Tips i Thailand??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej alla glada människor!!!

Äntligen har vi bokat vår nästa resa till Thailand. Ska bli helt underbart :D
Tänkte höra om det är någon som har lite tips om boende på Koh Samui och i Krabi. Något som vi inte får missa att göra osv.
Vi åker den 18:e januari och tänker åka till Koh Samui först och stanna där i en vecka. Sen beger vi oss till Phuket med flyg. Hade först tänkt att vara i Khao Lak en vecka men har hört att Krabi ska vara jättebra. Så det är inte riktigt bestämt än, men det lutar åt att det blir Krabi och kanske en dagstur till Khao Lak. (hur långt är det där emellan???) Sista veckan ska vi tillbringa i Patong. Var där i januari och träffade så mycket härliga människor som vi vill återse igen. Resan är på totalt 3 veckor.
Någon som vet någon bra kartsida över Thailand????
Tar gärna emot tips i massor.

Soliga hälsningar fårn Bumbi

Fin karta!

Haer aer en fin kartsida, som jag hittat pa detta forum. Foersokte hitta vem som skrev det, men hittar inte.
Det var i alla fall nyttigt foer mej som reser mycket haer i Thailand, da framst med bil.
Har bilkarta i bilen, men denna aer mycket battre!

http://www.thailand-ticket.de/Thailand-Maps/index.htm

Lycka till och jag ber redan nu att fa oenska er en fin och avkopplande semester!

Hej!!!!

Det var jag som tipsade om bra kartor i thailand

http://www.thailand-ticket.de/Thailand-Maps/index.htm.
De är faktiskt riktigt bra. Om jag vore du skulle jag gjort min resa tvärtom.
Jag hade slutat på Samui eftersom monsun vindarna ligger på där på vintern. När jag var där nu i februari hade det inte riktigt vänt än så beachen var inte alls lika fin som vanligt o det var högre vågor o lite grumligt vatten. det är en väldig skillnad mot på sommaren tycker jag eftersom jag är där varje sommar.
Dessutom om du ska flyga till eller från Samui ska du veta att flygplatsen är privatägd av Bangkok Air o då finns inga lågprisflyg. Ska du ändå åka billigt med Bangkok Air så ska du passa på att ta första eller sista flighten för då är det mkt billigare. Om du tar Phuket eller Krabi (Ao Nang) o sen tar Ao Nang princess (jag har för mig båten heter så) till Phuket via Phi Phi
o ifrån Phuket till Kao Lak det tar ca 2 tim (om jag minns rätt) så när du sen vill vidare till Samui så tar du en minibuss eller åker buss till Don Sak till färjan o färjar över till Samui den tar 1.5 tim. Det tar nog ca 5 -6 tim med buss till Samui från Kao Lak.
Ska du bo på Lamai beach? I så fall har jag flera alternativ. Själv är jag väldigt förtjust i ett ställe som heter Royal Cottage men har bott på flera andra ställen. Det finns ju så många olika priser o variationer..........Vill du bo i bungalow eller rum eller lägenhet.......
hör gärna av dig
:) Marianne

Hej Marianne!

Vi har redan bokat flygresorna. Så vi kan tyvärr inte ändra resrutten nu. Vi flyger till Koh Samui först och skulle vilja bo i Bungalow (helst vid stranden). Det ska vara bra standard (gärna frukost) och för ett bra pris. Tar gärna emot tips i massor på bra ställen och sevärdheter som man inte får missa(på Koh Samui & Krabi). Vi stannar där i en vecka, sen flyger vi till Phuket och behöver då ta oss vidare till Krabi. Är det då vi ska åka med båten du nämnde? Ao nang Princess??? Vet du hur lång tid den resan tar och hur ofta den avgår? Ska stanna i Krabi en vecka för att sedan ta oss till Patong. Antar att vi ska ta den båten igen??? Eller???? Vill spara så mycket tid som möjligt på resorna...
Har sedan bokat flyg från Patong tillbaka till Bangkok för hemfärd, så på den biten klarar vi oss.

Mvh Jenny

:) Hej!!!!
Här kommer ett bra ställe på lamai som har både hotellrum o bungalower nere vid beachen mkt centralt i lamai

lamaiwanta@hotmail.com

de har en väldigt bra restaurang god o billigt o du kan inte komma närmare beachen.
Jag tycker ni ska se hinta hin yai som är en typisk turistattraktion på Samui. Big buddha på norra sidan är också häftigt. flygplatsen är mkt ovanlig. kolla in den när ni landar du kommer att bli förtjust.den är inte lik någon annan. Vid silver resort ligger en mysig liten beach som inte är som övriga samui tycker jag. den påminner mer om koh lanta enligt mig. Att åka på snorklings tur till koh tao o nang yuan är inte helt fel.
I Krabi ska ni naturligtvis åka ut till railey beach o bada o ev. träffa fria apor ute på beachen, kolla in princess cave på andra sidan av railey beach där är det väldigt vackert, åka till poda o chicken island är ett måste o om man vill snorkla i närheten är koh hong ett bra alternativ, där kan man om man går ut iskogen få se varan ödlor. Det kan man faktiskt också få se ibland i lamai om man går vid bron o tittar ner under bron.
Om man vill åka ut till varma källor o bada i o åka till en underbar kristall lagun som man får gå ut i skogen för att nå så är klong tom en stad i närheten av Krabi o tiger cave är ett tempelområde i krabi som är ett vanligt turistmål. Båtarna ifrån phuket går 2 ggr per dag tror jag o jag tror en går vid 8 på morgonen o en vid 1. de går via phi phi o du kanske får byta båt där.
vi har bott flera ggr på ban ao nang o vi har trivts bra.
du får höra av dig om det är ngt mer
marianne

hej iigen

båten tar ca 1,5 -2 tim från phuket till phi phi o ungefär lika långt till ao nang eller krabi. det kanske inte stämmer exakt men på ett ungefär.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp