste göra 3x40min lektioner i veckan i Thai.

Du har Thai statlig skola, Privatskola, Bilingual skola, trilingual skola och internationell skola.
På äldstes följer man engelsk läroprogram.

Kollat Bangbuathong skolorna nu, ingen av dom jag fann är internationella.
En skola med Engelska program är inte internationell...
Yngste går på Thai skola med engelskaprogram, antagligen liknande du lärt på, äldste går på internationell, där är all undervisning av lärare med Engelska som modersmål och utbildade i ämnet dom lär ut.
All undervisning är på Eng men barn med thai nationalitet måste göra 3x40min lektioner i veckan i Thai.

Den jag tänker på i Bangbuatong är eller var katolsk.

Finns tydligen thailändare som har sina barn i katolska skolor.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp