Thaiskrift & Thailändska

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej, jag är ny medlem här på "Chaimai" , så om nån skulle kunna va snäll och hjälpa mig om jag har frågor om hur d fungerar här på chaimai :)

Jag är en 17 årig tjej som älskar Thailand! Har besökt landet tre gånger , och jag kan prata thailändska och skriva o förstå thaiskrift, har kunnat det i snart 2 år.
Ha det bra

:nod:
Det må jag då säga att du är duktig som både kan läsa o tala thailändska på 3 besök där. Dutti kikka! Wikström

Hej på dig Farangnoi!!

Hur kommer det sig att du kan thai? Det låter ganska ovanligt tycker jag att en femtonårig tjej lär sig thai både så att man kan läsa, skriva och förstå språket efter 3 resor. Det är ju inget man kan lära sig i skolan om man inte har hemspråksundervisning....
Är det så att du har thailändsk anknytning?

Min dotter är 15 år och har varit i thailand ett tiotal ggr och hon kan förstå några av de absolut vanligaste fraserna och även uttala dem men mer är det absolut inte.
Du får gärna skriva och berätta....
marianne :wai:

Hej! jag är inte 15, jag är 17 .
Jag har lärt mig thai av min brorsas thaitjej, och av thaivänner i thailand. och internetkompisar. I sommras bodde jag med 14 thailändska bärplockare och endast 1 av dom kunde svenska, dom andra kunde inte engelska, bara thai. så jag pratade bara thai med dom då!
och min tvillingsyrras kille är också thai :)
är du svensk eller thai?
ha d bäst

Hej Tjejen!!!

Jag vet att du är 17 år men att du började lära dig thai när du var 15. Det är väl kul. Jag är svensk och är inte så duktig på thai men jag försöker. Vi äldre har ju inte lika lätt att lära som er ungdomar så passa på och lär dig så mycket du kan. Det kan du ha massor av nytta av.
Jag har varit ett antal ggr i Thailand och tycker det är ett underbart land och vill gärna lära mig flytande men förstår att det nog kanske inte kommer att bli så men man får väl vara nöjd ändå.

ha re gött
Marianne :wai:

Hej igen, japp jag var 15 då :)
Ja jag ska verkligen göra så! går resor och turism nu i gymnasiet och vill bli reseledare, och då har man mycket nytta av annat språk om man skulle få jobb i det landet också.
Hoppas verkligen du når ditt mål! :)
ha det bra

Hej!!!

Vad kul. Du har ju verkligen valt rätt utbildning när du har ett sådant språköra. Läser du något mer språk?
Jag ska försöka kolla runt om jag kan hitta ngt som passar dig men du måste tänka på skolan i första hand. Det är den som gör din framtid. Dina thai kunskaper kan säkert hjälpa dig på vägen men låt det inte gå först.
lycka till
och ha re gött

Marianne :wai:

hej! :)

åh tack vad snällt.
japp jag vet det, har ju bara 1 ½ år i skolan nu, + jag får fara och göra praktik i thailand våren 09, eller jag ska det. Men vet inte vilket hotell, du kanske vet någon som tar emot?
Om du vet hotell så kan du hälsa dom att jag INTE ska ha betalt, eftersom det här är ju en praktik period, men om dom vill ge betalt så är det ju inget man tackar nej till.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp