Thailand öppnar upp ytterligare

 
Det er ingen fare. Du er bare blitt allergisk overfor Pokk Pokk.
Tänkte det med först, när jag bodde i condon på soi 15 2nd road satte sig avloppslukten och pok pok på luktsinnet, så svårt att säga här nere.
Men just nu stinker många dofter samma, som en fläskfilegryta jag gjorde igår, stank tills jag hällde oregon i, då tog den över.
Så inte att det går och stinker hela tiden men många saker har fått en och samma doft.
Men kan vara pok pok skada men trodde jag va förbi den biten ;)
 
Så ingen som påstått nåt annat på forumet men kan räcka med att en smittad kommer in bland en ovaccinerad befolkning för att det skall kunna bli katastrof.
Hej

Men frågan är om det motiverar att fortsätta ha världens gränser nedstängda?
Dom flesta experter verkar vara inne på att den lilla risk för smittspridning som finns med vaccinerade inte motiverar detta.

Mvh isan lover
 
Hej

Men frågan är om det motiverar att fortsätta ha världens gränser nedstängda?
Dom flesta experter verkar vara inne på att den lilla risk för smittspridning som finns med vaccinerade inte motiverar detta.

Mvh isan lover
Frågan om dessa "experter" menar länder som majoriteten av länder som redan har smittan och där det inte skulle göra någon skillnad och man byggt upp ett visst imunförsvar.
Eller om dom inkluderar länder som Thailan, New Zeeland, Australien som knappt haft smitta och en befolkning som inte vart utsatt i den rekomendationwn?
 
Frågan om dessa "experter" menar länder som majoriteten av länder som redan har smittan och där det inte skulle göra någon skillnad och man byggt upp ett visst imunförsvar.
Eller om dom inkluderar länder som Thailan, New Zeeland, Australien som knappt haft smitta och en befolkning som inte vart utsatt i den rekomendationwn?
Njaa brassarna bör nog hålla sig hemma
 
Skall jag börja jobba igen så blir nog vaccine ett tvång.
Tror att det kommer bli ett krav på båtarna, sen måste jag kunna flyga dit jag skall mönstra på samt kunna komma hem igen utan karantän.
Men jag avvaktar och ser, när vaccinet blir tillgängligt för mig har man nog en bättre bild av biverkningar.
Folk kommer kanske dö av båda men vilket dör minst av.
Som jag skrivit innan fått ett luktsinnesfel, så kanske haft det.
Mycket som stinker av en söt äcklig doft men inte satt sig på smaklökarna.
Bara risken att du blir sjuk motiverar kravet,
 
Jeg ville ikke vært uenig meg deg i det. For meg som har hatt blodpropp så ville jeg heller hatt Corona enn å bli vaksinert med Astra Zenica vaksinen. Jeg tror at det har gått altfor fort med utviklingen og testingen av vaksinene. Jeg for min del “sitter på gjerdet” og avventer situasjonen.
Vi vet fortfarande inte vilken faktor som orsakar blodpropparna i samband med vaccinet. Utan vetskap så skulle det kunna vara som så att de få som fått blodpropp hade kunnat få det ändå.
 
Vi vet fortfarande inte vilken faktor som orsakar blodpropparna i samband med vaccinet. Utan vetskap så skulle det kunna vara som så att de få som fått blodpropp hade kunnat få det ändå.
Noen bevis har ingen klart å finne, men for å være på den sikre siden så takker jeg foreløpig nei til den vaksinen.
 
en teori är att sprutan ges på fel sätt den ska inte hamna i blodkärl,
Nä, men det skall dom väl kunna?
Tom vi sjökaptensutbildade lärs upp att sätta spruta rätt beroende på typ.
I blodkärl lär vi oss i armen, vaccine i skinka eller lår plus drar tillbaks och ser att bara vit vätska kommer in, inget blod.
Det här är dom utbildade i och kan, så klantigt.
Vi övar på varandra i detta under utbildningen.
 
Jag har tom injiserat polare med steroider veckovis i 20 års åldern.
Gör en 4 på skinkan, där det horisontala och upp ner sträcket korsars har du minst risk att träffa en ådra.
Dra in vätska i sprutan, inget rött inget kärl.
 
Nä, men det skall dom väl kunna?
Tom vi sjökaptensutbildade lärs upp att sätta spruta rätt beroende på typ.
I blodkärl lär vi oss i armen, vaccine i skinka eller lår plus drar tillbaks och ser att bara vit vätska kommer in, inget blod.
Det här är dom utbildade i och kan, så klantigt.
Vi övar på varandra i detta under utbildningen.
dä va nån panchisläkare som uttalade sej på tv som hade den teorin, om just det att dra tillbaka å kolla att inte blod följde med
kan ju vara så att i många länder att nästan outbildade hoppar in å hjälper till med vaccinationerna
 
dä va nån panchisläkare som uttalade sej på tv som hade den teorin, om just det att dra tillbaka å kolla att inte blod följde med
kan ju vara så att i många länder att nästan outbildade hoppar in å hjälper till med vaccinationerna
I Norge så har minst 5 personer fått blodpropp. Og Norge er ikke sist jeg sjekket et u-land.
 
Jo det är dom 555555.
3 av dom som fick propp i Norge va sjuksköterskor i 40 års åldern.
Så lite oroligt men bara 1 dog av dom 3 och kan ju jämföras med dödsfall av viruset.
Dock borde nog efterkontrollen vara bättre och se på alternativ medicin om ett blodförtunnande behövs ihop?
 
Norge är ett efterbildat U-land i mycke, jag har bott i Norge och dom ligger ca 50 år bakom Sverige.
Man må tilbake til før man fant olje i Nordsjøen at Norge var et "bondesamfunn". I dag så er vi fullt på høyde med de fleste land i verden. Noe man ikke kan si om Sverige som knapt har en industri-arbeidsplass igjen.
 
"i många länder att nästan outbildade hoppar in å hjälper till med vaccinationerna". Dette utsagnet tolket jeg som at du mente fattige lender.
Det menas både u å i länder, såg när min fru fick sprutan flera mycket unga å även mycket gammal fd sjuksköterskor, å alla kan ju göra fel
 
Man må tilbake til før man fant olje i Nordsjøen at Norge var et "bondesamfunn". I dag så er vi fullt på høyde med de fleste land i verden. Noe man ikke kan si om Sverige som knapt har en industri-arbeidsplass igjen.
Får du ge dig och kolla fakta lille man.
Nordens 2 största företag är Equinor och Maersk därefter så kommer 18 Svenska företag, Sverige har en industri Norge har ingenting, när oljan tar slut så står ni och vaiar.
Kolla lite fakta gubben.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp