thailändska fördommar

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Kineser är bullriga å kann inte uppföra sig, färgade e läskiga, indier luktar illa å falanger e feta. Stort sett alla andra utom thai själva e inge att ha.
Har alldrig sett maken till ett så fördomsfullt folk som thaiare sammtidigt somm de kann vara hur tolleranta somm helst. Tänker på alla katöjjer, finns över allt och verkar vara hur naturligt somm helst i en thais ögon. :eek: Förstår inte! :retard:

""C-vitamin" " sa:
Kineser är bullriga å kann inte uppföra sig, färgade e läskiga, indier luktar illa å falanger e feta. Stort sett alla andra utom thai själva e inge att ha.
Har alldrig sett maken till ett så fördomsfullt folk som thailändare sammtidigt somm de kann vara hur tolleranta somm helst. Tänker på alla katöjjer, finns över allt och verkar vara hur naturligt somm helst i en thais ögon. :eek: Förstår inte! :retard:

Är du ett troll?

fördomar

man har hört att faranger är tunnhåriga p.g.a dom duschar i varmt vatten!eller att dom är tjocka för att dom sover middag!roligt tycker jag ,man kan bara skratta åt detta!

En gammal tråd om fördommar.
Har vi på CM fördommar?
Stämmer det första inlägget om Thailändska fördommar?

Ja, fördomar finns öv erallt och lär inte gå att utrota. Det är väldigt trist, framför allt när man inte bildar sig en egen uppfattning utan bara tror på hörsägen.

I mitt arbete har jag genom åren lärt mig just detta: Gå aldrig efter hörsägen. Man kan få höra "Skall den idioten komma hit, han är ju fullständigt oduglig och inkompetent". Skulle man alltid ha trott på sådant så vet jag inte var det skulle ha slutat. Många gånger har det visat sig att en "idiotförklarad" har varit jättebra.

Så jag har slutat med att ha förutfattade meningar, jag ser till att bilda mig en egen uppfattning.

Jag har fördomar om en massa saker inte bara människor. Jag tycker en massa om saker och ting, men jag behåller det för mej själv.

Gränsen mellan fördomar och förutfattade meningar var går den.?
Nu vart det svårt, vad fan skulle jag skriva så för. Hjälp ???

Alla bär vi på fördommar. Det är ett bevis på att vi inte är fullkomliga :)

Berra med flera är halvfulla med fördommar ( Tex. om Nigerianer ;) )

Legolas: Min yngre svägerska är snart 28 år, hon säger som din fru, har hon inte fått Ris i sej under dagen så är hon inte mätt.
Vi kan ha ätit en gemensam Farangmiddag, strax eftersenare frågar hon om jag vill ha mer mat, jag säger då nej tack. Då går hon ut i köket och värmer upp Ris och tex ett ägg, bara hon får i sej sin portion med ris sen är hon nöjd.

"ledarn " sa:
Det där med att frugan inte blir mätt "lego" har min också fått för sig....
Äter hon inte chili kan hon inte bli mätt säger hon och avslutar alla gånger då hon äter "falang" mat med lite ris och chili gegga...

Min fru säger If i dont get chilli pet i get no power

Det stämmer mycket av de ni säger vad gäller att de "små liven" vill ha chilli / ris och grönsaker men till min förvåning så håller de på att svänga lite vad de gäller riset. Gumman har bott här nu i 1 1/2 mån och hon har blivit som tokig i potatis !! speciellt stekt potatis. Hon kan äta hur mycket som helst. De var ju lite spännande i början vad de gäller mat men för tillfället kör vi 50/50 och de funkar bra. Är de någon annan som har något att berätta vad damerna tycker smakar utmärkt på falangens matbord ?

Lugn Lego..

Fördommar är ett brett ämne, du är långt i från OT . :)

Frugan är väldigt konservativ när det gäller maten, det är tyvärr ganska svårt att få henne att käka svensk mat. Att gå på restaurang och äta en finare middag är bortkastat. Hon blir dock tvungen att ändra sig nu med barnen här, dom måste lära sig äta svenskt pga skolan.

Men jag kan leva med detta eftersom jag älskar thaimat (med vissa undantag). Och när jag jobbar blir det husmanskost. :)

"ledarn " sa:
Frugan lagar falangmat någon gång i veckan... Jag och dottern äter så vi "spricker"... :)
Själv så äter hon vad både jag och hon lagar i falangmat.

MEN..................... hon äter lite ris och chili som efterrätt för att kunna bli mätt ??

Tydligen samma erfarenhet som Legolas där, har hört det från frugan också. Man MÅSTE äta ris för att bli mätt. Snacka om fördomar!! ???

Hos oss går all potatis av olika former ner, hon tycker det är gott. Allt som är grillat typ chicken wings,korv och kött går fint alla dagar fast det bör avslutas med någon typ av chili mat efter om vi nu är hemma.
Vissa dar funkar MC-donald också :D

Jag har nog haft tur med min tjej för hon äter och tycker om den mesta av falangmaten som hon har smakat på. Aloy mak mak eller "zapp laider" som dom säger i Isaan får jag höra ofta.Men det kan ju slinka ner lite ris med oerhörda mängder chili och kycklingfötter mm. sent på kvällen :nod:

"JavuuL " sa:
Jag har nog haft tur med min tjej för hon äter och tycker om den mesta av falangmaten som hon har smakat på. Aloy mak mak eller "zapp laider" som dom säger i Isaan får jag höra ofta.Men det kan ju slinka ner lite ris med oerhörda mängder chili och kycklingfötter mm. sent på kvällen :nod:

Kycklingfötter, fattar inte hur dom kan äta det. Jag har provat, det var inget vidare. Men frugan älskar det också! Zapp!! :)

Førdomar hmm bara før att jag stavar som en kråka er jag inte førdomsful (utals även dyselektiker) ;)

Men ni har inte hør dena att man måste stå upp efter maten anars blir man fet ? :nod:

Kanske inte så vanlig i Th men I PHP så är det :) 8)
Kykling føter smakar bråsk och krydor gilar man bråsk skit got :P hatar man brosk smakar :o blææææææææ

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp