Trav. lite snack om annat än V-75

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Har länge funderat på att skapa en Travtråd där man kan lägga ut tips och idéer om andra lopp än V-75.
Intresset för trav verkar ju stort hos medlemmarna, så det skulle kunna vara trevligt.

Börjar lite smått själv, så får vi se om någon hänger på.
Ska försöka lämna förslag till V-4 och V65 i den mån jag hinner.

Lite tips och idéer till dagens V-4 på boden.

Lopp 1 är jämnt spelat mellan nummer 2, 4 och 5.
Tar ställning direkt och tror att Lahtinen är bästa kusken av dessa och bör sitta i ledningen efter ett varv. Min första spik.

Lopp 2 är ett kortlopp och allt avgörs i starten. Nr 4 Mr Brightside kan braka till ledningen och väl där så blir han svårslagen. Spikförslag 2

Lopp 3 Favoriten är nr 1 och den tror jag blir instängd och aldrig kommer till. Nu får det skrälla lite om det här ska ge några pengar och jag tar med hästarna 5 och 8, då de har rutinen och nr 14 som verkar kunna få loppet. Alltså tre halvskrällar här, 6 till 8 gånger pengarna.

Lopp 4 ännu ett öppet lopp. Hade det varit kort distans så hade jag trott på favoriten nr 8 Photofinish T.H. men nu är det full distans. Från tillägg kommer ett starkt bud. Nr 14 First Jag, är nog tillräckligt stark att ta in 20 meter och runda alla om det blir fart i början. Från start tar jag med nr 2 som kan gå en 16 tid och det kan räcka långt, samt nr 7 då han har chans till ledningen från springspåret.

Totalt alltså 2 spikar och 2 lopp med 3 hästar i blir 9 rader till en kostnad på 18 kr.
Inga stora pengar satsade men skaplig utdelning om det går in.

Kent

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp