Tips om strandnära boende i Krabi området.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Vi ska ju åka till Krabi i samband med frugans systers bröllop där, men vare sig jag själv eller frugan har varit i området tidigare, finns det någon på forumet som kan ge lite tips och råd, en natt blir på samma hotell som frugans syster vid själva bröllopet, sen ska vi byta till något enklare.

En del kanske tycker att detta är lite dumma frågor, men vi har som sagt inte en susning om hur det ser ut eller fungerar på platsen, men vi vill hitta något strandnära till ett rimligt pris och med lite tillgång till restauranger och annat i närheten.

Vart tar vi vägen i Krabi?

Ska man söka boende i själva Krabi eller bege sig till Ao Nang eller någon annan plats i området?

Har någon ett tips på ett hyfsat boende på en bra plats?

Alla tips och råd mottages tacksamt.

Mvh isan lover
 
Krabi är ett stort distrikt.

Ni kanske har bröllopet i Krabi stad?

Ska ni själva bara uppleva något efter bröllopet, då finns ju Ao Nang nära men det är inget extra men rätt fint.
Jag tycker Reiley Beach är en bra upplevelse och avkoppling för några dagar.
Tidvis rätt mycket turister men så är det på de bästa ställena.
En färgstark plats med fina stränder, klättring uppför kalkstensklippor, grottor och en läcker samling fruktbarhets-figurer som är sevärt.
En promenad i solnedgången förstärker semestern.

Du får inga förslag på boende, för det är flera år sedan sist jag var där.
Men det finns bokningar via internet eller på plats i Krabi.

Koh Lanta är ett alternativ, men längre bort.
 
Krabi är ett stort distrikt.

Ni kanske har bröllopet i Krabi stad?

Ska ni själva bara uppleva något efter bröllopet, då finns ju Ao Nang nära men det är inget extra men rätt fint.
Jag tycker Reiley Beach är en bra upplevelse och avkoppling för några dagar.
Tidvis rätt mycket turister men så är det på de bästa ställena.
En färgstark plats med fina stränder, klättring uppför kalkstensklippor, grottor och en läcker samling fruktbarhets-figurer som är sevärt.
En promenad i solnedgången förstärker semestern.

Du får inga förslag på boende, för det är flera år sedan sist jag var där.
Men det finns bokningar via internet eller på plats i Krabi.

Koh Lanta är ett alternativ, men längre bort.

Hej

Tack för svaret, vi tar första natten på Krabi city seaview Hotel, träffar bröllopsparet som ska deltaga i något slags jippo med utlottning av hotell för bröllopspar där, så dom vet inte riktigt var dom hamnar.

Sen ska vi bo på samma hotell någonstans, vi kanske reser vidare till Ao Nang eller så efter att vi har tagit några nätter i Krabi stad, vill passa på att se både staden och lite stränder i området, käka seafood och koppla av en vecka eller så.

Mvh isan lover
 
Jag tycker att Agoda fungerar ganska bra för att leta runt bland hotell när jag inte varit någonstans och inte känner någon i området. Kombinera med lite google maps och annat för att kolla in närområdet. Brukar finnas en hel del kommentarer gällande hotellet och ger en liten inblick i vad för typ av gäster man kan vänta sig.

Har i alla fall varit nöjd nästan varje gång. Väljer dock bara hotell som bemödar sig med att svara på kommentarer och verkar seriösa i sina svar. Då ni redan är i Thailand är det också lätt för er att ringa till hotell som verkar bra och kolla upp lite mer :)
 
Hej

Tack för svaret, vi tar första natten på Krabi city seaview Hotel, träffar bröllopsparet som ska deltaga i något slags jippo med utlottning av hotell för bröllopspar där, så dom vet inte riktigt var dom hamnar.

Sen ska vi bo på samma hotell någonstans, vi kanske reser vidare till Ao Nang eller så efter att vi har tagit några nätter i Krabi stad, vill passa på att se både staden och lite stränder i området, käka seafood och koppla av en vecka eller så.

Mvh isan lover
Då tycker jag ni ska besöka Reiley som är nära från både staden och Ao Nang.
Ni kan åka över dagen om ni känner för det.

Frånsett bra seafood så testa även deras curryrätter.
 
Jag tycker att Agoda fungerar ganska bra för att leta runt bland hotell när jag inte varit någonstans och inte känner någon i området. Kombinera med lite google maps och annat för att kolla in närområdet. Brukar finnas en hel del kommentarer gällande hotellet och ger en liten inblick i vad för typ av gäster man kan vänta sig.

Har i alla fall varit nöjd nästan varje gång. Väljer dock bara hotell som bemödar sig med att svara på kommentarer och verkar seriösa i sina svar. Då ni redan är i Thailand är det också lätt för er att ringa till hotell som verkar bra och kolla upp lite mer :)

Hej

Vi hittade och bokade faktiskt det första hotellet just på Agoda och jag kollade in omdömen ifrån tidigare gäster, det var nära att vi valde ett annat hotell, med poool och som såg bättre ut på bild, men när vi läste omdömena var det ett Halsl Hotel med alkoholförbud, det lät ju inte så bra.

Mvh isan lover
 
Jag har bott på Dusitd2 i Ao Nang, inte direkt vid stranden men på prommenadavstånd och ligger bra till.

Sen har jag bott på Railay beach på Raivadee, tycker dock man är för låst där, svårt att ta sig någonstans och svindyrt boende.

Jag rekomenderar Ao Nang före Railay, Railay tar man en tur till när man tar en båttripp mellan öarna.
Ao Nang har du allt runt dig och mer för alla att göra.

Sen kanske du har folk med dig som vill ha Isaan mat, det kan du nog glömma på Railay, tyckte heller inte det fanns nåt bra matutbud alls där.
Men det har du på Ao Nang både Isaan mat (fast frugan fick gå en bit för att hitta) och mat från alla världens hörn)
Du som verkar gilla och träffa folk etc passar säkert bättre på Ao Nang, då Railey iallafall när vi bodde där var rätt öde på kvällen.
 
Senast ändrad:
Jag har bott på Dusitd2 i Ao Nang, inte direkt vid stranden men på prommenadavstånd och ligger bra till.

Sen har jag bott på Railay beach på Raivadee, tycker dock man är för låst där, svårt att ta sig någonstans och svindyrt boende.

Jag rekomenderar Ao Nang före Railay, Railay tar man en tur till när man tar en båttripp mellan öarna.
Ao Nang har du allt runt dig och mer för alla att göra.

Sen kanske du har folk med dig som vill ha Isaan mat, det kan du nog glömma på Railay, tyckte heller inte det fanns nåt bra matutbud alls där.
Men det har du på Ao Nang både Isaan mat (fast frugan fick gå en bit för att hitta) och mat från alla världens hörn)
Du som verkar gilla och träffa folk etc passar säkert bättre på Ao Nang, då Railey iallafall när vi bodde där var rätt öde på kvällen.

Hej

Du har helt rätt där, både att träffa folk och ha tillgång till Isaanmat är viktigt för oss, Railay tar vi på en dagstur, men några nätter i Ao Nang låter inte helt fel.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp