Tips på hotell

Lung-Nok

Aktiv medlem
Hej!
Jag kommer att anlända till Suvarnaphumi airport runt midnatt vid ett tillfälle och behöver ett enkelt hotell så nära som möjligt. Åker vidare på morgonen dagen efter så det enda jag behöver är en hyfsad säng. Någon som kan ge tips?
Tack på förhand!
/Lung Nok

Hej!
Jag kommer att anlända till Suvarnaphumi airport runt midnatt vid ett tillfälle och behöver ett enkelt hotell så nära som möjligt. Åker vidare på morgonen dagen efter så det enda jag behöver är en hyfsad säng. Någon som kan ge tips?
Tack på förhand!
/Lung Nok
Kika på Siam villa suites, Suvarnbhum, 20 min, från flygplatsen, ok Hotel, lungt, bra frukost.

Lite lurigt på den vägen mycket trafik en väldans massa last bilar. Men vet å andra sidan inga bra billiga hotell runt flygplatsen. Det som jag upplever som bästa alternativ är att komma på motorvägen söder ifrån minst risk för att fastna i trafiken.

Här är ett ok hotell med airport shuttle bodde där en gång när jag skulle hämta farsan tidigt på morgonen på flygplatsen.
Ca. 900 baht per natt.

Hej!
Tack på förhand!
/Lung Nok
Jag skall stanna en natt i BKK jag med på onsdag nästa vecka den 7e , sen ta bussen upp till Isaan 8e nästa dag , Jag stannar på ett bra Hotell nära Sapan kwai station , nära sen till Mo Chit nästa morgon

kollade det som PanPan tipsade om, skrev på deras fb messenger å frågade om dom hade eller om dom visste om var man kan ta en dusch men se det visste dom inte tipsade om novo hotell för 700thb men det visste jag redan om, hutlöst pris som vi dock har betalat några gånger när vi flugit till sverige å haft ca 6 tim till hemflighten efter kommit från khon kaen med näst sista flighten (bra med marginal om teknik på planet i khon kaen) första gångerna kunde man tjuvbada i bassängen men sist var det låst tyvärr
svaret Unfortunately, we do not have shower facility shower due to airport policy. We are truly sorry for the inconvenience. Hopefully we can arrange one in the future. Best regards, Avagard Capsule Hotel, ett annat tips när vi flyger till th så åker vi buss till terminal 4 å tar in på (bokat i förväg) rest and fly kvällen före å sover i ett garderobsliknande 555 rum, vaknar utvilade å tar en sista dusch/toa

kollade det som PanPan tipsade om, skrev på deras fb messenger å frågade om dom hade eller om dom visste om var man kan ta en dusch men se det visste dom inte tipsade om novo hotell för 700thb men det visste jag redan om, hutlöst pris som vi dock har betalat några gånger när vi flugit till sverige å haft ca 6 tim till hemflighten efter kommit från khon kaen med näst sista flighten (bra med marginal om teknik på planet i khon kaen) första gångerna kunde man tjuvbada i bassängen men sist var det låst tyvärr
svaret Unfortunately, we do not have shower facility shower due to airport policy. We are truly sorry for the inconvenience. Hopefully we can arrange one in the future. Best regards, Avagard Capsule Hotel, ett annat tips när vi flyger till th så åker vi buss till terminal 4 å tar in på (bokat i förväg) rest and fly kvällen före å sover i ett garderobsliknande 555 rum, vaknar utvilade å tar en sista dusch/toa

Det ska väl finnas duschar på flygplatsen som man kan använda för en mindre peng?

Berätta gärna var å hur mycket det kostar

Brukar kosta ca 300kr att köpa sig in lounger.

PriorityPass (PP) som ger gratis access till lounger kan man köpa alternativt få gratis av kreditkortsbolagen.

Teckna upp dig på ett kreditkort som ger PP.
Finns många kreditkort som erbjuder gratis 3/6/12 månader. Därefter säger du upp det och går vidare till nästa.

Då både åt, drack och duschade du helt gratis.

Med.PP finns det 13 lounger på Internationella sidan av Suvarnabhumi, av dessa har 8 duschar. Syns tydligt i PP-appen. Där kan du även få en tandborste om denna hamnat i incheckat bagage.

Senast ändrad:
Jag har kollat å min fru har frågat men nej det finns inte bara Novotel

Vi brukar bo på hotell i Bangkok första och sista nätterna av vår semester så jag har inget eget behov av att duscha på flygplatsen men har läst om det på något forum.

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
13 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp