Thailändsk pizza

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag blev bjuden på en Thailändsk pizza med sprödfriterad basilika på. Starkt och gott!

Någon annan som provat pizza med thailändska ingredienser på? Jag har hört att det ska finnas en "tom yam" pizza också ... :drool: :drool: :drool:

Annars så kan man ju kalla Tropicana, eller vad den nu brukar heta, thailändsk. Det är ju den med ananas och banan. :p

// G

Att få tag i pizzor är ju inga problem längre, dom finns ju nästan i varje samhälle/by både i sverige och thailand.
Pizza Hut/Company i all ära men jag personligen tycker att den man köper i sverige är absolut bäst, vad tycker ni?

"Kycklingen " sa:
Att få tag i pizzor är ju inga problem längre, dom finns ju nästan i varje samhälle/by både i sverige och thailand.
Pizza Hut/Company i all ära men jag personligen tycker att den man köper i sverige är absolut bäst, vad tycker ni?

Pizza Company i Thailand har riktigt goda pizzor om man beställer "Thin and Crispy". Annars är det för mycket bröd i dom, precis som på Pizza Hut (Panpizza).

Men dom svenska är inte dumma dom heller, vi har en pizzeria hemma som gör riktigt smaskiga, stora som dasslock. :thumbsup:

Ja pizzan som görs i Sverige är den godaste jag ätit än så länge. Men då har jag ju å andra sidan inte prövat äta pizza i så många olika länder.

Pizza Company i Thailand (BKK) är överlägset dyras OCH absolut bäst på pizza .. Vi beställde hemkörning. budet kommer på moppe efter 15 minuter sen:
1. Stannar moppen och ställer den på stödet.
2. tar av sig hjälmen, stoppar hjälmen i sidoväskan.
3. tar på sig Pizza Company kepsen.
4. överlämnar Pizzan och tar betalt.
5. tar av sig kepsen. stoppar i sidväska, sätter på sig hjälmen och drar.. Och detta på under 2 minuter.. Amazing

"Pannkakspizza"
Eftersom jag varken gillar oregano eller tomatsås, så började jag tänka att det vore enklare att göra pizza själv. Och eftersom jag gillar att rationalicera bort onödiga saker :) så kom jag på om man gör en korsning mellan pizza och tjockpannkaka, så slipper man både knåda degen och kan även slippa riva osten om man trycker ner ostskivor under smetytan så de inte bränns.

Min favorit är med ananas, vegetariska "köttbullar" och "varmkorv".

Sedan kommer det bara att fattas en ugn också, för de brukar ju inte vara vanliga i Thailand :)

"legolas " sa:
Tänk va smaken är olika emellan oss människor ändå. jag har kanske lite svårt att tycka att det känns roligt att längta efter, eller att käka den pizza som du Lun kan åstundar, verkar vara skitäcklig och tråkig, men gott för dig som gillar den. men det därt med tjockpannkaka bl.a bl.a. låter bara konstigt.

I Thailand så finns det ett överflöd av ugnar, det är bara att köpa en av alla de som säljs utav Tescio Lotus, Big C samt Makro plus alla de andra affärerna som säljer vitvarot och köksgrejor... Så i Thailand, inga problem på pizzafronten.... Vi har precis ALLTING, välkommen hit ner....

Fasen va jag lämngtar efter än konstig variant som ni kanske inte gillar, men min egna lilla special är:
Ost, tomatopaste, oxfile (tunna skivor), bearnaisesås, kokta ägghalvor, ananasbitar.. Grymt gott...

Ja, det där pizzareceptet låter ju gott och närande. Men jag hade nog hoppat över bernaisesåsen. Annars - smaskens!! :laugh:

"Berralund " sa:
Smal?? Haha, definitivt inte. Men man behöver ju inte göra det hela värre än det redan är!! :o

Men.... Nu kunde du ju bara hållit med! Och alla hade trott du var smal som en sticka.. ;D

"legolas " sa:
Om ni skiter i godis, öl, potatis,ris och pasta, käkar 80% grönsaker på tallriken, så kan ni per automatik käka det fett ni vill (bearnaissås). fettet lagrar kroppen då som energi och icke som fett,,,,,

Men käka som ni brukar, och allt fett lagrar kroppen som just...fett.....

Enligt läkaren så skall man undvika potatis, ris och pasta (stärkelserike födoämnen) , och öka mängden sallad.
Om man bara ändrar på detta så skall det vara tillräckligt för att gå ner i vikt.

"Per Olav " sa:
Min kära gamla far käkade gröt med grädde varje morgon, med gott om socker på... ;)
(178 cm lång, 62 kg..)
'
de e ju nästan jag ju 178/65 ända problemet e ju att i bland ser man ju ut som dom svältande barnen i afrika me bara en liten mage efter för mycke knåde ris ;)

Nej Lego ingen diabetes eller dåliga blodvärden :)

"glimten66 " sa:
'
de e ju nästan jag ju 178/65 ända problemet e ju att i bland ser man ju ut som dom svältande barnen i afrika me bara en liten mage efter för mycke knåde ris ;)

Nej Lego ingen diabetes eller dåliga blodvärden :)

Styrketräning. Anaerob sådan, kanske?
Du borde rucka lite på ämnesomsättningen om du vill gå upp i vikt. Du verkar ha en hög förbränning, så börja träna, för att sedan lägga av. Det kan funka.

Ja tror inte de tränade mycke för ett par år sen va uppe i 78 kilo som mest sen opererade ja mig för disk brock så ja slutade men se upp gick ja inte men ner de gick fort de...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
20
Visningar
4 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp