TV4 dokumentär om Frank Andersson ikväll kl 20.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Ikväll visas TV4-dokumentären ”Min pappa Frank Andersson”, den är ju ett måste för min del, jag såg många brottnings och boxningsgalor på 70-80 talet och har intresse för sporten, jag tror att hans framgångsrika karriär i kombination med alla upptåg och löpsedlar han var med på gör den intressant för ganska många.

Själv träffade jag Frank ibland under uppväxten och i min ungdom, jag har roliga och positiva minnen ifrån honom, vi spelade ex.vis fotboll med honom och andra brottare, han var generös och bjöd vilt på krogen och var nästan alltid glad, det är så jag minns honom.

Mvh isan lover

Hej

Ikväll visas TV4-dokumentären ”Min pappa Frank Andersson”, den är ju ett måste för min del, jag såg många brottnings och boxningsgalor på 70-80 talet och har intresse för sporten, jag tror att hans framgångsrika karriär i kombination med alla upptåg och löpsedlar han var med på gör den intressant för ganska många.

Själv träffade jag Frank ibland under uppväxten och i min ungdom, jag har roliga och positiva minnen ifrån honom, vi spelade ex.vis fotboll med honom och andra brottare, han var generös och bjöd vilt på krogen och var nästan alltid glad, det är så jag minns honom.

Mvh isan lover
Och som grädde på moset en 56:a, som Ingemar Stenmark, Björn Borg, Linda Haglund, Thomas Wassberg och jag. :xmas_smiley:

Jag måste dock tillstå att mina idrottsliga framgångar är ytterligt begränsade. :xmas_smiley:
Ungefär samma här, det blev fotboll i lägre divisioner till början av 80-talet men 7 - 8 år senare övergick jag till gång........................................ mellan barerna i Thajland och Filippinerna och då blev det många mästerskap i snestegsgång på slutvarvet.

Ungefär samma här, det blev fotboll i lägre divisioner till början av 80-talet men 7 - 8 år senare övergick jag till gång........................................ mellan barerna i Thajland och Filippinerna och då blev det många mästerskap i snestegsgång på slutvarvet.

Hej

Där kanske framgången blev större med spel i högre divisioner ? :)

Mvh isan lover

Ja känner inte Frank men hans bröder och pappa var inga änglar. De var inte långt mellan groggen och knytnäven

Hej

Ja så illa var det väl inte tycker jag, bra idrottsmän och trevliga killar i mina ögon, men det var nog fel killar att hamna i bråk med, kraftpaket båda två och väldigt lika Frank i kroppen.

Mvh isan lover

Hej
Hej

Ja så illa var det väl inte tycker jag, bra idrottsmän och trevliga killar i mina ögon, men det var nog fel killar att hamna i bråk med, kraftpaket båda två och väldigt lika Frank i kroppen.

Mvh isan lover
ja de var dom men vi var på en spelning dom fixat, trevliga ja mot oss men de fans dom som fick känna på vad bröderna kunde

Ja så illa var det väl inte tycker jag, bra idrottsmän och trevliga killar i mina ögon, men det var nog fel killar att hamna i bråk med, kraftpaket båda två och väldigt lika Frank i

Syrran och han träffades på en fest i Folkets Hus i Uddevalla och dom hade en kortare affär men han var helt vild så det höll inte länge

Riktig partyprisse och flörtade hej vilt med alla kjoltyg

Läste att en från Galenskaparna gick i samma skola som han och det var alltid tryckt stämmning när han var på skolan och han kände sig otrygg när han skulle gå hem, tänk om man träffade på Frank.
Han uttala sig om att hela Trollhättan kändes tryggare när han flyttade.
Säkert uttdrag från dokumentären då det stod i en artikel om dokumentären.

Läste att en från Galenskaparna gick i samma skola som han och det var alltid tryckt stämmning när han var på skolan och han kände sig otrygg när han skulle gå hem, tänk om man träffade på Frank.
Han uttala sig om att hela Trollhättan kändes tryggare när han flyttade.
Säkert uttdrag från dokumentären då det stod i en artikel om dokumentären.

Hej

Ja det läste jag också, Frank brukade tydligen visa sina grepp på Anders när han kom till skolan på måndag efter att ha vunnit tävlingar på helgen, men det sa Anders nog lite med glimten i ögat, för jag vill minnas att dom var rätt så bra kompisar både i skolan och på fritiden i unga år.

Mvh isan lover

Lite läskigt att TV4 som ”utnyttjade/exploaterade” honom rätt hårt och nu gör ett gråt ut program av honom...
Som nog egentligen var en bra person och förtjänar någon bättre produktion.
Rätt uselt..

Senast ändrad:
Hej

Såg andra delen idag, han måste rydligen ha gått åt Anders Eriksson lite hårdare än jag trodde i skolan, han verkade ju faktiskt ha varit lite rädd för honom, själv hade jag för mig att han i ett annat program på TV en gång berättade att dom hade gjort en del hyss och haft kul också, så lät det ju inte riktigt den här gången.

Kul att Ulf hade sparat medaljer och priser till barnen, dom förtjänar ju några minnessaker ifrån sin far, men det var samtidigt lite sorgligt att Frank hade haft så lite kontakt med barnen, sen såg man ju att han inte mådde bra längre när han anlände till Farmen.

Men jag kommer som sagt att minnas det positiva och det var en fantastisk idrottsman om än med vissa brister, men han var som han var och det kunde nog ingen påverka, sen vill jag behålla bilden av honom som den atlet och roliga kille han en gång var.

R.I.P

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp