Tips om hur du dödar tid på flygplatser

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
När man reser till Thailand är det ofrånkomligt att man måste tillbringa en del timmar på en eller flera flygplatser. Vad sysselsätter ni er med då, shopping, sitta i någon bar eller bara studera folkvimlet?

Jag tänkte att vi kan samla tips och goda råd om vad man kan göra för att döda tid på olika flygplatser i den här tråden. Har ni tips om billig shopping exempelvis så dela gärna med er, flygplatser kan ju vara mördande tråkiga.

När man reser till Thailand är det ofrånkomligt att man måste tillbringa en del timmar på en eller flera flygplatser. Vad sysselsätter ni er med då, shopping, sitta i någon bar eller bara studera folkvimlet?

Jag tänkte att vi kan samla tips och goda råd om vad man kan göra för att döda tid på olika flygplatser i den här tråden. Har ni tips om billig shopping exempelvis så dela gärna med er, flygplatser kan ju vara mördande tråkiga.

Flyg direkt (nonstop) problemet löst....gratis tips från Ubon.

Absolut är nonstop att föredra men ibland kan prisskillnaden vara stor, speciellt om man är några stycken. Så det finns säkert någon som har bra tips.

Jag brukar också försöka med nonstop. Blir det inte non-stop beror det på om jag reser med familjen eller inte och om jag ska köra bil efter landning. Blir det ingen bil efter landning brukar jag ta någon öl att dricka, har jag familjen med brukar jag ta med minst ett av barnen så frun kan kolla tax-free under tiden. Ska jag köra bil efter så blir det butiker, en god bok eller bara titta på människor. Sällan jag äter då prisnivån på restauranger oftast är så dyrt så det känns inte roligt.

Några timmar försvinner snabbt. På Arlanda brukar det börja med ett besök på McDonalds eller Max efter incheckningen sen brukar det bli brådis

Absolut är nonstop att föredra men ibland kan prisskillnaden vara stor, speciellt om man är några stycken. Så det finns säkert någon som har bra tips.

Jag har inga tips, gäller det ungar, 1 bunt kalle Anka, ladda mobilen, låt dom spela, utsikten och titta på avgångarna, (håll
rätt på tiden så slipper Du se din egen avgång)
sparka en officer i röven å leka följa John.....

Visst har tider och priset en viss betydelse, 30-kilosbolaget 6000:- Ukraina air 3000:- mellanlandning i I Kiev
Ukraina, väljer Du detta flyg?, tag med en låda Kalle Anka, ni kan ju bli kvar några veckor....

Oftast är det par timmar bara mellan flygen och skall ju genom säkerhets kontroller etc. Dom stora flygplatserna är ju mer stora köpcenter inte som dom små Svenska.
Och alla har gratis wifi nu förtiden väl?
Jag hade 2 byten Bangkok satte jag mig i loungen käka gratis och kollade nätet,Abu Dhabi kolla jag lite på nätet sen somna jag tills flygavgång, Amsterdam var det bara direkt ombord på nästa flyg.

Norwegian : Non stop Arlanda - Bangkok och dom är billig ca Kr 2000 för enkel resa .

Alla bor inte i Stockholm och kan åka nonstop.
Åker jag med Thai så måste jag åka från Landvetter först sen får jag sitta på Arlanda innan det blir flyg nonstop. Och då kan jag lika här a flyga med finnair eller något annat bolag för byte sv plan blir det hur jag än gör.
Normalt vid ett byte så finns tiden så tar jag en öl medans jag väntar.

Alla bor inte i Stockholm och kan åka nonstop.
Åker jag med Thai så måste jag åka från Landvetter först sen får jag sitta på Arlanda innan det blir flyg nonstop. Och då kan jag lika här a flyga med finnair eller något annat bolag för byte sv plan blir det hur jag än gör.
Normalt vid ett byte så finns tiden så tar jag en öl medans jag väntar.
Helt rätt, alla bor inte här och kan inte då åka non stop och några öl medans man väntar är aldrig fel ;)

Helt rätt, alla bor inte här och kan inte då åka non stop och några öl medans man väntar är aldrig fel ;)

Jag bor inte i Stockholm jag heller , jag har samma längd från mig till Stockholm - Köpenhamn och Oslo
Från Skövde till Stockholm 2 timmar med tåg , cirka Kr 150,- pensioner .
Och jag har rest från Oslo med Norwegian till Bangkok Kr 1200.-
Kan jag tjäna kr 1000 på 2 timmar extra skatt fri så reser jag till Oslo .
Thai Airways har hatt tillbud från Oslo i längre tid på tur retur Bangkok för under Nkr 5000.- direktflyg
Och det tar bara 3 timmar till Oslo från Göteborg med buss , samma tid med tåg till Stockholm

Jag bor inte i Stockholm jag heller , jag har samma längd från mig till Stockholm - Köpenhamn och Oslo
Från Skövde till Stockholm 2 timmar med tåg , cirka Kr 150,- pensioner .
Och jag har rest från Oslo med Norwegian till Bangkok Kr 1200.-
Kan jag tjäna kr 1000 på 2 timmar extra skatt fri så reser jag till Oslo .
Thai Airways har hatt tillbud från Oslo i längre tid på tur retur Bangkok för under Nkr 5000.- direktflyg
Och det tar bara 3 timmar till Oslo från Göteborg med buss , samma tid med tåg till Stockholm
Men om det tar 3 timmar med buss från Göteborg till Oslo och Stockholm kan jag ju lika gärna flyga med finnair. Den tiden du sitter på bussen sitter jag på flyget till Helsingfors, när du kommer fram till Oslo el Stockholm och ska checka in 2 timmar innan nonstop flyget går sitter jag ju redan på flyget från Helsingfors på väg till Bangkok.

Men om det tar 3 timmar med buss från Göteborg till Oslo och Stockholm kan jag ju lika gärna flyga med finnair. Den tiden du sitter på bussen sitter jag på flyget till Helsingfors, när du kommer fram till Oslo el Stockholm och ska checka in 2 timmar innan nonstop flyget går sitter jag ju redan på flyget från Helsingfors på väg till Bangkok.
Och då är du nästan halvvägs till Thailand redan ;)

Men om det tar 3 timmar med buss från Göteborg till Oslo och Stockholm kan jag ju lika gärna flyga med finnair. Den tiden du sitter på bussen sitter jag på flyget till Helsingfors, när du kommer fram till Oslo el Stockholm och ska checka in 2 timmJar innan nonstop flyget går sitter jag ju redan på flyget från Helsingfors på väg till Bangkok.

Ja brukar vara ca 1h väntan med Finnair, så slipper man åka buss med allt bagage också...

3 timmar buss till stockholm vilken expressbuss åker du med ;)

Oslo och Køpenhamn ær bra alternativ då båda har direktflyg till Bangkok sen har du ju væntetid mellan flyget från Helsingfors så går nog jæmt upp skillnad att tex. Norwegian ær 100 gngr bættre æn Finn air plus kanske sparar några kronor på det ;) Før folk lite ovanfør Gbg ær Oslo bra alternativ med, farsan brukar vælja Oslo och æven valt Køpenhamn, får fler flygalternativ då om man vill førsøka hitta billigare resor.

3 timmar buss till stockholm vilken expressbuss åker du med ;)

Oslo och Køpenhamn ær bra alternativ då båda har direktflyg till Bangkok sen har du ju væntetid mellan flyget från Helsingfors så går nog jæmt upp skillnad att tex. Norwegian ær 100 gngr bættre æn Finn air plus kanske sparar några kronor på det ;) Før folk lite ovanfør Gbg ær Oslo bra alternativ med, farsan brukar vælja Oslo och æven valt Køpenhamn, får fler flygalternativ då om man vill førsøka hitta billigare resor.
Jag citerade EV i mitt inlägg, men skrev fel :). Han skrev att det tar 3timmar med tåg från Göteborg till Stockholm inte buss som jag skrev.
Mellanlandningen i Finland är ca en timme.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp