Tips, råd, hjälp, semester med familj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hejsan alla chaimaiare.

Skulle tacksamt ta emot lite hjälp vart man kan åka på semester en vecka med "thaifamiljen".
Jag ska åka ner i februari och stanna 5 veckor, och vill ta familjen till havet.
Men vart ska man åka?

Familjen består av. Son 20 år, tvillingdöttrar 13 år, mormor, mamman (min tjej).
samt kompisen och hans Thaitjej.

"mrputte " sa:
Hejsan alla chaimaiare.

Skulle tacksamt ta emot lite hjälp vart man kan åka på semester en vecka med "thaifamiljen".
Jag ska åka ner i februari och stanna 5 veckor, och vill ta familjen till havet.
Men vart ska man åka?

Familjen består av. Son 20 år, tvillingdöttrar 13 år, mormor, mamman (min tjej).

Putte ta dom till Koh Samet en vecka bara sol o bad o avkoppling åker nästan allti dit ett tag o bara e...

micke

Hästen det behöver inte bli så dyrt när man e där okey lite dyrare än Pattis e det ju men några dar e det värt det

Koh Chang e fint me finns några riktiga pärlor där me.…

Putte lyssna inte på den snålgubben ;D han tycker ju det e dyrt uppe på risfältet me ju ;D

Jag tar in alla tips och sedan får ni se vad det blir i slutändan. Jag hade tanken på Pattis men vill inte utsätta familjen för pattis. Men något i närheten hade varit bra för då har familjen direktbuss dit. Och sedan kan vi alltid ta oss vidare.

I mitt 100 inlägg fick jag nationalsången uppsjungen för mig efteråt. hehehehehe

"mrputte " sa:
I mitt 100 inlägg fick jag nationalsången uppsjungen för mig efteråt. hehehehehe

Det är en liten grej som vi har här på CM:et, så varje dag kl: 08:00 och 18:00 så spelas den Thailändska National sången för oss medlemar(vare sig de vill det eller inte), som de gör i Thailand..

Jo-Be

Jo-Be
jag vet om detta, händer ofta att man får höra denna sången , snart kan man den utantill, tjejen blir glad när man nynnar den lite granna :)

"mrputte " sa:
Jo-Be
jag vet om detta, händer ofta att man får höra denna sången , snart kan man den utantill, tjejen blir glad när man nynnar den lite granna :)

Jag, I alla fall, blir glad av att höra den, prövar ibland att sjunga med till fruns skratt över dåliga resultat.. ;) :) ;)

Jag har varit på många ställen. Det är lite svårt att tipsa när man inte vet vad ni är ute efter, men själv är jag barnsligt förtjust i lugn och ro, härliga bad och vidsträckta stränder.

Mina favoriter: Koh Phayam, Koh Bulon Leh, Koh Phangan (norra delen), Koh Kood, Koh Tarutao

Platsar nästan som favorit: Koh Lanta, Koh Lipe, Koh Jum, Amphoe Khanom, Khao Lak

Står ut med: Koh Samui, Koh Chang, Krabi

Big NO-NO: Phuket (Patong)

Jag tillägger lite, jag eller vi gillar att ta det lugnt samt gå ut och käka en go bit spela lite biljard, dra i sig några bira, bada sola, göra utflykter mm

Helt enkelt semester och ta dagen för va den är. Vi vill se mycket när vi reser.

Man ska välja plats efter sällskapet man har med sig, paradisstränderna med fantastiskt vatten och noll att göra är fantastiskt att resa till som nykär eller att man åker själv för att bara vara sig själv en stund, typ som gaaes favoriter, har du en sådan blandad skara med dig så bör du ta dig till nåt ställe med bra stränder, lite shopping och en del restauranger,

Koh Samet eller Koh Chang är min rekomendation.

Är det någon som har erfarenhet av Koh Lam ? ska ev dit på semestern.

Koh Lam? Den har jag aldrig hört talas om. Går inte att googla heller. Kan du mena Koh Jum, i Thailand blir uttalet ungefär "Koh Dzamm" ?

"b-tung " sa:
Man ska välja plats efter sällskapet man har med sig, paradisstränderna med fantastiskt vatten och noll att göra är fantastiskt att resa till som nykär eller att man åker själv för att bara vara sig själv en stund, typ som gaaes favoriter, har du en sådan blandad skara med dig så bör du ta dig till nåt ställe med bra stränder, lite shopping och en del restauranger,

Koh Samet eller Koh Chang är min rekomendation.

Klockren första rad!

Fasen en bra utekväll går ju på en 20-25 tusen ;) o då har ja inte kommit mer än ut i Pattis :nod:

20-25000 B får man 4-5 hotellnätter för 2 personer inkl. frukost i sverige.
Och ligga på hotel här i sverige är det ju en hel del som gör under ett år, så kan man då lägga den summan på en 7 personer och få både mat, dricka och husrum så är det billigt för oss.
Men i ditt fall legolas som bor där jämt blir det ju något annat men för mig/dom som bara åker ner 1-2 mån/år så är det inte samma sak.

"Kycklingen " sa:
20-25000 B får man 4-5 hotellnätter för 2 personer inkl. frukost i sverige.
Och ligga på hotel här i sverige är det ju en hel del som gör under ett år, så kan man då lägga den summan på en 7 personer och få både mat, dricka och husrum så är det billigt för oss.
Men i ditt fall legolas som bor där jämt blir det ju något annat men för mig/dom som bara åker ner 1-2 mån/år så är det inte samma sak.

Helt rätt där Kycklingen ;)

Härligt att få många olika råd av er, verkligen nyttigt att ta in lärdom av er. Är lång planering som ska bli med allt vad det innebär. Vill verkligen att familjen ska ha det bra när vi åker iväg, och självklart vill man få så mycket som möjligt för pengarna man lägger ut.

Ni har inte funderat på om det helt enkelt handlar om Koh Lan, Alltså den stora ön som ligger rakt ut ifrån Pattaya sett???

Lycka till......

Helt rätt Legolas, Koh Lan menade jag. Har någon av er här någon erfarenhet av detta ställe ?

"ledarn " sa:
Varför inte Bangsaen....?

Billigt boende vid stranden. Stort billigt utbud av mat.
Stranden är väl inte något paradis... Men ok !!

Passa er för helger bara då Bangkok borna åker dit
och festar på stranden....

Nu har jag inte varit längs hela bangsaen. Men stranden är nog sämre än i Pattaya enligt min smak.
Men det är väl Thailändarnas medelklass lyx att ta sig dit och ha sig en weekend.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp