Tom Yum Goong ต้มยำกุ้ง - en film med Tony Jaa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Tom Yum Goong är inte bara en thailänsk maträtt utan även en film med skådespelaren Tony Jaa. :)

"Tom Yum Goong handlar om en ung man som heter Kham, han växer upp med sina elefanter.
Åren går och en dag blir elefanterna bortförda av en internationell maffia med sitt högkvarter i Sydney.
Kham beger sig till Australien.....och där börjar jakten på förövarna."

Här kan ni läsa mer om Tony Jaa http://www.tonyjaa.org/film_tyg.shtml

Han har även gjort en film som heter Ong Bak med en häftig Tuk Tuk jakt.

//J :wai:

Och båda är dessutom riktigt bra :)

Personligen tycker jag kanske lite bättre om Tom Yum Goong för den är mer känslomässigt engagerande. Dessutom har den ruskigt roliga ljudeffekter. Det hörs verkligen när någon får ett ben avsparkat ;)

Ha det bäst!

Hej Laeder :)

Jag håller med dig att Tom Yum Goong är en bättre film.

Läste att man håller på och spelar in Ong Bak 2.
Man började i oktober 2006 och den beräknas ha premiär tidigast i slutet av 2007.
Budgeten för filmen är på 150 miljoner bath.

Vi får väl se den filmen är bättre än första.

Kanske kommer det även en uppföljare till Tom Yum Goong senare.

//J :wai:

Tom Yam Kung är ju rätt så Kill Bill-ifierad.
Jag gillade Ong Bak bättre.

Kill Bill som är en så bra film :) Tarantino gör inte mycket dåligt.

"Guava " sa:
Tom Yam Kung är ju rätt så Kill Bill-ifierad.
Jag gillade Ong Bak bättre.

Hej Guava!

Helt off-topic.

Ville bara säga att så länge du har den avatarn du har så kommer jag att öka på din karma ett steg så fort jag kan (varje 48 timmar tror jag).

Thaksin och hans korrumperade anhang är inte mina vänner, för att uttrycka mig milt!

/MacArthur

MacArthur: Haha, satt just och funderade på om det inte var dags att ändra den. Har inte varit här så mycket på senaste tiden och det har ju hänt en hel del sedan dess.

Skurken i min avatar är ju tack och lov borta. Men kan jag få karma för den så får han vara kvar ett tag till. ;D

Laeder: Alltså, jag älskar Kill Bill, och Tarantino. Men jag gillar inte plagiat så där väldans. TYG var väl ok, men jag gillade ändå Ong Bak bättre.

"Guava " sa:
MacArthur: Haha, satt just och funderade på om det inte var dags att ändra den. Har inte varit här så mycket på senaste tiden och det har ju hänt en hel del sedan dess.

Skurken i min avatar är ju tack och lov borta. Men kan jag få karma för den så får han vara kvar ett tag till. ;D

Hej Guava!

Visst, skurken är fysiskt borta från Thailand och officiellt borta från makten.
Tyvärr har dock han och hans släkt massor av ekonomiska intressen kvar i landet.
Dessutom finns det tyvärr alldeles för många som fortfarande stödjer honom och vill se honom tillbaka vid makten.

Skurken behöver fortfarande bekämpas, så behåll du din avatar! :)

/MacArthur

"MacArthur " sa:
Skurken behöver fortfarande bekämpas, så behåll du din avatar! :)

/MacArthur
Sant, sant. Han är efterhängsen vår fyrkantige ovän. Han lär inte ge sig i första laget. Ska bli intressant att se vad som händer med alla de rättsfall involverande familjemedlemmar som är på gång för tillfället.

Sen vad PTV hittar på. Propaganda TV...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp