Tränar ni på semestern?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Tillhör ni dem som springer utefter beachen i värmen eller tränar på gymen eller "kör muay thai" eller utövar yoga på semestern?

Själv tränar jag under året flera dagar i veckan och inför varje resa så har jag intentioner. Kanske inte att jag ska träna som hemma men ändå försöka hålla mig i gång. Det är konstigt för jag lurar mig själv varje gång. Jag tar med mig kläder och det händer faktiskt att jag tar tag i mig själv och ger mig ut men det blir inte mer än en till två gånger sen så är det kört. Tidigt på morgonen när det inte hunnit bli så varmt så sover jag i alla fall oftast och på dagen, ja, då ger jag mig inte ut för då är det för varmt och sen på kvällen, ja, då har jag fullt upp med att göra mig vacker inför restaurangbesök etc.
Många säger säkert att på semestern ska man bara må gott men när dom säger så, då tänker de inte på att man egentligen tränar för att må gott om ni förstår hur jag menar. Det är lite tvetydigt.
Jag minns i alla fall när jag vaknade tidigt en morgon på klong dao beach koh lanta. Klockan var inte mer än halv sex och jag var klarvaken. Jag bestämde mig snabbt innan jag hann ändra mig och begav mig ut på beachen. Jag var helt ensam där jag sprang och det kändes så häftigt..
På vägen hem mötte jag ett par thailändska fiskare som skulle börja jobba och när jag nästan var hemma så mötte jag nästa falang som försökte bibehålla sin kondition.
Varför ska det vara så svårt att ta tag i sig själv när man mår så bra efteråt??
Hur gör ni??
Skriv gärna och berätta
Kanske kan man få ett bra tips.
ha re gött
Marianne
 
Ja Marianne jag vet väl ej om du läser dessa inlägg längre :'( Men själv tränar jag på rummet 20 min varje kväll. Många år tillbaks så var jag på gym men tröttnade på det. Köpt en slags gummi rep som man kan fästa runt sängben eller nått stabilt på balkongen.

http://www.rusta.se/product.asp?produkt ... p=75101192

Med det kan jag träna i stort sett hela kroppen och det är den bästa investering jag någonsin gjort, kostar 179 kr på Rusta! Kör hårt Vänner :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp