Tips för en thailändare som är intresserad av att lära sig svenska

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ska försöka hitta en bra bok i nybörjarsvenska för henne. Några tips på sådan bok någon?
Youtube! Kolla in Swedish4thai kanalen. Många filmer om språket men också om den svenska kulturen osv.

En hel lista här http://yuiinlund.se/swedish/inThai/list.html

Och sen finns det Facebooksgruppen "ห้องภาษา- språkrummet" där kan hon nog hitta många nya vänner och tips också.
image.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Youtube! Kolla in Swedish4thai kanalen. Många filmer om språket men också om den svenska kulturen osv.

En hel lista här http://yuiinlund.se/swedish/inThai/list.html

Och sen finns det Facebooksgruppen "ห้องภาษา- språkrummet" där kan hon nog hitta många nya vänner och tips också.
image.jpg
Tackar! Får skicka yui in Lund länken till gumman imorgon, swedish for thai har hon men hon var inte så förtjust i dem, men man vet ju aldrig senare.
 
Ett tips är att låta henne umgås med andra Thai som redan kan Svenska?
Märkte ju bara själv hur mycke mer Thai jag lärde mig när jag va i Thailand och umgicks med alla där och hade tjejen som kunde hjälpa mig.

Men självklart måste man ju ha böcker och dylikt som grund. :)
 
Tackar! Får skicka yui in Lund länken till gumman imorgon, swedish for thai har hon men hon var inte så förtjust i dem, men man vet ju aldrig senare.

Swedish4thai ägs av "Em/Am" som gör sina filmer med personliga touch vill säga och utifrån de frågor hon har fått från Fb-gruppen Språkrummet och på mail osv. Det är allt från det svenska språket, grammatik, den svenska synen på oss thai, kulturkrockar etc. Jag som ser allt detta "utifrån" tycker att hon har gjort det bra eller i alla fall försökte. Sedan om man gillar personen i skärmen är en annan fråga. ;) Fokuserar bara på klippen om språket i så fall, för jag tycker att de är bra.

Ska kolla upp flera.
 
Swedish4thai ägs av "Em/Am" som gör sina filmer med personliga touch vill säga och utifrån de frågor hon har fått från Fb-gruppen Språkrummet och på mail osv. Det är allt från det svenska språket, grammatik, den svenska synen på oss thai, kulturkrockar etc. Jag som ser allt detta "utifrån" tycker att hon har gjort det bra eller i alla fall försökte. Sedan om man gillar personen i skärmen är en annan fråga. ;) Fokuserar bara på klippen om språket i så fall, för jag tycker att de är bra.

Ska kolla upp flera.
Det har hon gjort, hon har gjort det bra
 
Ett tips är att låta henne umgås med andra Thai som redan kan Svenska?
Märkte ju bara själv hur mycke mer Thai jag lärde mig när jag va i Thailand och umgicks med alla där och hade tjejen som kunde hjälpa mig.

Men självklart måste man ju ha böcker och dylikt som grund. :)

Vet av erfarenhet att Thaitjejer alltid snackar Thai med varandra då dom umgås i Swe..
Går dom gå på SFI, så se till att dom går på morgonlektioner, där finns dom bästa lärarna och dom elever som verkligen vill lära sig Svenska. På em. och kvällar, går dom som bara måste gå för sina bidrag, är inte intr. att lära sig något.
 
När svägerskan gick på sfi så träffade hon på en tjej från Rumänien och en från Korea. Det var perfekt för dom alla eftersom svenska var det enda gemensamma språket dom hade. Dom umgås fortfarande efter alla år.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp