The Lindvall/Prommalee Cha am resort & spa

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
N

Nugge78

Gäst
Här tänkte jag slänga upp lite bilder och info på våran framtida fristad i Cha am. Blir ett litet nätt hus på 86 kvadrat, 2 sovrum, 2 badrum, kök,vardagsrum och lite allmänt oanvändbara ytor som verkar vara standard i Thailand. Vi ville väl egentligen bygga lite större eller två våningar men, plånboken fick bestämma som så många andra gånger.

Min fru Naovanit(Nid) är förstås kompis med landägaren så vi fick köpa loss till ett ganska hyfsat pris tycker jag, 300.000baht för 600 kvadrat. Vi kikade på mark i hennes hemtrakt Ban muang, Sakon nakhon först och priserna var ju ok...tills de fick reda på att en falang skulle pröjsa och då helt plötsligt sköt priserna i höjden :(

Vi tänkte ha det som semesterboende till att börja med, försöka hyra ut det till entusiastiska golfare resten av tiden. Finns ju en hel del fina banor inom rimligt avstånd. Jag är ju bara 34 å Nid 31 så det är ingen brådska att dra iväg än även om viljan är stark. Man måste ju ha nåt levebröd och pensionen är lååååångt borta.

"Time will tell" - Yngwie J Malmsteen

20120617_160026.jpg
 
Hej Nugge in me fler bilder allti kul me bilder från andra thai lovers :D

micke
 
Ja, roligt med "byggbilder"!!...Vad andvänder du för sten till väggarna?..
:)
Lycka till!

MVH, Frank
 
"areeya " sa:
Ja, roligt med "byggbilder"!!...Vad andvänder du för sten till väggarna?..
:)
Lycka till!

MVH, Frank

Det är nån vanlig standard lättbetonghistoria 10cm tjock. Eftersom jag är helt grön när det gäller husbygge så litar jag nästan blint på våran entreprenör. Det lilla jag vet är det jag läst på internet. Det är tur att vi har en riktigt bra thaigranne som rapporterar till oss ibland.
 
Slänger upp lite bilder på oss, kan väl va kul att se på :)

På denna bild: Jag med Penny i knät samt frugan Nid bredvid på en bufféresturang i Bang Phli.

376004_10150469280900885_1566605813_n.jpg
 
Svärfar Prayun till vänster, svärmor Thanom till höger och Nid i mitten med Penny och Bem. Bilden tagen i deras by Ban muang, Sakon nakhon.

DSC00122.jpg
 
Jag till vänster och min vapendragare Rickard softar på Koh phangan december 07.

PICT0014.JPG
 
"Nugge78 " sa:
Det vore trevligt, Nid och jag har inte haft en utekväll tillsammans på 3 år. Dags att börja ragga barnvakt då. ;)

Ja det e bara att sätta fart o fixa en ;) vore trevligt om ni kom då har ju allti min nån att tjata lite me

micke
 
"legolas " sa:
Måste vara trevligt att ha en svärfar/mor äldre än dig själv. I MÅNGA fall annars så brukar ju förhållandet vara det motsatta, ;D ;D ;D

legolas

:laugh: Har aldrig tänkt i de banorna faktiskt, eftersom thailändarna inte har samma åldersnoja som vi har. Inget de visar utåt iaf ;) Jag tror svärpäronen är glada bara deras barn har hittat nån som tar väl hand om dom, och inte dricker dålig thaiwhisky och spelar kort hela dagarna(som min frus ex.)
 
Så är det absolut, Nugge. Åldersfixeringen är inte alls lika uttalad i Thailand, mina svärföräldrar är några år yngre än mig med det har dom absolut inga problem med. Men naturligtvis finns alla varianter och åsikter även i LOS.

Tack för dina bilder, jag kommer med intresse att följa din tråd. :wai:
 
Framsidan, här blir det skjutdörrar ut mot vad som ska bli en frodig trädgård och en pool där vi ska ha wet t-shirt tävlingar när pappsen åker ner själv :angel:

House 23-10 (3).jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

Svar
6
Visningar
921
anonymous
A
A
Svar
36
Visningar
4 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp