Tips på Havsfiske i Thailand

Krille

Forumveteran
Är mycket intresserad höra av er här,om någon känner till någon duktig skeppare, gärna i området Si Racha ner till Sattahip. Det ska vara Big game fish. Fiskade mycket förr från Sattahip, men den mannen har lagt av.
Tacksam för tips.:wai:

Jag känner en Ryss i Pattya som har en turbåt , han startar nog i november igen för ny säsong ..

Big Game tror jag du har svårt att hitta på den sidan , då får du nog ta dig ner till Phuket , jag är själv tokig i fiske och vill ut med honom , kan tänka mig att det gäller Barracuda , Tonfisk mm i den storleken , du hittar nog ingen Marlin i de vattnen ....Men vet ej med säkerhet , fisket är dåligt i BKK bukten nu sägs det ...
Men den killen känner jag ganska väl ,så blåst blir jag inte , vi talade om att ta en tur till Hua Hin tillsammans , det var innan jag varit där ,men sen var jag där ett par skittrista dagar och vet nu att det inte är nåt att fiska efter . ....:)

Big Game tror jag du har svårt att hitta på den sidan , då får du nog ta dig ner till Phuket , jag är själv tokig i fiske och vill ut med honom , kan tänka mig att det gäller Barracuda , Tonfisk mm i den storleken , du hittar nog ingen Marlin i de vattnen ....Men vet ej med säkerhet , fisket är dåligt i BKK bukten nu sägs det ...
Men den killen känner jag ganska väl ,så blåst blir jag inte , vi talade om att ta en tur till Hua Hin tillsammans , det var innan jag varit där ,men sen var jag där ett par skittrista dagar och vet nu att det inte är nåt att fiska efter . ....:)
55555 Ja så kan det va. Som jag skrev har jag fiskat från Sattahip för många år sedan. Det va Vicke från Mac Sweden som fixade på den tiden, det va en tysk som söp något otroligt som drev den "firman"
Faktum är att jag tog en tigerhaj 150kg, den hamnade utanför Vickes restaurang. Snacka om folksamling.
Dessutom tog vi en massa barracuda, även en del stingrays mm.mm. Ja du vet. Fantastiskt fiske om man hittar rätt skeppare.

Tjenare @Phonta . Jag fiskade kräftor i går, det kryllar av dem, 12 burar resulterade i 14 tjog.
Nu ska det kokas. Ikväll kräftskiva:)

Kräftor är gott , fiskade och åt mycket i min barndom , här finns också men bara ortsbefolkningen som fiskar ,signalkräftor som nu enligt EU skall utrotas , sjukt , men skrarvdjävlarna skall vara ok anser de de där okunniga människorna ..

Om någon art är invasiv så är det skarven , den borde snarast utrotas ...

Den är ingen art som har något berättigande i Sverige eller i Skandinavien , äter upp alla yngel ,gädda , Aborre , Lax mm
allt fiske far illa av denna skitfågel
Phalacrocorax carbo sinensis
Skitfågel.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Kommer med glädje att deltaga i skarvslakten på vissa öar här i Östergötland samt Småland , har anskaffat en speciell bössa just för dessa kräk ..... Förstår inte hur EU politiker kan anse att denna bör finnas här , en gång utrotad , men idag en art som förstör vår biologiska mångfald.

ytterligare ett bevis på att EU sysslar med sånt de skall överlåta åt enskilda länder ..

Hela västkusten i Thailand är väl bra fiske.
Siambukten är väl skräpfiske?
Jag satsar allt på västkusten om det skall fiskas.

Kommer med glädje att deltaga i skarvslakten på vissa öar här i Östergötland samt Småland , har anskaffat en speciell bössa just för dessa kräk ..... Förstår inte hur EU politiker kan anse att denna bör finnas här , en gång utrotad , men idag en art som förstör vår biologiska mångfald.

ytterligare ett bevis på att EU sysslar med sånt de skall överlåta åt enskilda länder ..
Håller med till fullo. Idioter som inte förstår, ska bestämma bara för de ska ha nåt och göra. Kom du ihåg morkullejakten, en mkt trevlig jakt. Den flyttade dom asen på flera månader, bara för att Itailenarna kunde fånga dom i nät.

Håller med till fullo. Idioter som inte förstår, ska bestämma bara för de ska ha nåt och göra. Kom du ihåg morkullejakten, en mkt trevlig jakt. Den flyttade dom asen på flera månader, bara för att Itailenarna kunde fånga dom i nät.
Som vanligt så är EU ett sabla skit som bara gett Sverige problem , det största problemet vad gäller invaderande arter har vi dock inte sett slutet på:) . Undrar hur EU tänker om detta .....

Fältharen är även den en ivaderande art , jag ser iofs inga direkta problem med denna ... Morkullejakten var liksom jaktstarten på säsongen , jag gick ut och ibland sköt jag nån kulla , mest satt jag och kikade när de knispande/knorrande fög över mig .....
Idag är jakten inte som jag lärde mig att jakt skall vara , foderautomater som har jakttorn i närheten för att skjuta gris på åtel , kameror som talar om hur mycket vilt det finns på marken , fn de vet knappt var gränserna går till grannmarken .. jakten har spårat ur på många sätt anser jag som är av den gamla skolan ..

Åkte ut en tur från nån bar I Bang sare, kompisen som bor där hade talat om detta, så jag beslöt att testa, fy fan vilket misslyckande. Inte nog med att jag blev sjösjuk och inte kunde fiska, där satt Irländare och Engelsmän som såg ut som flera generationer av inavel och drog upp tusenbröder av nån fisk med gul stjärtfena. De tyckte det var kanon, de fyllde en halv spann med småfisk, och detta kallade de Deep sea fishing, de skulle tillbaks till baren och grilla skiten, största var väl nästan som en handflata. Min kompis från Syd Afrika hade åkt ut med samma båt, han slutade fiska efter att sett vad de tog upp, han var précis rasande över att de kallar det deep sea fishing, Gör som Phonta föreslår ska du fiska häromkring blir nog bästa nappen I lårviken, annars mot Phuket..

Åkte ut en tur från nån bar I Bang sare, kompisen som bor där hade talat om detta, så jag beslöt att testa, fy fan vilket misslyckande. Inte nog med att jag blev sjösjuk och inte kunde fiska, där satt Irländare och Engelsmän som såg ut som flera generationer av inavel och drog upp tusenbröder av nån fisk med gul stjärtfena. De tyckte det var kanon, de fyllde en halv spann med småfisk, och detta kallade de Deep sea fishing, de skulle tillbaks till baren och grilla skiten, största var väl nästan som en handflata. Min kompis från Syd Afrika hade åkt ut med samma båt, han slutade fiska efter att sett vad de tog upp, han var précis rasande över att de kallar det deep sea fishing, Gör som Phonta föreslår ska du fiska häromkring blir nog bästa nappen I lårviken, annars mot Phuket..
När jag dök på Kho Thao vilket är i Siam Bukten simma det ett gigantiskt barracuda stim förbi oss som en stor vägg som simma förbi, såg mängder av fisk av alla dess sorter.
Även utanför Kho larn när jag dök där var det en hel del fisk, bla. Rockor och muräna. Snorklade på öarna nedanför Koh Samet aldrig sett så mycket fisk mer än när jag tömt trålen ;)
Kanske mer på andra sidan men mer fisk att se när jag snorklade på Koh Samet än Krabi och mycket mer när jag dök på Koh Thao.
Skall nog ta ett dyk på andra sidan i Oktober men nog finns det fisk i Siam bukten.

Fast gillar jag ju inte sportfiskare i mina ögon är ni inte mer värda än skarvar ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp