Träning i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hur många av er är de som sköter om sin kropp med träning i någon form här i paradiset ?
Jag tänker mest på kampsport/löpträning eller tyngdlyftning då golf i mina ögon kallas för en jordbrukarsport trots att den är populär härnere.....du slår 1 gång och de lämnas en liten grop...går 100 meter + och gör likadant igen.....no offense...:) Men ingen ansträngning.Vill jag ta en promenad är de jobbigare att gå efter stranden..

De slog mig nyss då jag var nere på K.S Pavillions gym att standarden och vikterna ligger i kärringklass.....ursäkta uttrycket ni känsliga damer som läser detta.Många gym runt om i landet saknar väsentliga utrustningar eller nog med aircond för att de ska gå att träna innan man går i upplösning pga hettan.....När det är ca 50 grader i gymmen och solen gassar på så blir det inte så många reps...:)

Vad gäller vikterna så är det mycket bättre i de större städerna BKK och Pattaya dit vi "vita" befinner oss.Att träna Karate/Jui jutsuu el Muay thai eller någon annan kampsport går bättre tidigt eller mycket sent på kvällen då de är svalare.

För det hade vart kul att ha en sparringpartner alternativt en kompis som pushar en under träningarna eller vad tycker ni? ..Finns det någon annan som kör 4-5 pass i veckan eller något pass åtminstone under semestern/vistelsen här nere ?

Det är dåligt med både träning i Thailand och Sverige.
Det är så dåligt att man skäms och snart är man i så dåligt skick att man inte klarar av att börja träna.
Men det skulle vara djävligt nyttigt att ta tag i sin kropp. Framför allt så har man bättre ork under dagen om man bara kommer igång.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
21
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp