Thailand vid ett ev kärnvapenangrepp mot Nord Korea

 
Problemet är att han är betydligt skickligare än vad Lövfen är att hjärntvätta landets befolkning ,, han har lyckats med det Lövfen misslyckats , nämligen att stänga ner all media som inte passar hans egna syften .. Nordkoreanerna tro själva att de är en stormakt , de tro själva att de är oövervinneliga , det är tragiskt att någon kan få ett helt folk så totalt vilseledda .. Det är helsikes massa folk , men de har ju motsvarande vår gamla Karbin från krigsåren på 40 talet , Karbin M 38 , det bli rena slakten om Usa går in med trupp , men det kommer man inte att göra , utan det kommer att starta med att Nordkorea angriper Seol med sina robotsystem nära den sydkoreanska gränsen , tusentals Sydkoreaner kommer att dödas i första attacken , detta skulle kunna ske mycket lämpligt under OS ,,, eller tidigare
Våran verklighet är inte världens verklighet.
Jag bodde på ett hotell i Trondheim där det fanns Engelsktalande ryska nyheter, deras syn på vad som hände i Ukraina var motsatt våran och jag tyckte det var rätt rimligt det dom sa.

Skiljer sig rätt mycket mellan media ifrån olika länder.
Bara att kolla på norsk media och hur det pratas om Sverige där nu, om ett land i kris och förfall.
Helt annorlunda vad som skrivs i Svensk media.

du får en information och ditt eget lands information tror jag dom flesta tar i första hand helst om dom har lite nationalistisk känsla.

Så din verklighet om nordkorea är inte Nordkoreanernas, Kinesernas, Ryssarnas, Iraniernas och säkert fler länders verklighet om Nordkorea / USA och vem som är skurken.
 
Vi är nog alla rätt hjärntvättade, hade jag varit Nord Korean och USA hade hotat oss hade jag självklart vart stolt om mitt land hotade tillbaks och vice versa ;)
 
Såg en dokumentär om nordkoreaner som lyckats fly landet, skrämmande berättelser om dom nu är sanna.

Något jag tog extra illa vid mig va när hon berättade att det är kärlekslöst mellan barn och föräldrar då stollen fått dom att se honom som fader till alla barn.

Det va så mycket elände hon berättade så man nästan knappt kan tro det, men är bara en bråkdel sant måste omvärlden göra något för detta folk.
 
... deras syn på vad som hände i Ukraina var motsatt vår och jag tyckte det var rätt rimligt det dom sa. ...

Ibland kan det vara välgörande att få ta del av andras syn på saken. Den behöver som sagt inte var mer sann, men man tvingas fundera en del själv.

https://anthropocene.live/2017/09/20/ondskans-imperium-del-2/

En del av vår MSM är ju öppna med att de bedriver agendajournalistik. Osäker på vad skillnaden skulle vara mot ren propaganda, kanske det kan vara att man inte direkt ljuger men man gör ett snedvridet urval och tar ena sidans parti. Snyftreportage istället för objektiv orsaksrapportering etc.

DN, SVT med fleras nyhetsrapportering torde vara agenda medan Ullenhags "myter" var ren propaganda á la Bagdad Bob.
 
Väldigt kloka svar från Jonas tycker jag. Ett krig mellan dessa länder gagnar inte någon eller något här i världen.
En general i Usa har sagt att de inte vill anfalla, men måste de kommer det att bli miljoner och miljoners offer.
Frågan är väl mer hur tänker generalen och KJU om detta
 
Sen kan man ju fundera på en sak ,, varför får bara vissa länder ha en kärnvapenarsenal ??? Varför får bara stormakterna diktera vad och vilka som får ha eller utveckla kärnvapen , är det så hundra säkert att dessa klarar att hantera detta , med vilken rätt bestämmer de detta :rolleyes:
 
Såg en dokumentär om nordkoreaner som lyckats fly landet, skrämmande berättelser om dom nu är sanna.

Något jag tog extra illa vid mig va när hon berättade att det är kärlekslöst mellan barn och föräldrar då stollen fått dom att se honom som fader till alla barn.

Det va så mycket elände hon berättade så man nästan knappt kan tro det, men är bara en bråkdel sant måste omvärlden göra något för detta folk.
Såg den eller liknande också, funderade bara på trovärdigheten. Är det så eller överdrev hon för att få stanna ... troligen är det väl så, stanna lär hon ju få och troligen är väl förtrycket så stort.
 
Bara att se på 1900 talets krig.

Liten historia om hur Fransmännen såg på befrielsen i vissa delar under 2:dra världskriget.
Le Havre som var kärnan av Fransk handel blev jämnad med marken av Alierat flyg under 2:dra världskriget slut.
Hade en lots med oss sist som berätta en del om stadens historia och Fransmännens syn på det var inte att det bombades sönder för att befrias ifrån tyskar för dom hade dragit utan att Engelsmännen ville minska Fransmännens kommande återuppbyggnad och makt.

Bombningarna av Dresden prats om upp till 200.000 dödsoffer bara civila då fredsavtalet var underskrivet och ingen millitär aktivitet fanns kvar, bara ren straff bombning.

All napalm som släpptes över vietnam ett land USA inte hade något att göra med, där kan man snacka om folkmord.

Men detta är ju dom västerländska hjälteländerna som vi blivit hjärntvättade med så dom har bara gjort rätt.

Begås lika mycket folkbrott från alla sidor, vissa skriver historien och det är olika historier i olika länder.

USA är inga hjältar i Japan, jag har varit i Japan och vissa delar skall du vara försiktig och du är inte omtyckt överallt.

Jag vet styrman som blev trakaserad och attackerad på tåget i Nagasaki för dom trodde han var amerikan och det var gamla människor som gick på han inga ungdomshulliganer.
 
Senast redigerad av en moderator:
... Frågan är väl mer hur tänker generalen och KJU om detta

USA utnämnde ett antal länder till "Ondskans axelmakter". "De länder som Bush uttryckligen nämnde var Irak, Iran och Nordkorea. Senare har även Syrien, Libyen och Kuba förts upp på listan."

Raketmannen är nog inte dummare än att han har noterat hur det har gått för en del av ledarna i dessa länder. Självklart gör han allt för att hålla USA så långt borta som möjlig. Misstänker att de flesta i hans kläder vill ha så många vätebomber som möjligt.

Jag tror att det enda som kan fungera är att Kina tar bort sin hand och att landet får falla sönder, såsom skedde med DDR. Dock vill säkerligen inte Kina ha USA (Sydkorea) vid sin gräns :confused:
 
Vi hade en statsminister som stod upp och kallade USA för satans mördare under Vietnam kriget, idag med all hjärntvättad hjälte filmer från Hollywood finns det väl ingen ung Svensk som ser USA som annat än hjältar ifrån det kriget och Vietnameserna som blodtörstiga galningar?
 
USA utnämnde ett antal länder till "Ondskans axelmakter". "De länder som Bush uttryckligen nämnde var Irak, Iran och Nordkorea. Senare har även Syrien, Libyen och Kuba förts upp på listan."

Raketmannen är nog inte dummare än att han har noterat hur det har gått för en del av ledarna i dessa länder. Självklart gör han allt för att hålla USA så långt borta som möjlig. Misstänker att de flesta i hans kläder vill ha så många vätebomber som möjligt.

Jag tror att det enda som kan fungera är att Kina tar bort sin hand och att landet får falla sönder, såsom skedde med DDR. Dock vill säkerligen inte Kina ha USA (Sydkorea) vid sin gräns :confused:
Hoppas du får rätt i din tro @Acke .
 
USA har nog sina fiaskon i minnet, Vietnamkriget skulle ju vara kort sak då man hade överlägsen teknologi men fick dra sig ur med svansen mellan benen.
Svårt att besegra ett folk som har viljan att försvara sig.
Somalia, Irak och Afganistan har inte heller gått enligt ritningarna.

Nordkorea har ännu folk i livet som minns hur stor del av befolkningen dog och stora delar ödelades av amerikanskt bombflyg i kriget på 50 talet. Det har gjort landet hatiskt och motiverade.

Överlägsen teknik i vapen räcker inte, och nu finns det andra verksamma vapen som kan lamslå ett lands internet mm.
Nordkorea påstås ha skarpa hackers som kan göra stor skada på världens IT.
Kan någon släcka ner massor av servrar så stannar nog ett helt land.
 
USA har nog sina fiaskon i minnet, Vietnamkriget skulle ju vara kort sak då man hade överlägsen teknologi men fick dra sig ur med svansen mellan benen.
Svårt att besegra ett folk som har viljan att försvara sig.
Somalia, Irak och Afganistan har inte heller gått enligt ritningarna.

Nordkorea har ännu folk i livet som minns hur stor del av befolkningen dog och stora delar ödelades av amerikanskt bombflyg i kriget på 50 talet. Det har gjort landet hatiskt och motiverade.

Överlägsen teknik i vapen räcker inte, och nu finns det andra verksamma vapen som kan lamslå ett lands internet mm.
Nordkorea påstås ha skarpa hackers som kan göra stor skada på världens IT.
Kan någon släcka ner massor av servrar så stannar nog ett helt land.
Att USA skulle bomba med kärnvapen tror jag inte en sekund på. Tror att båda länderna har så mycket respekt för varandra att ingen vågar starta ett krig på allvar. Det här ordkriget kommer troligtvis aldrig att bli något annat men skulle jag ha fel så är ju en sak klar, börsen kommer tokrasa, glöm inte den lilla detaljen mina herrar, nog så viktig.
 
Börjar de skicka på kärnvapen så är nog slantarna det sista jag tänker på , nog ganska kört globalt om det utbryter ett större kärnvapenkrig , riktigt illa skulle det vara ,, tror inte det blir aktuellt heller men inte helt omöjligt
 
Att USA skulle bomba med kärnvapen tror jag inte en sekund på. Tror att båda länderna har så mycket respekt för varandra att ingen vågar starta ett krig på allvar. Det här ordkriget kommer troligtvis aldrig att bli något annat men skulle jag ha fel så är ju en sak klar, börsen kommer tokrasa, glöm inte den lilla detaljen mina herrar, nog så viktig.
Kärnvapen är uteslutet från USA så nära gränsen till Kina och de följder det får med radioaktivitet i området.
USA har nog en väldigt stor respekt av Kina som skulle kunna ställa till stor skada för USA utan att behöva använda vapen. Kina har så stora tillgångar i USA och enorma lån till USA att en bojkott från Kina och att sälja ut panter och obligationer skulle knäcka det skuldtyngda landet USA
Däremot en kraftig attack med de senaste i bombväg och raketer med vanliga sprängmedel av USA känns sannolikt om Nordkorea avfyrar något skarpt vapen mot någon.
Många stridsspetsar är nog redan färdigprogramerade mot kända mål i Nordkorea.
 
Kärnvapen är uteslutet från USA så nära gränsen till Kina och de följder det får med radioaktivitet i området.
USA har nog en väldigt stor respekt av Kina som skulle kunna ställa till stor skada för USA utan att behöva använda vapen. Kina har så stora tillgångar i USA och enorma lån till USA att en bojkott från Kina och att sälja ut panter och obligationer skulle knäcka det skuldtyngda landet USA
Däremot en kraftig attack med de senaste i bombväg och raketer med vanliga sprängmedel av USA känns sannolikt om Nordkorea avfyrar något skarpt vapen mot någon.
Många stridsspetsar är nog redan färdigprogramerade mot kända mål i Nordkorea.
Ett troligt scenario , Ja!
 
Kärnvapen är uteslutet från USA så nära gränsen till Kina och de följder det får med radioaktivitet i området.
USA har nog en väldigt stor respekt av Kina som skulle kunna ställa till stor skada för USA utan att behöva använda vapen. Kina har så stora tillgångar i USA och enorma lån till USA att en bojkott från Kina och att sälja ut panter och obligationer skulle knäcka det skuldtyngda landet USA
Däremot en kraftig attack med de senaste i bombväg och raketer med vanliga sprängmedel av USA känns sannolikt om Nordkorea avfyrar något skarpt vapen mot någon.
Många stridsspetsar är nog redan färdigprogramerade mot kända mål i Nordkorea.
Visst men kruxet är nog att NK inte har samma betänkligheter ang kärnvapen och det får USA att tänka sig för många ggr tror jag.
 
Problemet för Trump är att han som President kan inte själv ta det beslutet, det är inte så lätt.
Ju det kan han @Jonas . Om han tycker att USA är under hot kan han föra ett krig och behöver inte lov från the congress han kan föra krig i det minsta 60 daga du glömmer att han är the commander in chief. Om the congress gillar inte hans krigsföring kan dom strypa pengar till kriget.
 
Väldigt OT, men ändå inte, om vi ser till hur det ser ut med div. hot från både den och det i världen, och det gäller även Sverige. OOOOOMMMMM Sverige skulle bli anfallna och hamna i krig, undrar jag hur många av utlandssvenskarna skulle komma tillbaka och försvara sitt fosterland, vad tror ni?
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp