Toalettkultur

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag såg ett inlägg om "dasspapper" eller om det var avsaknaden därav. Jag tänkte fortsätta på den inslagna vägen och berätta att man kan lätt bli lite ställd och inte riktigt veta hur man ska göra när man möter på annorlunda seder.

Om du besöker ett thailändskt hem så lämnar man alltid skorna utanför huset. Om det finns toalett inomhus är risken stor att golvet är dyblött och dina sockar blir blöta. Ta av dig sockarna innan du går in i toaletten/badrummet. Eventuellt står det ett par för små strandtofflor utanför dörren som du kan låna.

Jag besökte en park med ett mycket fint toaletthus i. När man betalat var man tvungen att lämna skorna utanför! VA!!! :eek:

Saken var den att man skulle ta på sig ett par lånebadtofflor en halvtrappa ner. Därefter kunde man gå in. Just denna gång var alla badtofflor upptagna och det fanns inga skyltar eller någon att fråga. Förvirrande. Man skulle stå och vänta. Detta förväntas man känna till när man går på fina toaletter.

Det förekommer att det finns personal inne på toaletter som räcker dig handduken och ibland även ger dig ryggmassage vare sig du vill det eller inte. En gång överaskades jag med ryggmassage medans jag lättade på trycket (Nr 1 dvs enkelt ärende!!, men ändå!) Jag trodde jag skulle DÖ! Detta förekommer inte i vanliga thailändska hem utan snarare på restauranger o. dyl. ge personalen en sedel och se glad ut.

Man kan råka ut för mycket. :wai:

Bäste her F. Ek-Alie! Ryggmassage har även jag överaskats av i samband med toalettbesök då jag tömde blåsan. Det var oväntat och jag visste inte vad jag skulle tro. Jag har förträngt detta.

Jag tror nog att jag hade fått en smärre chock om någon började massera min rygg medan jag förrättade mitt tarv, oberoende om det rörde sig om nr 1 eller 2. :eek:

Ett arbete som ryggmassör på en toalett torde väl kunna betecknas som ett äkta skitjobb. ;D

En combitoalett farangstyle och countrystyle.

Western-Style-Toilet-Seat-Jugaad-in-India-Funny.jpg

Ja det är synd att kalla det "dass med klass". Men det är trots allt en skitviktig fråga, man vill ju inte ha skitiga fötter.

Med tanke på dasshumor - För många år sedan var jag på en campingplats någonstans i Sverige. Medan jag satt där och filosoferade passade jag samtidigt på att läsa lite av poesin som stod inpräntad på väggar och dörr.

Plötsligt fick jag syn på en rad pilar som efter varandra pekade upp mot taket. Nyfiken som man är så blev det till att resa sig upp och följa dessa. Vid slutet längst bak i taket stod det med ganska små bokstäver: "Står du och skiter din jä*el". Man kunde bara inte annat än att lägga upp ett gapskratt. Fyndigt, på min ära!! ;D ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp