Tråden för oss under 50!!!

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Det säger en del om hur det står till i ”Thaiforumsvärlden” om en 49-åring kan anses vara en ”yngre förmåga” ;)

När jag gick med i Soi Sixten på tidigt 00-tal var vi många som knappt fyllt 30 och en del som inte ens gjort det.

Tveksamt om man idag kan skrapa ihop ett dussin medlemmar på alla svenska Thaiforum tillsammans, som inte fyllt 40. Känns som att de ”yngre förmågorna” inte ser forum som ett vettigt format; trist tycker jag.

Ett par år kvar till 50 men börjar helt klart närma sig; inget som stör mig dock.
Vet la du, man är som ett årgångsvin. Bättre med tiden ;)
Men det kommer ni ungdomar underfund med en vacker dag:)

alajgadaj

Medlem
Hej
Kan bli en kul tråd.
Sällar mig till de under 50.

Ja det man inte vet har man inte ont av...
Det får mig att tänka på en händelse i BKK för knappt ett år sedan.
På en mindre bar hade jag just varit i korttids-rummet bak i baren med en tjej, så sitter jag i baren och tjatar med en färgad man. Han berättar om sin tjej som han träffat här i baren, bla, bla, bla.
Hon är inte där just nu, så han beskriver henne för mig, sen skiner han upp när han ser henne komma in i baren. Gissa om jag utbyter ögonkast med mamasanen när det är tjejen jag just varit med ca 20 min tidigare. Hon hade uppenbarligen blivit förvarnad av sina kollegor i baren, gått ut bakvägen och kom tillbaka via huvudingången.
Detta är ju på intet sett ovanligt men ack så kul att se.
Var tvungen att lämna stället när jag druckit upp ölen, kunde inte hålla masken.
Mvh

Atom

Aktiv medlem
Vet la du, man är som ett årgångsvin. Bättre med tiden ;)
Men det kommer ni ungdomar underfund med en vacker dag:)
Rent statistiskt har jag redan levt en bra bit över halva livet så känns skönt att kallas ungdom.

Med tanke på hur jag kände mig i morse efter gårdagens barrunda i Shanghai är det dock, dessvärre, allt för uppenbart att ungdomen sedan väldigt länge är passerad.

PanPan

Forumveteran
Det säger en del om hur det står till i ”Thaiforumsvärlden” om en 49-åring kan anses vara en ”yngre förmåga” ;)

När jag gick med i Soi Sixten på tidigt 00-tal var vi många som knappt fyllt 30 och en del som inte ens gjort det.

Tveksamt om man idag kan skrapa ihop ett dussin medlemmar på alla svenska Thaiforum tillsammans, som inte fyllt 40. Känns som att de ”yngre förmågorna” inte ser forum som ett vettigt format; trist tycker jag.

Ett par år kvar till 50 men börjar helt klart närma sig; inget som stör mig dock.
När jag flyttade hit var jag 36, alla Svenskar man träffade och spelade V75 med utan 1 barndomskamrat kunde vara min Farfar/Morfar.
Var ju inte precis så man hade jättemycket gemensamt och hade det inte vart för V75 hade vi inte umgåtts alls, idag dock känns det som det krypit ned i åldrarna och alla är inte pensionärer.

alajgadaj

Medlem

Hej
Var inte Soi Sixten om inte endast, så åtminstone mest angående Pattaya?
Har nog snubblat över det forumet för x antal år sedan.
Mvh

Atom

Aktiv medlem
När jag flyttade hit var jag 36, alla Svenskar man träffade och spelade V75 med utan 1 barndomskamrat kunde vara min Farfar/Morfar.
Var ju inte precis så man hade jättemycket gemensamt och hade det inte vart för V75 hade vi inte umgåtts alls, idag dock känns det som det krypit ned i åldrarna och alla är inte pensionärer.
Jag var 26 när jag flyttade till Bangkok, det dröjde dock runt 5 år innan jag umgicks med någon svensk öht; en forumträff med Soi Sixten som inleddes på gamla Svenska Kyrkan och avslutades på Soi Cowboy ;)

Jag har ingen aning om fler yngre svenskar numera flyttar till Thailand men vad som är uppenbart är att de inte skriver på forum iaf.

Atom

Aktiv medlem
Hej
Var inte Soi Sixten om inte endast, så åtminstone mest angående Pattaya?
Har nog snubblat över det forumet för x antal år sedan.
Mvh
Soi Sixten hade några riktiga glansår runt 2002-2004 skulle jag tro. Djuplodande diskussioner om thailändska traditioner och thailändsk politik. Visst var det en hel del Pattayarävar men överlag ett riktigt bra forum.

En märklig styrning av forumet gjorde dock att både kvalitet och kvantitet nästan helt försvann på några månader.

Matt82

Forumveteran
Vaknade pigg och kry idag, ingen huvudvärk eller ågren för fem öre trots att chefen konstant beställde in nya öl och shottar. Inte en aning om hur jag lyckades undvika bakfyllan men lika glad för det :) Var nog smart av mig att byta ut tequilan mot jägershots!

PanPan

Forumveteran
Precis! Vaknar man och mår hygglig (fortfarande full) då vet man att det blir ett helvete kl 16:00 o inget sova på 2 nätter
Som gången innan när jag mönstra av i Gibraltar, kom till Göteborg, träffa polare och drack in till småtimmarna, usch bakfull på kurs i 2 dagar orakad och långhårig men som chiefen på kursen sa no problem du ser ut som en nyavmönstrad sjöman, vilket jag var ;)

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Tulpan Ordet är fritt 10
Isan Lover Ordet är fritt 72
Gottland Allmänt thailandforum 33
Gottland Allmänt thailandforum 5
P Allmänt thailandforum 101

Liknande trådar

Topp