Thailand öppnar upp ytterligare

 
Får du ge dig och kolla fakta lille man.
Nordens 2 största företag är Equinor och Maersk därefter så kommer 18 Svenska företag, Sverige har en industri Norge har ingenting, när oljan tar slut så står ni och vaiar.
Kolla lite fakta gubben.
Det er bare rester av en gammel storhetstid. Se hvor mye større Equinor er i forhold til Volvo. Og Volvo er ikke engang svensk.

"Med en omsetning på nærmere 51 milliarder euro i fjor er Equinor milevis foran neste selskap på listen, svenske Volvo som hadde en omsetning på rundt 34 milliarder euro.

Det danske shippingselskapet Mærsk kniper siste pallplass med en omsetning på 26 milliarder euro."

 
Det er bare rester av en gammel storhetstid. Se hvor mye større Equinor er i forhold til Volvo. Og Volvo er ikke engang svensk.

"Med en omsetning på nærmere 51 milliarder euro i fjor er Equinor milevis foran neste selskap på listen, svenske Volvo som hadde en omsetning på rundt 34 milliarder euro.

Det danske shippingselskapet Mærsk kniper siste pallplass med en omsetning på 26 milliarder euro."

Volvo är Svenskt, hört detta många gånger från norrmän.
Volvo personbilar är sålt, inte volvo som företag och världens största volvofabrik ligger på hisingen.
Volvo bussar, volvo penta, volvo maskin, volvo aero, etc etc är fortsatt Svenskt.
 
Volvo är Svenskt, hört detta många gånger från norrmän.
Volvo personbilar är sålt, inte volvo som företag och världens största volvofabrik ligger på hisingen.
Volvo bussar, volvo penta, volvo maskin, volvo aero, etc etc är fortsatt Svenskt.
Resten av Volvo blir vel snart solgt til kineserne som med all annen industri verden over.
 
Tiden renner ut for Sverige. Selskapene er svenske i navnet, men arbeidsplassene forsvinner fort til lavkostland.
Tyvvär det som sker och skällt över det, samma sker i Norge där polackerna tar över, alla dp tester vi haft ombord sista åren så är det polacker med 0 kunskap som kommer ombord och rådfrågar via messenger.
Kongsberg är mest polacker nu.
På rederiet är majoriteten av skandinaverna utfasade.
När jag började där va vi 18 skandinaver på varje båt, när jag slutade 5 skandinaver per båt.
 
Stena båtarna hade 100% skandinaver på varje bojlastare, Stena Sirita, Stena Natalita, Stena Alexita.
Va dom sista idag nej.
 
Tyvvär det som sker och skällt över det, samma sker i Norge där polackerna tar över, alla dp tester vi haft ombord sista åren så är det polacker med 0 kunskap som kommer ombord och rådfrågar via messenger.
Kongsberg är mest polacker nu.
På rederiet är majoriteten av skandinaverna utfasade.
När jag började där va vi 18 skandinaver på varje båt, när jag slutade 5 skandinaver per båt.
På norske båter så tror jeg at det er mye filippinere.
 
Tyvvär det som sker och skällt över det, samma sker i Norge där polackerna tar över, alla dp tester vi haft ombord sista åren så är det polacker med 0 kunskap som kommer ombord och rådfrågar via messenger.
Kongsberg är mest polacker nu.
På rederiet är majoriteten av skandinaverna utfasade.
När jag började där va vi 18 skandinaver på varje båt, när jag slutade 5 skandinaver per båt.
Sjuka är ju när Polacker som skall göra årligt test har 0 kunskap sitter oförstående och frågar om hjälp på messenger och kapten säger till mig kan du ta över och visa honom.

Dom skall certifiera våra dp datorer men kan nada.
 
Norge är ett efterbildat U-land i mycke, jag har bott i Norge och dom ligger ca 50 år bakom Sverige.
Nja, håller inte med dig. Sista sovjetstaten är det ju men utmärkande för U-länder är väl att det alltid är någon hövding som norpar alla inkomster för att leva ett liv i lyx medan resten får leva i fattigdom så att landet aldrig utvecklas. Beträffande Norge så verkar ju gemene man ha det hyfsat ställt, kolla bara på någon camping längs västkusten.
Däremot har jag reagerat över hur otroligt osociala Norrmän är, aldrig varit med om något liknande någon annanstans. Kanske därför de klarar Covid-19 bättre?
 
Nja, håller inte med dig. Sista sovjetstaten är det ju men utmärkande för U-länder är väl att det alltid är någon hövding som norpar alla inkomster för att leva ett liv i lyx medan resten får leva i fattigdom så att landet aldrig utvecklas. Beträffande Norge så verkar ju gemene man ha det hyfsat ställt, kolla bara på någon camping längs västkusten.
Däremot har jag reagerat över hur otroligt osociala Norrmän är, aldrig varit med om något liknande någon annanstans. Kanske därför de klarar Covid-19 bättre?
Ok där har vi olika upplevelse då jag ser Norrmännen som extremt sociala och enkla att umgås med medans svenskar som osociala?
 
Tiden renner ut for Sverige. Selskapene er svenske i navnet, men arbeidsplassene forsvinner fort til lavkostland.

Hej

Har du besökt Sverige någon gång på senare år? :)

Du kan vara lugn, allt rullar på och Sverige lär även fortsatt vara det största industrilandet i norden dom närmaste
50-100 åren.

Mvh isan lover
 
Norge är ett efterbildat U-land i mycke, jag har bott i Norge och dom ligger ca 50 år bakom Sverige.
Då kanske de skall vara tacksamma för att de inte gått upp till svensk nivå Tänk om de gått lika hårt in för att ha svenskt just in time tänkande och kostnadsminimerande. Kanske svenska siffror i dödligheten Det kan nog vara bra att ligga efter i utvecklingen.
 
Får du ge dig och kolla fakta lille man.
Nordens 2 största företag är Equinor och Maersk därefter så kommer 18 Svenska företag, Sverige har en industri Norge har ingenting, när oljan tar slut så står ni och vaiar.
Kolla lite fakta gubben.
När oljan tar slut så kanske de tar tillbaka de fabriker som flyttade till Sverige.
 
Det er bare rester av en gammel storhetstid. Se hvor mye større Equinor er i forhold til Volvo. Og Volvo er ikke engang svensk.

"Med en omsetning på nærmere 51 milliarder euro i fjor er Equinor milevis foran neste selskap på listen, svenske Volvo som hadde en omsetning på rundt 34 milliarder euro.

Det danske shippingselskapet Mærsk kniper siste pallplass med en omsetning på 26 milliarder euro."

Vilket volvo talar du om?
 
Då kanske de skall vara tacksamma för att de inte gått upp till svensk nivå Tänk om de gått lika hårt in för att ha svenskt just in time tänkande och kostnadsminimerande. Kanske svenska siffror i dödligheten Det kan nog vara bra att ligga efter i utvecklingen.
Var Toyota som började med just in time, inte Europa och Sverige.
Man började med FMEA taget från nasa sen Ford och sen just in time.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp