Thailand listat som ett av de bättre länderna att resa ensam i.

Matt82

Forumveteran
Placerade sig som nummer nio.

Screenshot_2019_0428_141435.jpg

Hej

Nästan förvånad över att Thailand inte placerar sig ändå högre på listan, själv hade jag nog placerat Thailand bland dom tre främsta, det kan inte finnas så många länder som är så lätta, trevliga och välkomnande att resa ensam i som just Thailand, men det är ju vackert så långt.

Mvh isan lover

Nu var det lite diffust då det inte länkar till en mer detaljerad förklaring.

Jag tror listan får en annan rangordning om det gäller att resa ensam som ung kvinna.

Sen att Thailand hamnar så högt med landets bristande kunskaper i engelska förvånar mig i alla fall.
Själv skulle jag gissat på Holland, Irland, Kanada och Nya Zeeland som enklare och bättre.

Irländare kan inte prata Engelska.

Konsigt att Brazilien kom så högt, många på båtarna här som vart i Brazilien nyligen och chiefen ombord sist bodde där nere, gjort så i 11 år.
Alla säger samma sak, stora problem med krimminaliteten och kommer du utanför trygghetszonerna är det mycket krimminalitet.
Ene skepparn satt på hotellterassen vid copacabana och åt frukost, hör han några smällar.
En ihjälskjuten utanför hotellentren, folk reagera inte ens runtomkring, efter par minuter hade hotellpersonalen städat bort liket och alla tecken på att nåt skett.

Sist jag var i Spanien var i Barcelona, tänkte ju flyttat dit först men ändra mig när jag såg all krimminalitet, var inte ens där 24h innan jag blev knivrånad.
Engelskan är sämre än Thailand, i Barcelona fanns det inte ens info på Engelska vid turistinformationen, bara spanska och katalonska, ingen på hotellet kunde Engelska, enda som kunde Engelska var alla pakistanier som sålde öl och kokain på gatorna efter mörkrets inbrott.

Artikeln i USNEWS.com

"The Best Countries to Travel Alone ranking draws from a global perceptions-based survey and ranks countries based on scores from a compilation of seven country attributes: culturally accessible, fun, friendly, pleasant climate, safe, scenic and unapproachable. "

Tycker inte det varit något problem med engelskan på Irland, lite dialekter men man behöver inte prata med alla.
Ibland räcker det med att skyltar och anvisningar är på engelska för att klara sig på egen hand.
Trevliga människor och fin natur.
I Asien är Malaysia lätt att resa runt i.

Brasilien har ja varit mycket i . Spanskan är betydligt enklare än thai,. Var gift med en brasilianska ,de är stor skillnad mellan thai och Brasilien, i bland funderar ja på att ta lite semester där i gen. Men just nu ser ja fram emot att åka till Vietnam nästa år, då där skall käras de första F1. Hoppas de blir roligt. Vi är tre kompisar som gillar F1 och åker lite runt och kollar

Brasilien har ja varit mycket i . Spanskan är betydligt enklare än thai,. Var gift med en brasilianska ,de är stor skillnad mellan thai och Brasilien, i bland funderar ja på att ta lite semester där i gen. Men just nu ser ja fram emot att åka till Vietnam nästa år, då där skall käras de första F1. Hoppas de blir roligt. Vi är tre kompisar som gillar F1 och åker lite runt och kollar

Jag som trodde att de pratade portugisiska i Brasilien.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp