Tips på restaurang, nyår i bangkok.

PanPan

Forumveteran
Skulle ju få besök nästa vecka men pga byte av skift är jag inte hemma.
Dom frågar efter tips på bra restaurang i Bangkok på nyår, tips någon @SatanG @Atom @Samet ?
Ni har väl koll på det ?

Skulle ju få besök nästa vecka men pga byte av skift är jag inte hemma.
Dom frågar efter tips på bra restaurang i Bangkok på nyår, tips någon @SatanG @Atom @Samet ?
Ni har väl koll på det ?

Något av femmorna (Oriental, Shangri-la, Peninsula, Sheraton, Hilton, Anantara t.ex.) längs med chao praya borde funka. Även scirocco bör ju kunna leverera både utsikt, krubb och fin vy till raketerna. Där ligger dock Scirocco på drygt 20k/pers på nyårsafton när jag kollade för några år sedan.
Finns också seriösa båtturer på floden.
Vill man hoppa över floden och istället köra mer gigantisk nedräkning bland 100K andra så gäller väl Central World.
Kolla här De 10 bästa restaurangerna i Bangkok - TripAdvisor

/ SatanG

Något av femmorna (Oriental, Shangri-la, Peninsula, Sheraton, Hilton, Anantara t.ex.) längs med chao praya borde funka. Även scirocco bör ju kunna leverera både utsikt, krubb och fin vy till raketerna. Där ligger dock Scirocco på drygt 20k/pers på nyårsafton när jag kollade för några år sedan.
Vill man hoppa över floden och istället köra mer gigantisk nedräkning bland 100K andra så gäller väl Central World.
Kolla här De 10 bästa restaurangerna i Bangkok - TripAdvisor

/ SatanG
Tack.

Tyvärr är det nog så att alla bra ställen är fullbokade redan. Misstänker att man nog behöver gå ganska långt ner på topplistan innan man hittar lediga bord.

Så mitt tips hade blivit ett bra ställe inne på stan tidigare på kvällen och sedan gå ner till floden eller som Satang säger Central World för nedräkningen.

Till den tidiga sittningen bör det vara betydligt lättare att få plats.

Lycka till!

Jag var vid ett pariserhjul nere vid floden på nyårsafton ett år.
Där var det en jäkla massa folk, konsert och mycke restauranger med nyårsmenyer. Men vet inte vad det området hette?

Jag var vid ett pariserhjul nere vid floden på nyårsafton ett år.
Där var det en jäkla massa folk, konsert och mycke restauranger med nyårsmenyer. Men vet inte vad det området hette?
Det är nog vid Asiatique Pier, mycket folk och fina restauranger. Måste vara ute i tid för de sena sittningarna.
Vi var där för några år sedan till nyår och vi fick ta en sen avbokning till 21.00.
Det var en bra nyårsmiddag för 5.500 per person, men alldeles för mycket folk.
Restaurangen hette Baan Khanitha.

Det är nog vid Asiatique Pier, mycket folk och fina restauranger. Måste vara ute i tid för de sena sittningarna.
Vi var där för några år sedan till nyår och vi fick ta en sen avbokning till 21.00.
Det var en bra nyårsmiddag för 5.500 per person, men alldeles för mycket folk.
Restaurangen hette Baan Khanitha.
Ja vi var ju där för par år sen och tyckte som du att det var för mycket folk.
Lite otäckt mycket när alla skulle ut vid 12 slaget.

Sorry, trots att jag bott här i 20 år så har jag ännu aldrig spenderat en Nyårsafton i Bkk; är vi inte ute och reser, som de senaste åren, så åker vi hem till byn.

Du har fått några tips ovan men jag tror också att det nog är lite sent för alla bättre ställen, om de inte tar in på ett bra hotell och äter deras nyårsmeny, men även det kan nog vara svårt.

Hej

Själv har jag bara firat nyår i Bangkok en gång och det var vid millenieskiftet, då tillbringade vi kvällen på floden i en halvstor longtail båt med festande Thailändare, jag kom i kontakt med en av killarna ombord och vi blev inbjudna att åka med, vi bidrog med öl, whiskey och mat, men för övrigt tog dom inget betalt av oss, det var ett perfekt sätt att få första parkett framför Grand Palace, kolla på stora showen där, allt ljusspel med laser och avslutande fyrverkeri.

Vi hade gigantiska högtalare i båten och dom körde Thairock på hög volym, vi hade gott om öl, whiskey och mat, vi gjorde några besök på olika ställen längs floden när vi behövde fylla på lite, polisen kom till oss några gånger med blinkande saftblandare på sin båt, dom gillade inte att vår båt kom innanför avspärrningarna vid showen och att dom spelade så högt på vår båt, men så fort polisbåten gav sig av var det samma sak igen.

Det finns ju gott om fina restaurangbåtar på floden, hade inte det varit ett fint sätt stt fira nyår på?

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp