TV..Hotellpraktikanterna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

Phirawan

Gäst
Jag vet inte om ni vill veta vad har jag gjort under den tiden.

Men jag vill gärna berätta till er.

Min chef pratade med mig om programmet i höstas.Och hon frågade mig" Vill du vara med på tv program"
Jaaaaa så klart jag vill..
De som praktikanter som ska vara med Housekeeping är 3 st. som Receptionist och konferens avdelning .
Det är viktigt att de måste veta från botten .hur rummen ser ut och vad har saker i rummet.m.m .för att de ska kunna svara när gäster fråga.Det är målet att de ska komma lära sig i min avdelning.
Första dag var jag mycket nervös.Det var 3 killar som jobbar på SVT kom på morgon.och hälsade på mig.
De sa att idag kommer en tjej till mig kl. 08.00 och ska följa med mig hela dag.
Jag fick mindre rum den dagen men ändå mycket jobb.att lära ,förklara samtidig .
Det var kul att jobba med ungdomar .Jag har fått veta vad de tycker och om deras åsikter.
Jag fortsätter ..om ni vill. ;D

2010 060.jpg

"Phirawan " sa:
Jag vet inte om ni vill veta vad har jag gjort under den tiden.

Men jag vill gärna berätta till er.
-cut
Du är underbar Phirawan fortsätt gärna, känner dig inte men är så glad att det går så bra för dig!

Jippie! Vi har en TV kändis på CM.. Kör på Pirreen, Vi står bakom dig :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Det var inte mycket på TV med mig att göra.
Jag kommer bara 2 avsnitt tror jag. Del1 och Del2.
Man har filmmat många timmar men på TV visar bara några minuter :-[
Ja ..den första tjej var lite besviken på sin första passering . Hon sökte som receptionist och drömmer har ett jobb som Chef efter skolan.
Tyvärr blev det inte som hon önskade.Hon fick jobba med mig på första dag. ,så det var tråkigt för henne :-\.( det förstod jag).
Jag försökte prata nåt som roligt ., berättade om mig och Thailand.. vad hon har gjort i skolan mm.m och frågade vad hon tyckte om städning.
"Det är inte lätt jobb " sa hon då. Men hon försökte göra gott som hon kan.men ni vet 18- åringen är.
Den dagen gick bra. De filmade ca: 1 timme. Under dagen var mina kollegor nyfikna på vad vi gjorde .
Många blev glad när TV:team fångade upp dem. tex i personalhissen ..i Linnes rum. alla var positiva. :D
Det var många intervju på praktiken. Hon sprang i väg och sen kom tillbaks. Det var det.
Sen nästa dag kom en kille. Den kille sköte sig bra. Han ville vinna den tävlan .
Hoppas att det är inte tråkigt för er .( min berättelse)

Tackar för karma .

Jag skriver mer om nästa avsnitt ..när jag har tid.

Det är inte tråkigt Phirawan, bara roligt och intressant. Tack för att du vill berätta för oss.
karma från mej också. :)

"Phirawan " sa:
Tackar för karma .

Jag skriver mer om nästa avsnitt ..när jag har tid.

De var inte roligt, men som du säger, från skolan
och jobba så, chef jobbet kan de inte bli
på en gång, har de hänt något annat på
jobbet utanför dom filmat

Ja.. De fick bor på hotellet och äta i personalmatsalen under 2 veckor.
Några av de var gulliga. De var inte kompisar direkt.
Mina kollegor som städade deras rum tyckte inte kul.
De kastade kläder över allt .Tjejer har för mycket sminker i badrum. Det var svårt att städa.
Men det var roligt för oss som jobbar där. Det händer inte ofta att finns TV kamera på arbetsplats. :nod:
Jag vet att det är inte roligt program Wapen..men det är min upplevelse . :wai:

Jag vet att det är inte roligt program Wapen..men det är min upplevelse

De var inte så jag menade, jag tyckte om programmet,
och fick se dig :love_transparent:, men dom unga
var ju inte några som kunde ditt jobb,
och filma på din arbetsplats måste varit kul för alla
:wai:

Den dagen.

Killarna som SVT:kamera sätter på mikrofon på oss.
Aha nu ska vi kör igång.Jag jobbar med en kille som heter Carl Martin.Han var sen och han visste inte var han ska. Jag och Martin städar som vanlig när kamera av. Han måste städa toaletter och bädda sängar.Och sorterar soppor. Det är ok att jobba med honom för att han är intresserad av jobbet.Det gör mig glad och mer positiv.
Den tjetjen som heter Jasmin är mitt emot hon kom till mig första dag mycket mycket smink på sig.men andra dag är bättre . Idag ska hon städa skit rum. Hon fick ett rum och prova städa ensam sen kom jag kolla hennes rum om det ok eller inte ..check.. ok. så nu går hon till rum som katastrof.hela tiden är kamera på. Det är varmt i rummet ..jag Jasmin och 3 killar:SVT. trångt inne. men det är kul för mig.
Jag och min kollega städar det rum. Jasmin tål inte ..
Men det rummet var TV team som fixa. Det är inte på riktigt men Jasmin hon visste inte.( Jag vet)
De vill veta hur hon engagera om det plötsligt händer nåt. Spyan var ärtsoppa .:)

2010 092.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp