Tuk-Tuk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Idag ar min andra dag i varlsdmetropolen bankok och jag maste saga att jag ar overskad over den vanlighet jag moter bland thailandare. Alla ar vanliga och ler mot mig och allt ar billigt. I dag hade jag planerat att besoka Wat Pra Keo, Wat Po och Wat Arun. Det ar inte sa langt att aka. Som tur att jag traffade en vanlig tuk-tuk forare som upplyste mig om att dessa var stangda hela dagen for reparation. En svensk taxiforare hade ju bara kort dit for att inte forlora korningen. Min tuk-tuk forare berattade att just idag hade dom en promothion fran regeringen som gjorde att jag skulle fa ett specialpris som var rabatterat. Han visade mig runt pa manga trevliga stallen och stannade flera ganger pa juvelerareaffarer dar jag fick rabatt. De har mycket fin kvalitet pa sakerna har i thailand och dom berattade for mig att i sverige kostar dessa minst dubbla priset. Jag ar overtygad att jag ska komma tillbaka snart igen och gora bra affarer.

Per

Hej jag heter Kent då . Beräta mer då . Var träfa du den tuktuk ?
Det är bra du lära tipps hur käna pengar .
Hej då från Kent

Allvarligt skämt

Wow, hoppas alla fattar skämtet bara, ett konstant problem bland tuk tukar i Bkk--

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp