Thaimäns uppförande/thaipojkars uppfostran

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

Lunkan

Gäst
(Allmänt alltså. Det finns såklart undantag. Jag känner några själv också.)
Thaimäns lathet/oansvarighet har man hört och sett är ett stort problem - fast för oss farangmän är det en stor fördel gällande relationer till fruar, eftersom vi behöver inte vara särskilt bra för att vara mycket bra i jämförelse med thaimän :)
Fast å andra sidan dras farangmäns rykte ner av farang-butterfly män och farangbarfolk :) så vi andra behöver jobba en del extra för att få omgivningen att förstå att vi inte är så...

---
Men thaimäns uppförande är problem även för oss farangmän t ex då man behöver anlita en thaiman t ex för byggjobb.

Ett annat problem är om man gifter sig med en thai, som redan har barn. Om det är en liten tjej, så tror jag det blir ganska lätt, för då blir det snarare att man gör det lättare för barnet,
men om det är en pojke, så blir det säkert (oftast) problem, eftersom då vill man ju att även pojkarna ska uppfostras... :) D v s de får det jobbigare än sina pojkkompisar. Under barntiden alltså. Då de blir vuxna, så lär de få fördelar bland thaikvinnorna/tjejerna de också :) eftersom de uppför sig bättre mot dem.

(((För det mesta alltså. En hel del kvinnor - många farangkvinnor också alltså - föredrar råare typer. Mer spännande eller för att reptilhjärnan räknar med bättre försvar vid fara? Fast de verkar missa att tänka på att det kan ju bara gälla om den råare typen inte har stuckit... :) Men om kvinnan blivit bränd, så antar jag att de lite troligare föredrar en snällare typ framöver.

(((Ett tydligt exempel:
Då jag växte ifatt på längden i tonåren började tjejer plötsligt springa efter mig, antagligen för att jag var mycket mer mogen än de jämngamla, kanske för att de visste att jag kunde försvara mig bra om det kom några och bråkade, eller för att jag vågade dansa nykter :) (=Motsatsen till Magnus Ugglas hit.) Men eftersom jag oftast föredrar att det är lugnt, så blev jag avvisande, fastän flera av dem var mycket populära bland andra. En av dem är det t o m möjligt att jag hade fastnsat för om hon inte hade varit så enormt efterhängsen. Detta avvisande ledde till att det blev ännu mer intresserade... :( :)
Då jag var 25 flyttade jag till en ny region, och eftersom jag tyckte att jag började bli giftasvuxen så fick bara mitt snälla "gratiskuratorjag" flytta med :) Resultat: Nu var bara några ej populära panelhönor intresserade av mig...
På dans på nya orten något år senare:
-Det har kommit några busslaster från länet där du bodde förrut, sa en kompis.
De var lite mer väster ifrån än där jag varit, så jag hade aldrig träffat någon av dem förrut, men omedvetet måste jag reflexmässigt ha blivit det "eftersprungna jaget" för det tog bara någon minut, så blev jag uppbjuden av den snyggaste av dem! (Det tyckte andra också, för då det var TV-sändning från deras hemstad ett tag senare, så visades den tjejen mycket på publikbilderna.)
Men jag hade ju alltså samma kläder och samma fula delar av mitt utseende, så där ser man hur mycket psyket/utstrålningen spelar roll... Och även om man inte har det medfött, så går det att träna upp mycket.)))

Svenska män har ett bra rykte bland Thailändskor, kanske lite för bra.
Enligt dom så är Svenska män ärliga, snälla, omtänksamma.
Tyskarna har sämre rykte, ryktet är att dom gärna tar hem en Thailändska som får/ blir tvingad att "fortsätta" prostutiera sej.

Detta är något som jag har hört från "bartjejer" när vi har pratat.

"legolas " sa:
Detta ämne har vi ju pratat om lite grand tidigarfe så jag i alla fall vill inte tjöta så mycket om thaikillarnas insatser i Thailand. men jag vänder mig lite grand faktiskt emot att barkillarna skulle vara en negativ faktor....

Jag kan säga direkt så är det fastlagt. De killar som har varit, och är igång och röjer på barer. Anses i Thailand bland flickorna, verkar vi svenskar vara en av de absolut bästa nationaliteterna. Der är framförallt barkillarna som har satt detta rykte igång. Jag tror dem de thailändska kvinnorna.

Överlag så sköter vi svenskar oss bra. Rötägg finns överallt. Men överlag. Glöm inte lunkmannen,Thaikvinnorna i baren är ju inga "rödstrumpor" i svensk mening, så det skitsnacket finns ju som tur är INTE härnere i paradiset.

Så Lunkan, du kommer hitner, och "röda mattan" finns redan på plats och väntar på dig som svensk man. Och det är inte du och dina gelikar som lagt dit den, det är de barhoppande gentlemännen, glöm aldrig det.
Bland BARtjejer ja :) och mycket möjligt jämfört med BARmän av andra nationaliteter.
Well. Barfolk har iofs visat thai att faranger har pengar, men de bra thai vill ju ha mer än pengar.

En del ickebartjejer tycker iofs det är OK/bra med män, som dricker måttligt, men många säger - innan de vet vad jag tycker :) - att de föredrar män, som INTE går till barer alls. Och många påpekar att de inte är intresserade av "No Butterfly men", och att umgås med flera bartjejer räknas väl till det? :)
Sådana män har definitivt FÖRSÄMRAT ryktet, för annars skulle ju inte så många påpeka det. Det är t o m så att många thai tror att mitt utseende BETYDER "Butterfly man", fast "min" thai visste även tidigare att det även kan vara "artist", som hon kallade det (=musiker). F ö är det många idrottare och även många med kreativa jobb, som ser ut som jag gör.

(((Några fler har varit lite intressanta, men jag har bara vara mycket intresserad av två av dem. Den första var lite väl ung, men mycket tankemässigt mogen för sin ålder (hon tänkte ungefär som 15 år äldre än hon var). Hon ordnade ersättare på sitt jobb (liten butik ihop med en syster) så hon kunde komma på första träffen en timme. Då jag väntade någon sekund för att se om hon fattat vad jag svarade, så frågade hon nästa, så jag kom knappt åt att fråga henne något på hela träffen :) Hon var tydligen nöjd för efter knappt en timme frågade hon t o m om jag trodde att jag skulle vilja gifta mig med henne framöver, och jag svarade Ja. Sedan frågade hon på till ersättaren ringde och undrade vart hon hade tagit vägen, för hon hade stannat längre. Vi kom överens om att vi skulle ha kontakt via Skype dagen efter Hon kom dit på EXAKT tid, fastän hon är thai!!! :) Detta fastän hon måste ordna ersättare då också, för närmsta Internetcafe är 5 km från där hon jobbar. Hon loggade in, och loggade ut direkt. Efter det svarade hon varken på mobilen eller email, så jag fattade ingenting.
Senare sa en av "My spies" att hon trodde att tjejen hade fått order av föräldrarna att undvika mig. I mellantiden hade hon antagligen berättat och visat kort på mig, och då kanske de tolkade det som "Butterfly man". Att hon gjorde sig besväret att ordna ersättare och åka ända till Internetkafet gissar jag beror på att hon ville visa att hon är pålitlig och vill träffas, men hon löd föräldrarna att inte ha kontakt med mig. Någon som får ihop någon annan trolig teori?)))

Så nog fasen har barfolk/butterfly men skadat farangmäns rykte mer än gjort det bra bland vanliga thai... :)

"legolas " sa:
Hejsan lunkan!!!

jag säger då det. Utan dig så bliver detta forum bra mycket "fattigare" på ett konstigt sätt. Ty varför ha ett forum utan att argumentera. I detta specifika fall/inlägg så ser man dock klart var du "spårar" ur lite grand. Du tänker och tolkar hela situationen fel. Jag tror att när du kommer ner hit ner, ta då och gör en lokalstudie.

Hoppa in på en bar, finn dig en go trevlig söt flicka, betala hennes barfine och ta hem henne. Och sedan har du en trevlig utekväll med henne och sedan en hemmakväll och på morgonen bjuder du henne på frukost och ni skiljs åt som vänner. Du kan under denna tid "PRATA" med henne.Men glöm inte att LYSSNA Lunkan!!!

Efter det så tror jag att du och många andra kommer att ha samma åsikter i stort sett. Dock så vill jag inte att du skall sudda ut din åsikt om NEJ tillsexköp i baren, utan att du skall ändra dig och se problemen som de verkligen är, och inte ur en svensk rödstrumpas perspektiv!! Jag har vid flera tillfällen undrat om inte du egentligen är en kvinna som skriver dessa inlägg, men bara stundtals...

Först... Lunkan jag svarar DIREKT på vad du skriver. Hur stor vetenskap är det att en barflicka inte vill att hennes egna man skall "gå på bar"??? Och sedan då att de föredrar ditten och datten. SJÄLVKLART min käre Watson!! Barflickorna sitter där i baren och hoppas (som vi alla har förhoppningar) att möta någon som har inkomster till att ta hand om henne och delar av hennes familj, det är hennes dröm.

Den drömmen lär väl aldrig gå i uppfyllelse om mannen ifråga fortsätter att hoppa bland barerna. Menar du på fullt allvar att barflickan sitter där i baren och väntar på att internet-killen (Du)skall dyka upp i skinande rustning och ta henne därifrån?? Och att hon INTE vill att någon barkille skall ta henne därifrån??? Det är just där jag tror att du missat hela grejen Lunkan.

Barkillar som åker ned för att ha sköj härnere, de har en ny flicka varje dag och de har skitkul, det är ett fasligt hoppande emellan barerna. Varje flicka de träffar hoppas att just de skall vara den utvalda flicka som kanske kan göra att de kan lämna detta ganska förnedrande liv (inte i mina ögon, men i sina egna ögon).

Vad de då ser i detta läge är ju att killen oftast INTE kommer tillbaka, utan har ersatt flickan i fråga med en ny flicka nästa kväll. Och DETTA ger då uttrycket "Butterfly". Det lilla djuret som nosar på ALLA blommor han kan komma åt!!! Och det negativa som barflickan upplever är precis samma saker känslomässigt som vilken pr*stituerad upplever här i Väst.
Bra där fick du med att barlivet ÄR skadligt för bartjejer, vilket Gazton hävdar är fel.

Men du utgår ifrån att ALLA thaikvinnor skulle vara barflickor!!! De är ju i KLAR MINORITET, fastän en del barfaranger verkar tro att det är tvärt om... :)
Jag pratar om de VANLIGA. De jag känner är sådant som marknadsförsäljerska, sömmerska, kontorist, sjukhusspersonal, småshop, industriarbeterska, lärarinna, massös, hotellstäderska...
Massösen sparkade ut maken då han var otrogen. Hon säljer definitivt INTE sex, för hon gav en kund en örfil då han tog för givet att hon skulle sälja sex bara han erbjöd tillräckligt mycket. Detta fastän hon är ensamstående med barn, och hennes syster har ställt till det så att massösen - och brodern - blev skuldsatta för att rädda familjens mark, som systern hade belånat och levt upp på festande.

"legolas " sa:
Och de få falanger som behandlar sin thaiflicka dåligt är de reaktioner som sedan thaiflickan visar upp. Förresten ordet Butterfly används utav thai MESTADELS när de betäcknar thaimän och deras eskapader hemma i byn eller i vardagslivet när de pippar runt där. Varje kvinna oavsett om de ALRDIG i hela sitt liv har uttalat ett engelskt ord förut, de känner till ordet Butterfly!!!

Skadat ryktet för falangmän? Lunkmannen du tror att gå på bar försämrar vårt rykte, du skämtar mig oerhört mycket va??? Du kommer att märka när du kommer hitner ut på landet eller var du vill, att det finns barer precis överallt som tillhandahåller exakt samma sak som "barerna" gör im Pattaya/Jomtien,Bangkok eller Phuket eller var ni vill. De kallas karaoeke-barer, och hit går den thailändske mannen och får sitt lystmäte, men betalar bara en smula jämfört med falangen.

Thailändska kulturen tycker inte att gå på barer är något konstigt, vart tror du thaimännen går när deras egna kvinnor slutar att tycka det är kul med sex hemma??? Att sedan falangmän har varit och röjt runt på barer ses som något vanligt fenomen i samhället bara tycker jag mig ha märkt.
Ja, det är ju det jag säger - skadar ryktet för oss andra... :)
Men OM farangen gjort "ungdomssynder" och lägger av och stadgar sig sedan, är det inte lika allvarligt.

Jag vet att det finns bartjejer i bushen också. Du verkar tro att de flesta kvinnor tycker det är bra/OK att mannen dricker. Som jag skrev så tycker en del att det är bra/OK att mannen dricker LITE, och utan kontakt med bartjejer.

Det där om
"när deras egna kvinnor slutar att tycka det är kul med sex hemma"
som jag skrivit förr så beror det mycket på mannen. Och även om de tappat intresset för sex, OM de fortfarande gillar mannen, så gillar de såklart INTE att han är med andra kvinnor.

Men ju fler farangmän, som tror annorlunda, desto mindre konkurrens för mig bland vanliga thaikvinnor, så för mig får gärna alla farangmän tro annat... :)
(Sedan är det en annan sak att thai brukar vara väldigt toleranta, MEN det betyder ju inte att de gillar det - utom möjligen om hon bara gillar mannens pengar, för DÅ kan hon föredra att få vara ifred för mannen :) men även då ogillar hon risken att mannen tas av någon annan kvinna...)))

"legolas " sa:
Nä barflickor tycker oftast faktiskt att det är att föredra falangmän. Dels så är de snällare emot sina kvinnor och dels så tar de hand om sin avkomma. Och de gör ingen skillnad på om de sprungit på bar eller inte. Inte fan sitter de vid datorn och säger - "Oj du har inte varit på bar någon gång, du jagar enbart via Internet, dig vill jag ha..."

Men med detta sagt så vill jag gärna säga att merparten av thaikvinnor i Thailand föredrar att gifta sig och få barn med vanliga thaimän, glöm aldrig det, ALDRIG!! Allt annat är skitprat.. Klart att thaikvinna föredrar man av sitt eget folk, det gör ju merparten bland alla nationaliteter eller hur.
Det rödmärkta har jag ju sagt hela tiden.
Väl inte konstigt om BARflickorna tycker det är OK att mannen träffat bartjejer FÖRRUT, för annans hade de ju antagligen inte träffat maken... :)

Det har såklart inte med VAR/HUR utan det är universiellt - med SMÅ skillnader - vad de flesta kvinnor föredrar gällande stora alkoholintag och sexköp.

Ja, jag tror också att det är troligt att flertalet thaikvinnor föredrar thaimän, psykologiskt vill flertalet välja någon liknande sin far, och farangmän är ju inte särskilt lika thaifäder :)
MEN ju mer thaikvinnor inte finner sig längre i de GROVA könsorättvisorna, och thaimännen inte hänger med i utvecklingen, desto fler vill ha andra män. Sedan är det såklart svårt för fattiga utan engelskakunskaper att kunna få kontakt med någon.
Vet inte om alla i min bekantskapskrets talar sanning, men alla de, som har sagt något om hur de skildes från maken, har sparkat ut maken då de ledsnade på hur de uppför sig. Och de har berättat att det blir mer och mer vanligt ju fler kvinnor, som har jobb/egna företag.

Ja, kulturlikheter är en stor fördel,
men kemiskt (=lukt) säger vetenskapen att man brukar föredra så OLIKA sig själv som möjligt, eftersom det ökar chansen att barn får bättre immunsystem.
Det är ju INTE rödstrumpenivå, för eftersom thaimän normalt är på den nivån de är, så behöver farangmannen inte göra mycket för att thaikvinnor ska tycka att det är väldigt bra...

((("Min" vill fortsätta jobba heltid, och jag vill jobba från kontor i bostaden. Hon tyckte det var jättebra då jag sa att jag kan sticka emellan med tvätt. Fast hon tänkte sköta all städning - utom i mitt kontor, för där tillåter jag ingen annan röra något :) Sedan skämtade hon och sa att eftersom jag var hemma, så kan jag ordna middagen. Visst kan jag det, men jag tror inte thai vill ha min mesiga kryddning :)

Bra där fick du med att barlivet ÄR skadligt för bartjejer, vilket Gazton hävdar är fel.

Öhhhh! lögn 1

"Gazton " sa:

Öhhhh! lögn 1
Du har skrivit en massa FÖR sexköp och barliv, och INVÄNT mot mig då jag hävdat att det är skadligt...

F ö har du fortfarande inte svarat gällande lögnerna du skrivit om mig...

Chaimai är skapat för oss som är intresserade av Thailand.

På senare tid har det oxå blivit ett forum för oss som inte tycker vi passar in på andra forum.
Vi ser Chaimai som en sorts forum där alla är välkommna, oavsett vad vi tänker och tycker om andra människor.

Jag personligen tål all sorts av påhopp, Dock äger alla och envar sin fulla rätt att försvara sig mot folk som angrips eller angiper "mitt och erat forum".
och det vi står för. Jag förväntar mig inte att alla håller med alla i allt ( ett sådant senarium är otänkbart)

Dock förbehåller jag mig rätten att försvara mig när (vad jag ser) allvarliga anklagelse riktas mot mig eller forummet i helhet.

Allt detta sagt i vänligaste välmening /Gazton

Lögner och förtal är och förblir totalt oaceptabla på vårat forum.. MEN att sitta och klistra och citera och komma med rena anklagelse ÄR inte acceptabelt..

"Gazton " sa:
Chaimai är skapat för oss som är intresserade av Thailand.

På senare tid har det oxå blivit ett forum för oss som inte tycker vi passar in på andra forum.
Vi ser Chaimai som en sorts forum där alla är välkommna, oavsett vad vi tänker och tycker om andra människor.

Jag personligen tål all sorts av påhopp, Dock äger alla och envar sin fulla rätt att försvara sig mot folk som angrips eller angiper "mitt och erat forum".
och det vi står för. Jag förväntar mig inte att alla håller med alla i allt ( ett sådant senarium är otänkbart)

Dock förbehåller jag mig rätten att försvara mig när (vad jag ser) allvarliga anklagelse riktas mot mig eller forummet i helhet.

Allt detta sagt i vänligaste välmening /Gazton

Lögner och förtal är och förblir totalt oaceptabla på vårat forum.. MEN att sitta och klistra och citera och komma med rena anklagelse ÄR inte acceptabelt..
Vilket skitsnack!
1. Problemet började ju med att DU började skriva saker OM mig, som inte är sanna.
2. Då blev jag irriterad och började svara tillbaka.
3. Då hotade du mig med avstängning, fastän det ju var du som ställde till problemet. MAKTMISSBRUK! Före det var jag som sagt bara lite irriterad, men makrmissbruk gör mig förbannad.

Du har fortfarande inte svarat på listan med osanningar och skitsnack du skrev om mig... ISTÄLLET hotade du mig med avstängning! Hur får du det att gå ihop med det rödmärkta, som du skriver ovan?
Få se på vänligheten, som du hävdar att du har, och förklara hur det går ihop...
Jag skrev förrut att jag kunde nöja mig med att du offentligt tog tillbaka den största förolämpningen, men det har du INTE HELLER svarat på...

Det var jag som började med att prata om avstägning inte Gazton.

Jag sa att om du inte lugnade dej så skulle vi medlemmar ev vilja ha en omröstning om du ska få hålla på så här eller inte.
Vi är här för att ha roligt tillsammans, inte läsa ditt ältande dag efter dag.

"Kycklingen " sa:
Det var jag som började med att prata om avstägning inte Gazton.

Jag sa att om du inte lugnade dej så skulle vi medlemmar ev vilja ha en omröstning om du ska få hålla på så här eller inte.
Vi är här för att ha roligt tillsammans, inte läsa ditt ältande dag efter dag.
So what? Det är Gazton som är moderatorn,
HAN har skrivit flera osanningar om mig
HAN har inte svarat på det, fastän jag skrivit exempel, och har begärd svar flera gånger,
men HAN har hotat mig med avstängning, fastän det var HAN, som satte igång problemet. =MALTMISSBRUK >:-(

Jag tycker att om ni ska sitta och spygalla kan ni göra det i en egen tråd i ett annat forum som heter "Gazton och Lunkan är inte överens för fem öre".

Det börjar bli tråkigt att se dessa påhopp. Det bästa vore om ni bara glömde bort eran tidigare diskussion förra veckan och börja om på nytt.

ps, Detta skriver jag som en opartisk medlem inte som STAFF eller något annat.

"legolas " sa:
Som ni vet alla, så tycker jag likadant i denna sak. 2 goa gubbar irriterade som fan på varandra. Och bara kör på.

Man MÅSTE inte svara på varandras inlägg.

så sant. Folk blir förnärmade på andras inlägg. Ge f*n att läsa mer i tråden då. Inte svårt.

"Bond " sa:
så sant. Folk blir förnärmade på andras inlägg. Ge f*n att läsa mer i tråden då. Inte svårt.
Problemet är ju att ANDRA läser lögnerna.
IRL bryr jag mig inte, eftersom då vet omgivningen vilken som har rätt...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp