Tips sökes på att luffa runt i thailand

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sölve

Medlem
Jag har nu äntligen blivit medlem efter att ha varit gäst länge nu. Jag har jobbat och sparat pengar för att kunna luffa runt i Thailand i ca ett år. Har ni några tips på vad jag ska tänka på? Vad jag inte får missa? Budget?
 
Isaan är en fin del av Thailand som nästan alla turister missar, begå inte samma misstag. Det är genuint och bra mycket billigare än turistorterna. Nackdelen är att det inte finns några havsbad men det finns ju duschar istället.

Självklart skall man njuta av havsbaden, men lägg några veckor i Isaan det är mitt bästa råd.
 
Mycket beroende på hur gammal du är. 20-30år Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao.
Alternativt att
ni kör 5-6 dagar i bangkok och går på schyssta klubbar, hänger runt Kao san Road och gör lite turistprylar. Sen till Koh Chang nån vecka bo då på Lonely Beach. Öluffa till Koh Maak och eventuellt Koh Kood, Ta en minibuss till Ankor Vat, ta därefter flodbåten till Phnom Phen därefter buss till Sihanouk för lie avslutande bad.
Mellan 30 och döden, Åk till Hua Hin!!!
 
Isaan är en fin del av Thailand som nästan alla turister missar, begå inte samma misstag. Det är genuint och bra mycket billigare än turistorterna. Nackdelen är att det inte finns några havsbad men det finns ju duschar istället.

Självklart skall man njuta av havsbaden, men lägg några veckor i Isaan det är mitt bästa råd.


Tack för det, jag ska läsa på lite om Isaan.
 
Mycket beroende på hur gammal du är. 20-30år Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao.
Alternativt att
ni kör 5-6 dagar i bangkok och går på schyssta klubbar, hänger runt Kao san Road och gör lite turistprylar. Sen till Koh Chang nån vecka bo då på Lonely Beach. Öluffa till Koh Maak och eventuellt Koh Kood, Ta en minibuss till Ankor Vat, ta därefter flodbåten till Phnom Phen därefter buss till Sihanouk för lie avslutande bad.
Mellan 30 och döden, Åk till Hua Hin!!!

Tack.
Jag är 30 år och tycker att dina tips verkar bra, jag ska läsa på lite om det.
 
Jag förstår inte ditt svar tyvärr, vad menar du?

Jo, jag menar att om du vill resa runt i Thailand i ett år måste du ha visum och uppehållstillstånd.

Foreslår att du kontaktar Thailands ambassad om reglerna for detta i god tid innan du reser.

Det kan bli så att du måste lämna Thailand var nittionde dag, och isåfall kan du planera din rundresa efter detta, och besoka några av grannländerna for att fornya Visat där.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp