Tips på bra prisvärda restauranger i Chiang Mai.

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bier Stube på Moon Mueang RD ca 50 meter till Tha Pea gate muren i trafik riktningen.
Beställde gulasch soppa och en ostsmörgås och en Sprite, fick 2 st ostsmörgåsar och 1 utan någonting samt ett fat med 1 lökskiva, 2 st skivor av tomat och ett salladsblad samt något annat grönt. Smörgåsarna var halvmörk limpa, fast till konsistensen. Ca 3dl sopa med mycket kött som också var mört och väntetiden var ca 20 min. 150 bat för detta.
För den som gillar gulasch soppa är det en bra restaurang.
 
"PATCHAREE " sa:
Bier Stube på Moon Mueang RD ca 50 meter till Tha Pea gate muren i trafik riktningen.
Beställde gulasch soppa och en ostsmörgås och en Sprite, fick 2 st ostsmörgåsar och 1 utan någonting samt ett fat med 1 lökskiva, 2 st skivor av tomat och ett salladsblad samt något annat grönt. Smörgåsarna var halvmörk limpa, fast till konsistensen. Ca 3dl sopa med mycket kött som också var mört och väntetiden var ca 20 min. 150 bat för detta.
För den som gillar gulasch soppa är det en bra restaurang.

Instämmer till 100%, jag har ätit där sen -94 alltid lika bra och vällagad mat för lite pengar, köpte en gordon blue häromdagen 150 B.
Jag vill även rekomendera Johns Place, det ligger ca 15 meter därifrån. Gordon blue 98 B.
Spagetti köttfärssås 68 B. Nästan alla Thairätter ligger på 58 B + kostnad för riset.
Billiga öl har han också. 80 B för en stor chang eller LEO.
Själv har jag 20 % rabatt på allt jag dricker där och har haft i evigheter. :thumbsup:
 
"Kycklingen " sa:
Instämmer till 100%, jag har ätit där sen -94 alltid lika bra och vällagad mat för lite pengar, köpte en gordon blue häromdagen 150 B.
Jag vill även rekomendera Johns Place, det ligger ca 15 meter därifrån. Gordon blue 98 B.
Spagetti köttfärssås 68 B. Nästan alla Thairätter ligger på 58 B + kostnad för riset.
Billiga öl har han också. 80 B för en stor chang eller LEO.
Själv har jag 20 % rabatt på allt jag dricker där och har haft i evigheter. :thumbsup:
P.g.a. en regnskur idag stannade jag där hos Bier Stube och beställde Brathwurst men det var olikt det vi har i Sverige, det liknade och smakade som våran "fläskkorv, julkorv, köttkorv" 170 bat med en Sprite och det är väl ok för en fläskkorv med stekt potatis och kål sallad men Brathwurst var det inte. Annars har jag aldrig tyckt om fläskkorv men det här var inte så dåligt, så jag blev mätt i alla fall.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp