Turistmyndigheten föreslår dubbel prissättning på hotell.

Håller med. låter som hotellet helt klart utsatt städerskan för ett mentalt trauma här :)

Allvarligt talat, vad var det som var fel?
Antagligen hade hon inte fått sin första lön än och bodde säkert bättre efter brodern dragit sitt strå till stacken :)

/ SatanG

Ja, att hotellet inte skyddade sin städerska från BTT är ju inte snällt.
Trauma som håller i sig och PTSD

Jag vet både killar och tjejer som inte jobbar i bar som kan sova flera stycken i samma rum. Vad hade det med baren att göra?
Hej

Så är det ju, knappast någon vanlig Thailändare har råd att hyra ett eget rum eller lägenhet, 2-5 i varje är nog det vanligaste, med dom låga lönerna gäller det att hålla nere dom fasta utgifterna för att få några pengar över att leva på.

Mvh isan lover

Jag hade ofta tjejer som bodde i mitt hotellrum bara för att sova ut och få gratis frukost.

Hej

Så är det ju, knappast någon vanlig Thailändare har råd att hyra ett eget rum eller lägenhet, 2-5 i varje är nog det vanligaste, med dom låga lönerna gäller det att hålla nere dom fasta utgifterna för att få några pengar över att leva på.

Mvh isan lover

Stämmer bra det. Jag hade tre tjejer som jobbade på skolan jag var på i Pattaya och alla tre bodde i samma lilla rum.

Lönen var 6000 baht i månaden så var och en av dom hade knappast råd med en bostad för 3000 baht.

Själv betalade jag 2500 baht för rummet jag hyrde men jag levde ju på sparade pengar med så mig gick det ingen nöd på.

BTT

Jag har egen erfarenhet av att bo i samma rum med 4 bartjejer.

BTT
5 personer i ett rum är ju rena rama lyxsviten, vi bodde 9 stycken i den här hyddan första gången när jag var här i byn 1996 :)

1657319083833.jpeg

Hej

Thai Examiner tar upp reaktionerna på förslaget om dubbla priser på hotellen.

Negative reaction and horror at Thailand’s plan to charge foreigners more than locals at hotels

July 8, 2022 at 11:28 pm​

The bombshell announcement this week is bound to generate antipathy and concern among foreigners both inside and without Thailand. It goes against all principles of modern customer service as well as international business practices and will ultimately undermine the goal of the government which is to assist the full recovery of Thailand’s foreign tourism sector which the World Bank predicts will not fully recover until 2026 but which has been improving in recent months with an easing of regulations imposed on it by the government, moves which had generated renewed optimism and confidence.

Mvh isan lover

Även personal på 7/11 delar många på ett rum och sover i skift. Nog en av Thailands värsta arbetsgivare
Skiljer sig nog, 7/11 är franchise från cp här nere, många som styrs privat men varor, upplärning, uppstart etc får du med i franchise avgiften, olika pris beroende på storlek.
Från 1 miljon baht och upp, funderade ett tag på att öppna en utanför villagen och ångrar idag att vi inte gjorde det då det går jäkligt bra för dom som vågade och öppnade en förra året precis utanför village gaten.

Skiljer sig nog, 7/11 är franchise från cp här nere, många som styrs privat men varor, upplärning, uppstart etc får du med i franchise avgiften, olika pris beroende på storlek.
Från 1 miljon baht och upp, funderade ett tag på att öppna en utanför villagen och ångrar idag att vi inte gjorde det då det går jäkligt bra för dom som vågade och öppnade en förra året precis utanför village gaten.

Ska du nog inte ångra. Ett franchise med upplägg som ett pyramidspel, så fort du når en viss omsättning så är det snart dags för en till 7/11 att konkurrera med vad jag förstått iaf.

/ SatanG

Tillbaka
Topp